החלמה מניתוח אף | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

החלמה מניתוח אף

אם אתם חושבים לבצע ניתוח אף פלסטי, בוודאי יש לכם לא מעט שאלות שטרם קיבלתם עליהן תשובות. בכתבה הזו נתמקד באחד הנושאים ממנו חוששים רוב האנשים שעומדים לעבור ניתוח כזה והוא - החלמה מניתוח אף. תהליך ההחלמה מניתוח אף הוא הדרגתי ונחשב לקצר יחסית ואם הכירורג שבחרתם לערוך אצלו את הניתוח מקצועי ומיומן, הרי שלא צפויות בעיות מיוחדות בתהליך ההחלמה ואלו הם השלבים שתעברו עד להחלמה המלאה.

החלמה מניתוח אף בבית החולים - אשפוז יומי

השלב הראשון בתהליך החלמה מניתוח אף הוא האשפוז היומי. בתום הניתוח על המטופל להישאר במשך היום בבית החולים תחת השגחה של הצוות הרפואי, זאת על מנת לעקוב אחר מצבו הבריאותי ביממה שלאחר הניתוח שהיא בעצם היממה הכי קריטית. בתום יום האשפוז, יסיר הרופא את הטמפונים ששם באף בתום הניתוח לצורך ספיגת הדימום, ובמידה ומצבו הבריאות של המטופל תקין, הוא ישלח אל ביתו עוד באותו היום.

החלמה מניתוח אף בבית

בסיום הניתוח נוצרים דימומים מסביב לאף כמו גם מתחת לעפעפיים התחתונות, אלו הן תופעות טבעיות ואין צורך להיבהל מהן. הן תוצר של החיתוך והפגיעה בכלי הדם במהלך הניתוח. במקומות אלו תורגש רגישות, מעט כאבים, גירודים ונפיחות, אותם ניתן להפחית בעזרת הנחת מטלית קרה או שקית קרח על האזורים הרגישים. תופעות אלו מתרחשות בעיקר בימים הראשונים שלאחר הניתוח וכעבור זמן קצר הן חולפות. 

גם קשיי נשימה דרך האף אינם עניין נדיר בתהליכי החלמה מניתוח אף. במהלך הניתוח הרקמות מתנפחות, נוצרות בצקות ויש דימומים שמקשים על נשימה התקינה. אל דאגה, כבר בביקור הראשון אצל הרופא הוא ינקה את פתחי האוויר והקשיים ייעלמו בהדרגה. 
תופעות נוספות שיכולות להופיע הן עור שמנוני ופצעים באזור האף ובאזור המצח. הסיבה לתופעות אלו נעוצה באספקת הדם המוגברת לאזור האף, וגם תופעות אלו יעבור בהדרגה בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח. 

בעת החלמה מניתוח אף אסתטי או ניתוח אף רפואי יהיה על המטופל להמשיך ליטול את משככי הכאבים והאנטיביוטיקה שרשם הרופא, כמו גם להימנע מכמה פעולות שגרתיות:

>> יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

>> ב-6 השבועות הראשונים מומלץ למעט ביציאות החוצה ולא להגיע למקומות הומי אדם, שהסיכוי בהם לקבל מכה באף גדלה.

>> בימים הראשונים יש להימנע משתיית משקאות חמים וכן מאכילת מאכלים חמים.

>> יש להימנע מהרכבת משקפיים על האף, שכן האף עדיין מקבל את צורתו והרכבת משקפיים עלולה להותיר שקע באזור העליון של האף.

>> מומלץ מאוד לא להיחשף לקרני השמש, מאחר והשמש גורמת להתרחבותם של כלי הדם ויכולה ליצור שטפי דם.

>> רצוי מאוד שלא לקנח את האף בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח.

ביקור אצל הרופא המנתח

בסיום הניתוח שם המנתח סד על אפו של המטופל, שנועד לקבע את האף. בתום שבוע של החלמה מניתוח אף יש לסור אל הרופא, וזאת לצורך הסרת הסד ובדיקה כללית (את הסד יסיר מנתח אף ואין להסיר את הסד לבד בבית). בשלב הזה יבחן המנתח את התקדמות ההחלמה ויוודא שלא צצו בעיות רפואיות. לאחר הסרת הסד, כבר ניתן לחזור לעבודה או ללימודים ולהתחיל בחיי שגרה רגילים, ובלבד שלא מדובר בפעילות גופנית מאומצת. כמו כן, יש להגיע לבדיקות רפואיות שוטפות אצל הרופא המנתח פעם ב-3 חודשים בשנה הראשונה שלאחר הניתוח או על פי המלצתן.

חשוב לדעת!

החלמה מניתוח אף שונה ממטופל אחד למשהו, לכן כל המידע שניתן כאן הוא בחזקת הערכות. לכל אדם יש מאפיינים פיזיים שונים, יכולת ריפוי שונה ותהליך ההחלמה יכול להיות שונה עקב כך.  אם לדוגמה למטופל יש עור פנים עדין ודק, תהליך ההחלמה שלו צפוי להיות מהיר יותר מזה של מטופל בעל עור פנים עבה וגס. כמו כן, פרמטרים נוספים יכולים להשפיע של משך ההחלמה של ניתוח פלסטי באף, כך למשל, החלמה מניתוח אף שנערך בשיטה סגורה תהיה קצרה יותר מניתוח אף שנערך בשיטה פתוחה. יתרה מכך, אם הניתוח היה כרוך בשבירת עצמות או הוספת סחוס, צפוי למטופל זמן החלמה ארוך יותר. את התוצאה הסופית של הניתוח ניתן יהיה לראות לאחר חודשים ספורים בלבד, וההחלמה מלאה מגיעה לאחר שנה בלבד.
 


 
לעיון נוסף בנושא ניתוח אף פלסטי

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.
 

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il