טיפול בסימני מתיחה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

טיפול בסימני מתיחה

סימני מתיחה או Streach Marks הם אותם פסים ארוכים, ורודים ולבנים המופיעים באזורים שונים בגוף ומהווים בעיה אסתטית המטרידה כשמונים אחוזים מהנשים ולא מעט גברים. סימני המתיחה מופיעים בדרך כלל באזורים שבהם נצבר שומן בגוף, כגון בחזה, בזרועות, בבטן, במותניים, בירכיים, בגב ובישבן. סימנים אלה הם קרעים של סיבי הקולגן והאלסטין אשר בונים את השכבה שתומכת בעור, הדרמיס.

טיפול בסימני מתיחהניתן לומר שסימני המתיחה הם צלקות שנוצרות בחלק הפנימי של העור, בדיוק כפי שקורה כשהעור נפצע בחלקו החיצוני. כמו כן ישנה טענה שיש קשר בין הדרך שבה העור מבריא ומצטלק ובין אופי סמני המתיחה. רוב הסיכוי שעור הנוטה להצטלקויות עבות ומוגבהות יפתח סימני מתיחה עבים ומודגשים, לעומת עור המחלים בשלמות. ולכן סיכוי גבוה שגם סימני המתיחה אם יופיעו יהיו עדינים ומטושטשים.

כיצד נוצרים סימני המתיחה?

סימני מתיחה נוצרים כאשר העור נמתח מאוד במשך תקופה ממושכת, למשל, בעת היריון או עקב עלייה במשקל המלווה בדיאטה חזקה ומהירה. סיבי הקולגן והאלסטין אינם עומדים בעודף הלחץ ונקרעים בניצב לכיוון מתיחת העור. בהתחלה נראים סימני המתיחה כפסים ורודים וארוכים, וכעבור מספר חודשים צבעם מתכהה, ולאחר שהתקבעו והתיישנו הם הופכים לפסים לבנים.

גורמים המשפיעים על הופעת סימני מתיחה

>> גנטיקה
הגנטיקה קובעת את האלסטיות של העור ואת עוצמת מתיחתו.

>> הורמונים
הורמונים מסוג סטרואידים מביאים לידי ירידה ביצירת קולגן ומעכבים את תהליך בניית העור, ולכן כמות גבוהה של הורמונים מסוג זה בדם מעלה את הסיכוי לסימני מתיחה.

>> היריון
סימני מתיחה בהריון הם דבר שכיח מאוד כיוון שאז יש שילוב בין רמת הורמונים גבוהה בדם ובין מתיחה מואצת של העור.

>> גיל ההתבגרות
בגיל ההתבגרות יש שילוב בין רמת הורמונים גבוהה בדם ובין גדילה מואצת.

>> ניתוח פלסטי להגדלת החזה
החדרת שתלים לשדיים בזמן ניתוח פלסטי להגדלת החזה גורמת לעור החזה להמתח מאוד בניגוד לטבעו.

>> פיתוח גוף אינטנסיבי
בפיתוח גוף אינטנסיבי בחדר כושר גורם לעלייה בנפח הזרועות והכתפיים ומביא לידי מתיחה של העור, הגורמת גם היא לקרעים ולהופעת סימני מתיחה.
 
סוגי טיפולים להעלמת סימני מתיחה

>> טיפול בסימני מתיחה באמצעות טרטינואין
הטרטינואין אינו מתאים לטיפול בסימני מתיחה אך במריחת טרטינואין בריכוז של 0.05% או 0.1% הוא מגרה את יצירת האלסטין וסיבי הקולגן בדרמיס ועוזר לשפר את הטקסטורה ואת צבע העור. השיפור הצפוי הוא עשרים אחוזים אם משתמשים בו כשהסימנים הראשונים מופיעים. חשוב לזכור שהשימוש בטרטינואין אסור לנשים בהיריון או לנשים מניקות.

>> טיפול בסימני מתיחה באמצעות פילינג כימי
ריכוז של עשרים אחוזי TCA-Trichloroacetic acid שימוש בחומצה הטרי-כלורו-אצטית. חומצה זו ידועה ביכולתה להדק את העור, מעודדת את יצירת הקולגן והאלסטין ויכולה להביא לידי שיפור במצב סמני המתיחה. אולם לקוסמטיקאיות אסור להשתמש בחומצה בריכוז של יותר מחמישה-עשר אחוזים, ולכן הטיפול בסימני המתיחה בחומצה זו יבוצע רק על ידי רופא במרפאתו.

>> טיפול בסימני מתיחה באמצעות לייזר לא פולשני
טיפול זה אינו פולשני ומבוצע באמצעות קרני לייזר באורך 1540 ננומטר. קרני הלייזר גורמות לעור לייצר מחדש קולגן ואלסטין ועוזרות לחדש את העור ולטשטש ולהעלים את סימני המתיחה. הטיפול נעשה על ידי רופא ונדרשת סדרה של בין חמישה לעשרה טיפולים פעם בחודש. כל טיפול בסימני מתיחה בלייזר אורך עשרים דקות ובתום הטיפול ניתן לחזור לשגרת היום-יום.

>> טיפול בסימני מתיחה באמצעות דרמה רולר
דרמה רולר הוא מכשיר חדש יחסית המורכב מגלגלת מחטים דקות שבעת גלגולה על פני העור מייצרת בעור נקבים זעירים הגורמים להאצת הייצור העצמי של הקולגן והאלסטין ובכך מעוררת את התחדשות העור. דרמה רולר הוא טיפול לא פולשני המתאים לטשטוש סימני מתיחה חדשים ומשמר תוצאות לשנים רבות. ניתן לקבוע את דרגת חדירת המחטים על יד קביעת אורך המחט. טיפול במחטים ארוכות החודרות לעומק העור נעשה על ידי רופא במרפאתו.
השיפור אינו מידי ויש לחזור על טיפול של עשרים דקות פעם בשבוע במשך כעשרה שבועות או בהתאם לחומרת המצב. במצבים קלים יותר ניתן לבצע את הטיפול בסימני מתיחה עם מחטים קצרות החודרות לעור באופן שטחי. טיפול זה ניתן לבצע בבית באופן עצמאי יום-יום כחלק משגרת הטיפוח.

>> טיפול בסימני מתיחה באמצעות פחמן דו חמצני - CO2
אחת השיטות החדשות ואולי היעילה ביותר מבין כל השיטות שצוינו לעיל להעלמת סימני מתיחה היא על ידי הזרקות שטחיות של פחמן דו חמצני לתוך העור, באזור שבו מופיעים סימני מתיחה. הפחמן הדו חמצני מביא לגדילה מחודשת של הקולגן ושל הסיבים האלסטיים הגורמים לעיבוי העור, לשינוי צבעם ולטשטושם של סימני המתיחה. הטיפול נעשה בדרך כלל בסדרה של עשרה עד חמישה-עשר טיפולים (במקרים קשים מאוד יהיה צורך בסדרה ארוכה יותר של טיפולים) המבוצעים בין פעם לפעמיים בשבוע. השיפור מופיע בשבעים עד שמונים אחוזים מהמקרים וניתן להבחין בו כבר מהטיפול הרביעי או החמישי. כמו כן מומלץ לעבור טיפול משמר פעם בשנה.
 



לעיון נוסף בנושא טיפול בסימני מתיחה

למאמרים נוספים בנושא סימני מתיחה.
תמונות לפני ואחרי טיפול סימני מתיחה.
סרטון וידאו - הסבר על טיפול העלמת סמני מתיחה.
סרטון וידאו - טיפול בסימני מתיחה באמצעות פחמן דו חמצני.
סרטון וידאו - טיפול בסמני מתיחה באמצעות לייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il