כתמי פיגמנטציה - סיבות וטיפול | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

כתמי פיגמנטציה

כתמי פיגמנטציה
הוא השם המקובל לכתמים הכהים אשר מופיעים על גופם של אנשים רבים. גודלם וגוונם של הכתמים הללו משתנה מאדם לאדם ובהתאם לנסיבות, והם נחשבים לתופעה שפוגעת באסתטיקת העור ובמראה החיצוני. כתמי פיגמנטציה הם תופעה נפוצה למדי, ובשלב כזה או אחר כמעט כל האנשים יסבלו מהם. לפיכך חשוב לדעת כיצד נוצרים כתמים אלו, וכיצד ניתן לטפל בהם לאחר שהופיעו או למנוע את הופעתם מלכתחילה. 

כיצד נוצרים כתמי פיגמנטציה?

קיימים מספר סוגים עיקרים של כתמי פיגמנטציה, כל אחד מהם נוצר בדרך אחרת.

>> כתמי שמש  
זהו הסוג הראשון והנפוץ ביותר. בכל פעם שאנו נחשפים לשמש גופנו מייצר פיגמנט כהה בשם מלנין שמטרתו להגן על גופנו מפני קרינת השמש. במצב תקין כמות המלנין בגופנו אחידה, וזהו למעשה האלמנט שמעניק לעורנו גוון אחיד, אך עם החשיפה לשמש חלה עלייה בכמות המלנין באזורים החשופים לקרינה.
כתמי שמש הם הצטברות לא אחידה של מלנין, וזוהי הסיבה לכך שרוב כתמי הפיגמנטציה מופיעים על אזורים שחשופים לאור השמש, כמו הפנים, הזרועות, הכתפיים והגב העליון. כתמים אלו נוצרים על השכבה העליונה של העור (האפידרמיס) ונחשבים כקלים יחסית לטיפול.

>> כתמי גיל
אלו הם כתמים שנוצרים על השכבות העמוקות יותר של עורנו, תולדתם של שנים רבות של חשיפה לשמש (ולכן גם הם יופיעו לרוב על הפנים, הזרועות ושאר האזורים החשופים ביום-יום לשמש. בהתאם לכך, כתמי גיל לרוב קשים יותר לטיפול.

>> כתמי מלזמה
כתמים הידועים גם בתור כתמי הריון. אלה הם כתמים הקשורים לשינויים הורמונאליים בגוף האשה, ולכן נוצרים לרוב אצל נשים בהריון או כאלו שנוטלות תרופות הורמונאליות. הם לרוב יופיעו על המצח, הלחיים והשפם. ככל שהחשיפה לשמש תגדל כתמים אלו יהפכו לרבים וחמורים יותר. לרוב הם יעלמו מעצמם זמן מה לאחר ההריון או הפסקת הטיפול ההורמונאלי, אך לעיתים נדרש טיפול להעלמתם.
 
האם אנו חייבים לחיות עם כתמי פיגמנטציה...?

כתמי פיגמנטציה, אם כן, יכולים להופיע אצל כל אדם בשלב כזה או אחר של חייו. אך האם לאחר הופעתם אנו חייבים להשלים עם נוכחותם ועם העובדה שמראה עורנו פגום? כלל וכלל לא. קיימות מספר דרכי התמודדות עם כתמי פיגמנטציה, שהמרכזיות שבהן הינן:

>> מניעה
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כתמי פיגמנטציה היא למנוע את הופעתם מלכתחילה. השתדלו להמנע מחשיפה ממושכת לשמש חזקה, ואם אתם כן נמצאים תחתיה השתדלו להשאר בצל, למרוח מקדם הגנה, לחבוש כובע רחב שוליים וללבוש בגדים שיכסו את גופכם. הקפידו גם למרוח תכשירים קוסמטיים ששומרים על עורכם ומזינים אותו, ולבצע טיפולי פילינג ביתיים תקופתיים. כמו כן, ידוע שתזונה נכונה ושתייה מרובה מסייעות בשמירה על עור רענן וצעיר למראה, ולכן הקפידו לשתות הרבה ולעקוב אחר תפריט בריא ומאוזן שיעניק לגופכם את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים לו.

>> טיפולים ביתיים
אם הופיעו על גופכם כתמי פיגמנטציה קלים, הטיפול הראשוני המומלץ הוא בביתכם. בצעו לעצמכם טיפולי פילינג ביתיים בעזרת תכשירים ומכשירים ייעודיים, ומרחו קרמים להזנת העור. חשוב גם לדעת שכתמי פיגמטציה קלים (בעיקר כתמי שמש) נוטים לרוב להעלם כעבור מספר ימים או שבועות. טיפולים ביתיים לרוב מחישים את העלמותם.

>> ביקור אצל הקוסמטיקאית
הקוסמטיקאית יכולה לעזור לכם להלחם בכתמים העקשניים יותר. ברשות הקוסמטיקאית שלל תכשירים ועזרים שונים שמאפשרים לה לבצע טיפולי פילינג אפקטיביים במיוחד, ואלו יוכלו לסייע בהסרת הכתמים העמוקים והחזקים יותר.

>> טיפולי פילינג מתקדמים
אם ניסיתם את כל הטיפולים הללו והתאכזבתם, יתכן יהיה עליכם לשקול לבצע טיפולי פילינג מתקדמים. טיפולים שכאלו נעשים על ידי רופאים מוסמכים בלבד, שנעזרים בחומצה כימית או מכשור מתקדם דוגמת לייזר. מדובר בהליכים רפואיים לכל דבר אשר עשויים לגרום כאב ודורשים תקופת החלמה, אולם נכון להיום הם הדרך הטובה ביותר להסיר כתמי פיגמנטציה עקשניים.  

לסיכום
כתמי פיגמנטציה הם סכנה אסתטית אשר מאיימת על העור של כל אחד מאיתנו. הטיפול הטוב ביותר כנגדם הוא מניעת הופעתם מלכתחילה. אך גם אם בכל זאת הכתמים הללו הופיעו על גופכם אינכם חייבים להשלים עם קיומם – ניתן לטפל בכתמי פיגמנטציה בקלות רבה יותר ממה שחשבתם!

 



לעיון נוסף בנושא כתמי פיגמנטציה 

למאמרים נוספים בנושא פגימנטציה.
תמונות לפני ואחרי טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פילינג בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il