סוגי חומרים למילוי שפתיים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

סוגי חומרים למילוי שפתיים

שפתיים עבות נחשבות לחושניות ולסקסיות, ונשים כגון אנג'לינה ג'ולי הפכו לסמל סקס הרבה בזכות אותן שפתיים בשרניות ומלאות. לעומתן לשפתיים צרות ודקות או חסרות סימטריה משוות מראה מבוגר, כעוס, מרוחק ואפילו עצוב. לכן אין פלא שנשים רבות מחפשות ללא הרף אחר דרכים ושיטות לעיצוב מחדש של השפתיים, למלא ולעבות אותן, ליישר ולתקן את האסימטריה ולהעניק לשפתיים נוכחות ובולטות רבה יותר.

כיום ניתן להגשים את החלום בקלות רבה באמצעות הזרקת חומרים שונים, חלקם טבעיים ונותנים תוצאה לתקופה זמנית של מספר חודשים, וחלקם סינתטיים ונותנים תוצאה לטווח ארוך. במאמר זה אסקור את סוגי החומרים השונים, יתרונותיהם וחסרונותיהם.

מילוי שפתיים באמצעות חומצה היאלורונית

מילוי שפתייםהחומצה ההיאלורונית היא חומר טבעי המצוי בגופנו, ולכן בעת הזרקת חומר מילוי לגוף על בסיס חומצה זו, הגוף אינו דוחה את החומר ואינו גורם לתופעות לוואי חמורות. הטיפול נעשה לרוב בפגישה אחת (אם כי רצוי לפצל את הטיפול לשתי פגישות ולשמור מעט מהחומר כדי שבפגישה השנייה ניתן יהיה לבצע תיקונים במידת הצורך).

היתרון בשימוש בחומצה ההיאלורונית כחומר למילוי שפתיים הוא שהתוצאה המתקבלת היא מידית, ולכן הטיפול מתאים לפני אירוע חשוב או למי שחסר סבלנות להמתין לתוצאה שתתקבל רק בחלוף מספר שבועות (כמו במקרה של הזרקת סיליקון לשפתיים). החומצה ההיאלורונית היא טבעית ונספגת בגוף בהדרגה, כך שאם את מתחרטת, אל דאגה, החומר ייספג בגוף בתוך שלושה עד שישה חודשים, והשפתיים יחזרו למצבן טרם ההזרקה.

בין החומצות ההיאלורוניות שמיובאות לארץ לשם מילוי קמטים ומילוי שפתיים המאושרות על ידי משרד הבריאות בישראל, ניתן למצוא את:

>> טאוסיאל - חומר המיובא לארץ באמצעות חברת ביוטים מדיקל בע"מ.

>> רסטילן פרלן - חומר שמועדף על רופאים רבים ושמשלב במזרק גם לידוקאין להרדמת האזור המטופל. חומצה זו מיובאת לארץ באמצעות חברת א.מ.י טכנולוגיות רפואיות בע"מ.

>> ג'ובידרם - חומר המיובאת לארץ באמצעות חברת טרדיס גת בע"מ שמייבאת גם את הבוטוקס.
 
מילוי שפתיים באמצעות קולגן

מקור הקולגן מהפרה וכיום משתמשים בו לשם מילוי קמטים ומילוי שפתיים. על אף שהקולגן המיועד לשימוש אסתטי הוא טהור, הוא עלול במקרים מסוימים לגרום לתופעות לוואי, ולכן רצוי לערוך בדיקת רגישות לפני הטיפול. מאחר שאזור השפתיים הוא אזור מלא בעצבים, הוא רגיש לדקירות והטיפול עלול להיות כואב ולא נעים למרות שהמחט שבה משתמשים לצורך ההזרקות דקה מאוד. מי שרגישה לכאב רצוי שתבקש מהרופא שירדים את האזור באמצעות זריקת לידוקאין דרך הפה כמו אצל רופא השיניים.

אוולנס הוא אחד מחומרי המילוי המבוסס קולגן למילוי קמטים ועיצוב ומילוי שפתיים. החומר אפקטיבי לתקופה של עד שנה, מאושר על ידי משרד הבריאות בישראל וה-FDA האמריקני ומיובא לארץ באמצעות חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

מילוי שפתיים באמצעות שומן עצמי

ניתן להזריק לשפתיים שומן גוף עצמי הנלקח מאזורי גוף אחרים, כגון הבטן, המותניים והירכיים. השומן שנשאב עובר תהליך של סינון וניקוי ורק אחר כך מוזרק לשפתיים. יתרון השיטה הוא שהשומן המוזרק לשפתיים הוא חומר טבעי שאינו גורם לאלרגיות ולתופעות לוואי חמורות. השומן אמנם יכול להיקלט ולהישאר בשפתיים בקביעות, אך יש מקרים שבהם הוא נספג מהר בגוף ואפקט העיבוי נעלם בספיגתו של החומר. אחת הבעיות בשיטה זו היא ספיגה לא אחידה של החומר שגורמת לאסימטריות בשפתיים.

עיבוי שפתיים באמצעות סיליקון טהור

סיליקון טהור הוא חומר סינתטי נוזלי (אינו טבעי) המופק ממלחי סיליקה ומשמש בעיקר להחלקת קמטים בפנים ועיבוי שפתיים. הסיליקון מוזרק לשפתיים בכמויות מזעריות (מיקרו טיפה) בסדרה של כשישה טיפולים בממוצע במרווחי זמן של שבועיים-שלושה. לאחר ההזרקה עוטף הגוף את טיפות הסיליקון ברקמה צלקתית שמונעת מהסיליקון לזוז, והיא שמעניקה את הנפח לשפתיים. התוצאה המתקבלת קבועה ובתום סדרת הטיפולים אין צורך לחזור עוד על הפעולה.

על אף יתרון זה לסיליקון יש גם תופעות לוואי, כגון נדידת החומר והיווצרות גושים. במקרים אלה ניתן להמיס את הגושים באמצעות חומר ממיס, אך מרגע שהסיליקון חדר לגוף אין אפשרות להוציאו.

מילויי שפתיים באמצעות ארטיקול

הארטיקול הוא חומר סינתטי (אינו טבעי) המורכב ממיקרו כדורית זעירות הומוגניות הנמצאות בתרחיף קולגן טבעי והמכיל גם לידוקאין לאלחוש האזור המטופל. הארטיקול אינו נספג בגוף והתוצאה נשמרת לחמש שנים ויותר. במהלך שלושה חודשים מתום הזרקת הארטיקול לשפתיים, הגוף מייצר רקמת קולגן העוטפת את כדוריות הארטיקול והמעניקה נפח לשפתיים. את התוצאה הסופית של עיבוי השפתיים ניתן לראות, כאמור, לאחר שלושה חודשים.

שימי לב: עקב תלונות מצד מטופלות שדיווחו על היווצרות גושים באזורים שבהם הוזרק הארטיקול (אותם לא ניתן להמיס), הפסיקו רוב הרופאים בארץ להשתמש בחומר זה.

מילוי שפתיים באמצעות ביואלקמיד

ביואלקמיד הוא חומר סינתטי (אינו טבעי) במרקם ג'ל מורכב מ-97% מים ומשלושה אחוזי פולימר בשם פוליאלקיד אימוד. הביואלקמיד אינו נספג בגוף ואפקטיבי לחמש שנים ויותר. ביואלקמיד משמש בעיקר לצורך מילוי קמטים ונפחים כמו לחיים אך גם לצורך עיבוי שפתיים. חסרונו של החומר הוא שלא ניתן להוציאו לחלוטין מהגוף בעת הצורך, וכן שיש חשש לזיהומים בעת ניסיון כזה.

שימי לב: לאחרונה הפסיקו רופאים רבים את השימוש בביאלקמיד בשל תלונות של מטופלות על נפיחויות בפנים, זיהומים ונדידה של החומר לאזורים אחרים.

מילוי שפתיים באמצעות בוטוקס

בוטוקס אינו משמש למילוי שפתיים, אולם הוא מביא לידי שיתוק השריר שאליו הוא מוזרק, ולכן הזרקתו בשפתיים תגרום לשפתיים להיות שמוטות. עם זאת ניתן להזריק את הבוטוקס לצידי השפתיים (כפעולה נלווית למילוי השפתיים בחומר זמני) בכמויות קטנות לצורך תיקון אסימטרייה קלה. בכל מקרה התוצאה זמנית ולתקופה של כשלושה חודשים.



לעיון נוסף בנושא ניפוח שפתיים

למאמרים נוספים בנושא עיבוי שפתיים.
תמונות לפני ואחרי תיקון עיבוי שפתיים.
סרטון וידאו על מילוי שפתיים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il