מה ההבדל בין צלוליט וצלוליטיס? | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

צלוליט - כל מה שרצית לדעת!

נשים רבות טועות כשהן אומרות צלוליטיס כשבעצם הן מתכוונות לצלוליט. אז מהו בעצם
ההבדל בין צלוליטיס לצלוליט? ובכן צלוליטיס זו דלקת של רקמת החיבור שמתחת לעור, ואילו צלוליט זה שם של תופעה אסתטית המתבטאת בעור בצורת גבשושים קטנים הנגרמת בשל הצטברות של מאגרי שומן מקומיים מתחת לפני העור.

צלוליט מופיע בעיקר אצל נשים, בדרך כלל באזורי הישבן, הירכיים, המותניים, הבטן והזרועות
. העור באזורים אלה זוכה לכינויים שונים בקרב הנשים כגון: "קליפת תפוז" או "גבינת קוטג'" בשל המראה הגבשושי שנוצר בעור. התופעה אינה קשורה רק למשקל הגוף או הגיל והיא באה לידי ביטוי גם בקרב נשים צעירות ורזות. צלוליט הוא לרוב עניין גנטי, ולכן עובר בתורשה.

מדוע מופיע הצלוליט?

צלוליט או צלוליטיס זו השאלההתהליך של התהוות הצלוליט מתחיל עוד לפני שהוא נראה על פני העור. התהליך מתרחש בשל זרימה לקויה של דם ונוזל הלימפה לאזור. הרקמות בעור נחלשות, וסיבי הקולגן המחברים את תאי השומן לעור נמתחים ונשברים. נוזלים המכילים טוקסינים ורעלים נלכדים באזור, ותאי השומן מתנפחים, נדבקים זה לזה, נדחפים כלפי מעלה ובולטים מעל פני העור.

צלוליט מופיע תחילה בדרך כלל באזור הישבן והירכיים האחרויות, אך כשהוא אינו מטופל מתחיל להתפשט לכיוון אחורי הברך, הירכיים הקדמיות ולאזורים נוספים.
חוקרים סבורים שהמטען הגנטי הוא הגורם העיקרי להתפתחות צלוליט, אם כי יש גם השפעות סביבתיות המעודדות את הופעת הצלוליט ובהן שינויים הורמונליים, נטילת גלולות נגד היריון לאורך זמן, תזונה לקויה, שינויי משקל תכופים ומהירים, דיאטות בזק, חילוף חומרים איטי, מחסור בנוזלים, עישון ואפילו נעילת נעלי עקב.

כיצד נפטרים מצלוליט?

האמת הלא נעימה היא שקשה עד בלתי אפשרי להיפטר לחלוטין מצלוליט. למרות שיש דרכים להסוות ולשפר את מצב הצלוליט. מחקרים הראו כי באמצעות שילוב של מספר טיפולים שונים ניתן לשפר את מצב הצלוליט, אך יש להתמיד בטיפולים, ולא השפעתם חולפת.

>> דיאטה
תאי השומן המרכיבים את הצלוליט נמצאים בשכבת העור התחתונה, ההיפודרמיס ואינם אותם תאי שומן שיש לאנשים שמנים הנמצאים על רקמות השרירים. מסיבה זו הם אינם נגישים לצורך יצירת אנרגיה, ואין אפשרות להיפטר מהם במהלך דיאטה. עם זאת הדיאטה תקטין את סך מצבורי השומן בכל הגוף, ובכך תסייע לשפר את מצב הצלוליט באזור הבעייתי. כאמור, הדיאטה יכולה לעזור לשפר מעט את מצב הצלוליט אצל נשים בעלות משקל עודף, אולם דווקא אצל נשים רזות עלולה הדיאטה לגרום להרעה במצב הצלוליט.

>> ספורט
פעילות גופנית, כמו דיאטה, אינה יכולה להביא לידי פתרון בעיית הצלוליט המקומית, אך היא מסייעת להפחית את אחוזי השומן בגוף, ובכך מסייעת ומשפרת מעט את חומרת מצב הצלוליט.

>> קרמים
כדי לטפל בצלוליט יש להגיע אל רקמות השומן שאליהו התכשירים הקוסמטיים הנמכרים בפארמים אינם מגיעים. תכשירים אלה נותרים בשכבה החיצונית של העור, ולכן אין ביכולתם לטפל בבעיית הצלוליט בקביעות. עם זאת חלק מהמוצרים יכולים לתת פתרון זמני הנגרם על ידי הסוואת הצלוליט, אם באמצעות החלקת העור ונפיחות האזור, אם באפקטים זמניים אחרים.

>> מסז'ים
גם המסז'ים, כמו הקרמים, נותנים מענה זמני ולא באמת פותרים את בעיית הצלוליט.

>> ניתוח
שאיבת שומן אינה מומלצת באזור שבו יש צלוליט משום שבמקום שבו היו מאגרי שומן שנשאבו עלולות להיווצר גומות שיגרמו למראה לא אחיד של העור ושיחמירו את המצב.

מניעת התפתחות צלוליט

גם אם עדיין אינך סובל מצלוליט, יש לך בהחלט ממה לדאוג משום שהתופעה יכולה לצוץ ולהופיע פתאום, ואז יהיה קשה מאוד להיפטר ממנה. לכן רצוי לנקוט באמצעי מנע שיעזרו לך להפחית את הסיכוי להתפתחות צלוליט בעתיד: רצוי לשתות הרבה מים ולשמור על תזונה נכונה ובריאה, להימנע משינויים גדולים, תכופים ומהירים במשקל הגוף - לא עוד דיאטות בזק ודיאטות יו-יו, כדאי להתמיד בפעילות גופנית שמסייעת לבנות את מסת השריר ומפחיתה את אחוזי השומן בגוף ולהימנע מעישון שפוגם במראה העור וגורם להזדקנותו.




לעיון נוסף בנושא צלוליט


למאמרים נוספים על צלוליט והצרת היקפים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il