ניתוח אף רפואי | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח אף רפואי

ניתוח אף פלסטי נחשבים לניתוחים האסתטיים הפופולאריים ביותר, ואיך לא בעצם...?! האף הוא איבר מאוד דומיננטי בגוף האדם, הוא מושך תשומת לב, משפיע על מראה הפנים הכללי  וכן על הדימוי העצמי שלנו. אולם בעוד רובנו מכירים ניתוחי אף מהפן האסתטי, יש מאות אלפי אנשים ברחבי העולם הזקוקים לניתוח אף רפואי.

מעבר למראהו האסתטי, לאף יש תפקידים מאוד חשובים החיוניים להישרדות; אנחנו נושמים דרך האף והאוויר שנכנס לגופנו עובר סינון של חלקיקי אבק באף. בנוסף, האף שלנו מווסת את טמפרטורת האוויר, כך שהאוויר והלחות שנכנסים לריאות שלנו יהיו בטמפרטורה המתאימה. מעניין לציין כי אנשים רבים סובלים מקשיי נשימה עקב בעיות באף, אולם רק מעט מאוד מודעים לעובדה שניתן לתקן בעיות אלו בעזרת ניתוח אף רפואי וליהנות מעלייה משמעותית באיכות החיים.

בעיות בריאותיות רווחות

>> מחיצת האף
מחיצת האף היא מעין קיר הבנוי מסחוס ועצמות דקות ותפקידו לחלק את האף שלנו ל-2 מעברים. דרך מעברים אלו אנו נושפים ונושמים את האוויר. ככל שהאדם מתבגר כך גם הגוף שלו מתפתח, ולעיתים קורה שהמחיצה מתעקמת לאחד הצדדים ו/או מתפתחת בליטת סחוס בחלקה התחתון של המחיצה. התוצאה, ברוב המקרים, היא חסימה של האוויר הנכנס לאף או בלשון מקצועית: חסימה של אחת ממערות האף. החסימה הזו יכולה להיות חלקית או מלאה. במקרים כאלו, ניתוח אף רפואי יכול להחזיר את המחיצה למקומה הטבעי ולאפשר נשימה חלקה.

>> חבלה או טראומה
חבלה באזור האף או טראומה יכולים גם הם להוביל להפרעות נשימה הדורשות התערבות כירורגיות כגון ניתוח אף רפואי. לעיתים לאחר פציעה יכול לחול שינוי במבנה האף, סטייה, שבר, שקיעה, שטפי דם במחיצה או קרעים בסחוסים ובעור. במקרים כאלו מנתח אף יבדוק ויאבחן את הבעיה ובמידה וימצא כי ניתן לתקן את הבעיות שהתעוררו עקב החבלות ימליץ על ניתוח אף רפואי כפתרון.

>> קונכיות האף
באף האנושי קיימות קונכיות העשויות עצם ומכוסות ברירית, ותפקידן לווסת את טמפרטורת האוויר שנכנס אל הריאות וסינון חלקיקי אוויר ואבק. הקונכיות למעשה נמצאות בדופנן הצדדי של הנחיריים ובכל אף ניתן למצוא כ-4 קונכיות כאלו. כאשר יש דלקות כרוניות, כאשר נעשה שימוש יתר בטיפות אף, כשיש אלרגיות או חשיפה מוגברת לרעלים - הריריות מתעבות וחוסמות את חדירת האוויר התקינה. במקרים אלו יש להצר קונכיות אלו בעזרת ניתוח אף רפואי שכן אלו יאפשרו חדירה חלקה של אוויר.

ניתוחי אף משולבים: בריאות ואסתטיקה

למרות כל הבעיות הבריאותיות שמנינו כאן, ניתוחי אף רבים נערכים דווקא מסיבות אסתטיות; אף גדול מדי או אף בעל צורה שאינה אסתטית. אולם, חשוב לציין בנקודה זו כי גם בניתוחי אף שנערכים מסיבות רפואיות ניתן לשלב תיקונים אסתטיים. לעיתים אין מנוס וחייבים לשלב הליך אסתטי בד בבד עם ההליך הרפואי, ולעיתים המטופל שעובר ניתוח אף רפואי מעוניין לשפר את מראה האף. במקרים כאלו כדאי מאוד לשלב את שני ההליכים ביחד ולתפוס שני ציפורים במכה: לעבור ניתוח אחד משולב במקום שניים. מחיר ניתוח אף משולב אומנם יקר יותר לעומת מחיר ניתוח אף פשוט אך לטווח ארוך יחסוך לכם כסף (במקום שני ניתוחים בעתיד), זמן החלמה וכאבים. במקרה כזה רצוי לבחור במנתח שהינו רופא אף אוזן גרון עם התמחות בפלסטיקה על פני פלסטיקאי שאינו מומחה אף אוזן גרון.
 


 
לעיון נוסף בנושא ניתוח אף פלסטי

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il