יישור שיניים אינויזליין | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

יישור שיניים אינויזליין 

יישור שיניים שקוף ובלתי נראה אינו עוד חלום או פנטזיה רחוקה. כיום בזכות הקדמה הטכנולוגית ניתן לבצע טיפול יישור שיניים אינויזליין בלי שאיש יידע על כך. השיטה מאפשרת גם לאנשים מבוגרים לעבור טיפול ליישור שיניים תוך הסוואת תהליך הטיפול, שמפאת גילם מתביישים ללבוש גשר בולט ועקב כך נמנעים לחלוטין מליישר את שיניהם וממשיכים לסבול משיניים צפופות ועקומות ומחיוך לא אסתטי. השיטה עובדת באמצעות הדמיית מחשב בתלת ממד של השיניים החל ממצבם ההתחלתי וכלה במצבם הסופי המיועד.

כיצד פועלת שיטת אינויזליין?

invisalign - אינויזליין יישור שיניים שקוףהטיפול ליישור שיניים באמצעות שיטת Invisilagn (אינויזליין) נעשה על ידי סדרה של קשתיות שקופות שמותאמות באופן אישי ומולבשות על השיניים. לפני תחילת הטיפול לוקח האורתודונט את מידות השיניים של המטופל ובהתאם למידות האישיות יוצר מספר קשתיות שאותן יש להחליף פעם בשבועיים. כל קשתית שונה במעט מקודמתה ועוזרת ליישור השיניים עד לקבלת התוצאה הסופית. על המטופל ללבוש את הקשתיות במשך כל היום והלילה. את הקשתיות ניתן להסיר אך ורק במהלך האוכל או בזמן צחצוח השיניים. פרק זמן של תקופת הטיפול שונה ממטופל למטופל בהתאם למצב השיניים כשהממוצע הוא שנה.

יתרונות יישור שיניים אינויזליין

ליישור שיניים באמצעות Invisalign מספר יתרונות בולטים המבדילים אותה משאר השיטות. היתרון העיקרי הוא שקיפות הקשתיות המאפשרות את הסוואת הטיפול ואת המשך התפקוד היום-יומי ללא כל הפרעה או שינוי, ולכן מתאימות לאנשים מבוגרים שנמנעו עד כה מליישר את שיניהם משום שחששו או התביישו ללבוש סמכים כסופים ובולטים.

היתרון השני הוא שבעת הצורך, למשל, בעת אכילה או צחצוח שיניים, ניתן להסיר את הקשתיות. מעבר לנוחות העניין, הדבר מאפשר לשמור טוב יותר על היגיינת הפה שיכולה למנוע ביקורים מיותרים אצל רופא השיניים, וזאת להבדיל מהסמכים הקבועים שאינם ניתנים להסרה, במהלך כל הטיפול, גם לא באופן זמני.
יתרון נוסף הוא שהטיפול אינו כואב כלל. להבדיל מהשיטה הקונוונציונלית שבה מודבקים על השיניים סמכים עשויים ממתכת הפוצעים את הפה והלשון, בשיטת אינויזליין ייתכן אמנם מעט לחץ שיחלוף כעבור מספר ימים, אך הטיפול אינו כואב ואינו פוצע את החך, ולכן אין ממה לחשוש.

חסרונות יישור שיניים אינויזליין

החיסרון בשיטה זו הוא שבמקרים רבים יש צורך לשייף חלק מהשיניים פעם בשבועיים לצורך התאמת הקשתיות. שיוף אגרסיבי מדי עלול לפגוע בציפוי השן. חיסרון שני הוא הצורך להגיע פעמים רבות אל האורתודנט המטפל, שכן במהלך הטיפול מוחלפות הקשתיות פעם בשבועיים (במקרים מסוימים פעם בארבעה שבועות), זאת כאשר בטיפול ליישור שיניים בשיטה הקונוונציונלית באמצעות סמכים יש צורך ברוב המקרים לבקר במרפאה רק פעם בארבעה-חמישה שבועות. כמו כן עלות השיטה גבוהה יותר מהשיטה הקונוונציונלית של הדבקת סמכים, ובמרפאות מסוימות ההבדל הוא אלפי שקלים.
 



לעיון נוסף בנושא יישור שיניים אינויזליין

למאמרים נוספים בנושא יישור שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il