בוטוקס להזעת יתר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

טיפול בוטוקס להזעת יתר

בוטוקס משמש בעיקר לצורך טיפולי העלמת קמטים באזור הפנים, אולם לאחרונה החלו להשתמש בבוטוקס גם לצורך טיפול בבעיות רפואיות שונות. בעיה נפוצה המטופלת כיום באמצעות זריקות בוטוקס היא בעיית הזעת היתר. כידוע, ישראל היא מדינה שטופת שמש ברוב ימות השנה. חם בה מאוד וכולנו מזיעים, שכן ההזעה היא מנגנון טבעי של הגוף ומטרתו לקרר את הגוף ולשמור על טמפרטורת גוף קבועה של 37 מעלות צלסיוס.

מהי הזעת היתר?

בוטוקס לטיפול בהזעת יתראז מתי בעצם הופכת הזעה לבעיה ומתי היא מוגדרת כהזעת יתר? טמפרטורת הגוף עולה בעת פעילות גופנית ומצבי לחץ ומושפעת גם ממזג האוויר שמסביבנו. הגוף פולט זיעה המורכבת ממים, ממלחים ומפסולת כדי לקרר את הגוף ולשמור על טמפרטורה של 37 מעלות צלסיוס - הטמפרטורה המתאימה לתהליכים המתרחשים בגופנו ולחלבונים המווסתים אותם.

הזעת יתר, בניגוד להזעה הרגילה, אינה קשורה לפעילות גופנית או לטמפרטורה חיצונית והיא נחלקת לשני סוגים: הזעת יתר כללית והזעת יתר ממוקדת. הזעת יתר כללית מורגשת בכל הגוף ומקורה במחלות עור, במחלות עצביות, בבעיות הורמונליות, בעודפי משקל ועוד. והזעת יתר מורגשת בדרך כלל באזורי בית השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים, מצח ופנים.
 
מי סובל מהזעת יתר?

הזעת יתר ממוקדת (בניגוד להזעת יתר כללית בכל הגוף) מופיעה בעיקר באזורי בית השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים ובמצח. הבעיה קשורה בהפעלת יתר של בלוטות הזיעה בגוף ובמערכת העצבים הסימפתטית שאחראית להפעלת בלוטות הזיעה ולשליטה בכמות ובעיתוי ההזעה. על פי ההערכות בין חמישה לעשרה אחוזים מאוכלוסיית הבוגרים בארץ סובלים מבעיית הזעת היתר וככל הנראה ברוב המקרים הסיבה תורשתית. לרוב הזעת היתר באזור כפות הידיים והרגליים מתחילה כבר בשנות העשרה לחיינו, ואילו הזעת היתר באזור בית השחי מתחילה לקראת סיום גיל העשרה. באזור הפנים הזעת היתר מתחילה בערך בשנות הארבעים לחיינו.

תופעת הזעת היתר גורמת לסבל רב לאנשים הסובלים ממנה ופוגעת באיכות חייהם. הפגיעה באיכות החיים מתבטאת בבעיות חברתיות, בהימנעות מפעילויות מסוימות, כמו ספורט, עבודות המצריכות מאמץ פיזי, מהופעה בפומבי, מללחוץ ידיים, מיחסים אינטימיים עם בני זוג, בקושי להחזיק חפצים, ובתופעה שבה כפות הרגלים מחליקות בתוך הנעליים והבגדים רטובים בשל הזיעה שמשפיעה לא רק ברמה הפיזית אלא גם ברמה הנפשית.
הזעת היתר פוגעת גם בביטחונם העצמי של הסובלים ממנה שחשים תסכול ותחושת חוסר אונים. אמנם יש דאודורנטים ומשחות שונות הנמכרים בבתי המרקחת, אך יעילותם לרוב נמוכה. כיום יש שתי שיטות עיקריות לטיפול בבעיית הזעת יתר מקומית: טיפול באמצעות ניתוח או באמצעות הזרקות בוטוקס.

בוטוקס להזעת יתר

הטיפול בבוטוקס להזעת יתר הוכח כיעיל מאוד לתקופה של שישה עד עשרה חודשים. הטיפול עצמו קצר ונמשך כעשרים עד שלושים דקות ואינו מצריך מנוחה/ אשפוז. במהלך הטיפול מזריק הרופא את חומר הבוטוקס המהול (לרוב בשלושה מ"ל מי סלין) לאזור המטופל במספר נקודות תת עוריות. הבוטוקס שהוחדר גורם לנטרול בלוטות הזיעה באזור ובכך מונע את הזעת היתר.

הטיפול עצמו אינו כואב ובהחלט נסבל, אולם אלה החוששים מאוד מכאב יכולים לבקש מהרופא שיאלחש את האזור במשחת אלחוש מסוג אמלה כשעה לפני תחילת הטיפול. את אפקט הטיפול ניתן להרגיש כבר למחרת הטיפול או במהלך השבוע שלאחריו. ניתן לחזור לשגרת היום מיד בתום הטיפול ללא צורך במנוחה. לטיפול אין תופעות לוואי חמורות למעט אדמומיות ונפיחות שיחלפו בתוך מספר דקות עד שעות (חשוב לבחור ברופא מנוסה משום שהזרקה לא מדויקת או ריכוז לא נכון יכולים להביא לידי תופעות לוואי מיותרות). לטיפול בהזעת יתר באמצעות ניתוח ניתן לקרוא את המאמר "ניתוח הזעת יתר".
 



לעיון נוסף בנושא הזעת יתר

למאמרים נוספים בנושא הזעת יתר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il