יישור שיניים פנימי | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי (לינגואלי) היא אחת השיטות המוצלחות ביותר לביצוע יישור שיניים אפקטיבי אך דיסקרטי, שאיננו פוגע בחזות ואסתטיקת המטופל. הטיפול מבוסס על הרכבת גשר מתכת על שיני המטופל אשר מיישר אותן עד ליצירת מנשך ישר, נאה ובריא. אך בניגוד לגשר מתכת, גשר לשיניים המסורתי, אשר מורכב על הצד החיצוני של השיניים, הגשר הפנימי מורכב על הצד הפנימי של השיניים – הצד המוסתר שנמצא בתוך חלל הפה. 

כיצד מתבצע יישור שיניים פנימי?
 
יישור שיניים פנימי הוא טכניקת יישור שיניים אשר מבוססת על גישה חדשה ביחס לשיטה הוותיקה של הגשר. למעשה, טכניקה זו משתמשת ברעיון הוותיק מזווית הפוכה, תרתי משמע. תחילת התהליך בביקור אצל האורתודנט, אשר יקבע האם המטופל יכול לעבור יישור שיניים פנימי, וזאת בהתאם לקריטריונים שונים שעליו לעמוד בהם כמו גיל, מצב בריאותו הדנטאלית ואינטנסיביות היישור הדרוש. לאחר מכן האורטודנט ימדוד את שיני המטופל וישלח את המדידות לחברה אשר מתמחה בהכנת גשרים פנימיים. מידותיו ונתוניו של המטופל יוזנו למערכות משוכללות שייצרו גשר פנימי מותאם במיוחד לפיו של המטופל.

כעבור מספר שבועות הגשר יגיע לאורטודנט, והוא ירכיב אותו על צידו הפנימי, הלינגואלי, של שיני המטופל. מן הראוי לציין שגשר זה, ממש כמו גשר רגיל, מורכב אף הוא מקוביות מתכת ("סמכים") שעליהן מורכבות גומיות, ובניהן עובר חוט מתכת. עוד חשוב לציין שהאורתודנט עשוי לבקש מהמטופל לבצע מספר טיפולים דנטאליים לפני הרכבת הגשר (כמו עקירת שיניים) וזאת על מנת לאפשר לגשר הלינגואלי לפעול כראוי וליישר את שיני המטופל על פי התוכנית שהתווה בראשית הטיפול.
 
יישור שיניים פנימי – מה עוד צריך לדעת?
 
חשוב להבהיר שלא כל אדם יכול לעבור יישור שיניים פנימי – טיפול זה מומלץ לרוב לאנשים בוגרים שהמנשך וצורת פיהם התעצבה לגמרי, וששיניהם צמחו עד תום. לפיכך, טיפול זה כעקרון איננו מומלץ לילדים או בני עשרה, אלא בעיקר לאנשים מבוגרים. היתרון הגדול ביותר של יישור שיניים פנימי הוא כמובן השמירה על אסתטיות המטופל שאינה נפגעת במהלך חודשי הטיפול. אולם חשוב לדעת שלטיפול הלינגואלי מספר חסרונות ביחס לשיטות אחרות שיש לתת עליהם את הדעת לפני שבוחרים בו.
 
ראשית, מדובר בטיפול יקר יותר מטיפול בעזרת גשר רגיל (לפעמים אפילו פי שלוש!). כמו כן, יישור שיניים פנימי עשוי להיות ממושך יותר מיישור רגיל, וזאת מאחר שהלחץ שמופעל על השיניים בטיפול זה נמוך יותר. חסרון נוסף של טיפול זה הוא שהוא עשוי לגרום לכאבים עזים ליותר מהטיפול הרגיל, הן בעת הרכבת הגשר, בתום ביקורות בהן מוחלפות גומיות ובחיי היום-יום. מעבר לחסרונות אלו, למטופלים תדרש תקופת הסתגלות מסויימת לגשר החדש שהותקן בחלק הפנימי של שיניהם, ויש לנקוט במשנה זהירות בעת אכילה באופן כללי, ובעיקר בעת אכילת מאכלים בעלי מרקם קשיח (כמו תפוחים).
 
 



לעיון נוסף בנושא יישור שיניים פנימי, רגיל או שקוף

למאמרים נוספים בנושא ישור שיניים
למאמרים נוספים בנושא יישור שיניים שקוף


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il