באיזה גיל מומלץ להתחיל טיפול יישור שיניים? | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ישור שיניים - באיזה גיל מומלץ להתחיל את טיפול?

באיזה גיל כדאי להתחיל בטיפול ישור שיניים? ובכן, יישור שיניים ניתן לבצע בכל גיל! אולם ככל שהטיפול נעשה בגיל מוקדם יותר, כך סיכויי הצלחתו יגדלו והטיפול יהיה פשוט ומהיר יותר וככל הנראה גם זול יותר. על פי המלצת אגודות האורתודונטים בישראל ובארצות הברית כדאי לבצע את האבחון הראשון אצל האורתודונט, רופא מומחה ליישור שיניים, כבר בגיל שמונה וזאת כדי שניתן יהיה לזהות את הבעיה כבר בשלביה המוקדמים ולהתערב כדי למנוע את החמרת הבעיה ואת הצורך בטיפול מורכב. אחר כך מומלץ להגיע אל האורתודונט למעקב שנתי עד להתחלת הטיפול ליישור שיניים שיבוצע בסיום בקיעת השיניים הקבועות, בערך בגיל שתיים-עשרה.
 
בדיקה מוקדמת לטיפול ישור שיניים

ישור שיניים לילדים

הנה מספר סימנים שיכולים להעיד על הצורך בבדיקה מוקדמת לטיפול ישור שיניים:

>> מציצת אצבע או מוצץ לאחר גיל ארבע.

>> איבוד שיני חלב מוקדם מהרגיל.

>> השמעת רעשים בעת סגירת הלסתות.

>> סגירה לא מלאה של הלסתות.

>> חוסר פרופורציה של הלסתות והשיניים ביחס לפנים.

>> שיניים צפופות ולא ישרות.

>> מחסור בשיניים.

>> שיניים כלואות.

היתרונות בהתחלת הטיפול לישור שיניים בגיל צעיר

ישור שיניים הנעשה בגיל צעיר יכול למנוע החמרה של בעיות קיימות בפה וכן למנוע התפתחות של בעיות חדשות. לדוגמה, ניתן להדריך ולכוון את צמיחת הלסתות בצורה כזו שתושג סגירה נכונה שלהן וניתן להדריך את בקיעת השיניים הקבועות במיקום הנכון לכל שן ולמנוע מצבים של שיניים כלואות. כמו כן ניתן לשפר את המראה הכללי של הפנים, להפחית ואף להעלים בעיות בדיבור, ובכך להגביר את הביטחון העצמי שעלול להיפגע, בעיקר אצל ילדים עם בעיות בדיבור ובמראה הפה והשיניים.

סוגי מכשירים המשמשים לטיפולי ישור שיניים לילדים

>> שומר מקום
לעתים עקב עששת או פגיעה נופלות שיני החלב מוקדם מדי, עוד לפני שהשיניים הקבועות מוכנות לבקיעה. במצב כזה נוצר רווח בין השיניים שעלול להיסתם על ידי השיניים הסמוכות שיתחילו לזוז ממקומן כדי למלא את החלל שנוצר, מה שיגרום לחוסר מקום עבור השן הקבועה בעתיד. כמו כן גם השיניים בלסת הנגדית עלולות לבקוע טרם זמנן אל תוך מרווח השן החסר ולגרום לאותה הבעיה. חוסר המקום ימנע את בקיעת השיניים החסרות או יגרום לבקיעתן במקום לא נכון או לצמיחתן בצורה עקומה.

שומר המקום הוא מתקן שנועד לשמור על הרווח במקום שבו אבדה שן החלב כדי לאפשר בעתיד את צמיחת השן הקבועה במקומה הנכון ללא כל הפרעה. שומר המקום בנוי מטבעת מתכת המודבקת לשן הסמוכה לאזור השן החסרה וממנה יוצא חוט מתכת הנשען על השיניים הסמוכות ומונע מהן לזוז ולמלא את הרווח. המתקן מוסר כאשר צומחת השן הקבועה במקום שן החלב שאבדה.

>> גודר לשון
מכשיר לטיפול במקרים של מנשך קדמי פתוח הנגרם לרוב עקב מציצת אצבע או מוצץ. זהו מכשיר אורתודונטי המודבק על השיניים האחוריות בלסת העליונה ומהווה מחסום ללשון המונע ממנה מלהיכנס אל הרווח שבין השיניים הקדמיות. תפקיד גודר הלשון לסייע להיגמל ממציצת האצבע או המוצץ ולמנוע את החמרת המצב בליקוי הסגר.

>> גשר - סמכים אורתודונטים (Brackets)
גשר לשיניים הוא האמצעי הוותיק והנפוץ ביותר המשמש לטיפול, הוא עשוי סמכים אורטודנטיים כסופים או שקופים המודבקים על השיניים, לרוב בחלקן החיצוני של השיניים (אם כי ניתן להדביקן גם בחלקן הפנימי של השיניים הפונה לכיוון חלל הפה), כאשר ביניהן עובר חוט מתכת המאפשר לשיניים לזוז בשלושה ממדים והמעניק לאורתודונט שליטה מלאה על תנועת השיניים בכיוון הרצוי במהלך הטיפול לישור שיניים.
 



לעיון נוסף בנושא ישור שיניים

למאמרים נוספים בנושא ישור שיניים


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il