ניתוח פלסטי באף | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח פלסטי באף

האף מורכב מרקמות רכות ומחלקים גרמיים: עצם וסחוס שמהווים את שלד האף. במהלך ניתוח לפסטי באף ניתן לבצע מספר פרוצדורות: לקצר את אורכו של האף, להצר את הנחיריים, ליישר את הגבנונית, לשפר את הזוית בין האף לשפה העליונה, לתקן את מחיצת האף והכול כדי לשפר את מראה האף בפרט והפנים בכלל. יש שתי שיטות לבצע ניתוח פלסטי באף: השיטה הסגורה והשיטה הפתוחה.

כיצד מתבצע ניתוח פלסטי באף?

ניתוח פלסטי באף

במהלך ניתוח אף פלסטי RHINOPLASTY מבצע המנתח חתכים פנימיים באזור הנחיריים ודרכם חודר לאזור העצם שאותה הוא משייף, מנסר ומעצב מחדש. החתכים הפנימיים נתפרים באמצעות חוטים נספגים כך שאין צורך להוציאם והצלקות שנוצרות הן פנימיות ואינן גלויות לעין. במידה ויש צורך להקטין ולהדק את הנחיריים, עושה המנתח חתכים קטנים לצידי האף. במקרה זה יעדיף המנתח להשתמש בחוטים רגילים, שאינם נמסים, כדי לסגור את החתכים אך הוא יוציא אותם כעבור מספר ימים.

הצלקות שיוותרו במקרה זה הן כל כך זעירות עד שיהיה קשה להבחין בהן בין קפלי העור. הניתוח נמשך בדרך כלל בין שעה לשעתיים ומבוצע בהרדמה כללית או מקומית עם טשטוש עמוק בהתאם לעדיפות המנתח. לצד המנתח יש רופא מרדים שנוכח בחדר במהלך כל הניתוח. בתום הניתוח האף מגובס והמנותח עובר לחדר התאוששות למספר שעות שלאחריהן הוא משוחרר לביתו. אין צורך באשפוז לילה בבית החולים.

ניתוח אף פתוח או ניתוח אף סגור? 

כאמור יש שתי שיטות לבצע ניתוח פלסטי באף: השיטה הפתוחה והשיטה הסגורה. רובם הגדול של ניתוחי האף הפלסטיים מבוצעים בשיטה הסגורה בה מבצע המנתח חתכים בנחיריים ודרך חתכים אלה הוא מגיע עם כלי הניתוח לאזור הטיפול תוך הפרדה מינימלית של העור מהסחוס והעצם. לעומת זאת ניתוחים פלסטיים מסובכים יותר (למשל, בניתוח תיקון לאחר ניתוח אף כושל, יישור מחיצה או בניתוח לאחר תאונה) כאשר יש צורך לראות במדויק את אזור הטיפול, יעדיף המנתח בדרך כלל להשתמש בשיטה הפתוחה. בשיטה זו מבצע המנתח חתך בבסיס האף בין הנחיריים, מרים ומפריד את העור מהסחוס והעצם ובכך מגדיל את האזור הגלוי לעין. לאחר ביצוע התיקון מחזיר ומצמיד את העור בחזרה למקומו. במקרה זה תישאר צלקת זעירה בבסיס האף בין הנחיריים.

הרדמה מקומית או הרדמה כללית?

לרוב ההחלטה באיזה סוג הרדמה להשתמש במהלך ניתוח פלסטי באף תלויה בהעדפתו האישית של כל מנתח אף, אולם יש להתחשב בהעדפת המנותח, במצבו הבריאותי וכן בגודל ובמורכבות הניתוח. בהרדמה מקומית מקבל המנותח תחילה זריקה/ כדורים לטשטוש ולאחר שהוא נכנס לחדר הניתוח מזריק המנתח זריקות באזור האף כדי להרדים את האזור. במהלך הניתוח המנותח ער אך מטושטש ואינו מרגיש כאב. לעומת זאת בניתוח המבוצע בהרדמה כללית המנותח מורדם באמצעות עירוי לווריד וישן במהלך כל הניתוח ורק בסיומו מתעורר.
 


 
לעיון נוסף בנושא ניתוח אף פלסטי

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.
 

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il