ניתוחי אף | ניתוח אף בהרדמה כללית או מקומית | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוחי אף פלסטיים

ניתוח אף פלסטי
יכול להתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית בטשטוש עמוק. סוג ההרדמה בניתוחי אף נקבע לפי העדפת המנתח הפלסטי תוך התחשבות בגורמים, כגון העדפת המנותח, מצב בריאותו, אורכו ומורכבותו של הניתוח. רופאים שונים חלוקים בדעתם בעניין שיטת ההרדמה המומלצת ביותר לניתוחי אף והם מעלים טענות בעד ונגד כל שיטה.

ניתוחי אף בהרדמה כללית 

בניתוח אף פלסטי המבוצע בהרדמה כללית המנותח מורדם על ידי רופא מרדים באמצעות עירוי לווריד והוא ישן במהלך כל הניתוח. המנותח אינו מרגיש דבר ומתעורר רק בתום הניתוח (הרופא המרדים נוכח בחדר במהלך כל הניתוח והוא שאחראי לניטור מצבו של המנותח ולעורר אותו בתום הניתוח).

>> החיסרון בהרדמה כללית
ניתוחי אף  במהלך ההרדמה הכללית מוכנס צינור הנשמה לקנה הנשימה דרך חלל הפה. הצינור וחלק מהפנים עטופים ומוסתרים על ידי סדין בד סטרילי. מסיבה זו, יש מנתחים פלסטים שמעדיפים שלא לבצע ניתוחי אף בהרדמה כללית, שכן הם טוענים שעל מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר יש צורך בראייה כוללת של כל הפנים - מכל הכיוונים, מקדימה ומהפרופיל כדי שתהיה אפשרות להתאים את מבנה האף החדש לצורה ולמבנה הפנים הכללי ולטענתם הסתרת חלק מהפנים על ידי הבד הסטרילי מקשה על דיוקם ויכולה לפגוע בתוצאה הסופית.

>> היתרון בהרדה כללית
היתרון של ניתוח פלסטי באף המבוצע בהרדמה כללית הוא כפול: מצד המנותח שישן במהלך כל הניתוח ואינו מרגיש דבר, ומצד המנתח שיכול לבצע את הניתוח בשקט ובריכוז גבוה ללא הפרעה של המנותח (המנותח ישן ואינו זז או מדבר ואינו מפריע לריכוזו של המנתח).
 
ניתוחי אף בהרדמה מקומית 

בניתוח אף בהרדמה מקומית מקבל המנותח זריקה/ כדורי טשטוש להרגעה לפני שהוא נכנס לחדר הניתוח. בחדר הניתוח מזריקים למנותח זריקות להרדמה מקומית של אזור האף, כך שבמהלך הניתוח המנותח מטושטש, אזור האף מורדם והמנותח אינו מרגיש בכאב. גם בניתוח זה כמו בהרבה ניתוחים פלסטיים  אחרים יש נוכחות של רופא מרדים בחדר הניתוח לאורך כל הניתוח.

>> החיסרון בהרדמה מקומית
החיסרון בביצוע ניתוחי אף בהרדמה מקומית עם טשטוש לעומת ניתוחי אף בהרדמה כללית, הוא שהמנותח אמנם מטושטש מאוד, אך הוא אינו ישן ויכול במהלך הניתוח לזוז, לדבר, לחוש צמא או צורך להתרוקן, וזאת משום שהשפעת ההרדמה המקומית יורדת (ואז המנותח מתחיל להרגיש כאב ומתחיל לזוז עד שהמרדים מעלה את מינון חומר ההרדמה). מצב זה מקשה על המנתח להתרכז ולדייק בעבודתו ויכול אף לגרום לנזק לאף בשל תזוזת המנותח.

>> היתרון בהרדמה מקומית
היתרון בביצוע ניתוחי אף בהרדמה מקומית הוא שבשיטה זו לא מוכנס צינור הנשמה לקנה הנשימה ואין הסתרה של הפנים על ידי הצינור והסדין, כך שהפנים של המנותח גלויים לעיני המנתח מכל הכיוונים, מקדימה ומהפרופיל, והמנתח יכול לדייק יותר בהתאמת האף החדש לצורה ולמבנה הפנים הכללי של המנותח. כאמור, כל מנתח ושיטת ההרדמה המועדפת עליו ובהתאם לסוג הניתוח.
 


 
לעיון נוסף בנושא ניתוחי אף פלסטיים

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il