כיצד נוצרים קמטים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

קמטים - כיצד הם נוצרים ואיך ניתן להעלים אותם?

קמטים
הם הסימן הבולט הראשון ש"מסגיר" את גילנו ומעיד על הזדקנותנו, ולכן כבר בתחילת שנות השלושים של חיינו, ואולי אף לפני כן, אנחנו מתחילות להילחם בכל קמט וקמט שצץ בפנינו כדי להעלימו לאלתר ולמנוע מקמטים חדשים להופיע. הקמטים הם תופעה טבעית, בלתי נמנעת ומופיעים אצל כולנו, גברים ונשים כאחד. לשמחתנו יש כיום שיטות רבות למילוי והעלמת קמטים ולשפר ולהצעיר באופן ניכר את מראה הפנים.

כיצד נוצרים הקמטים?

קמטיםהעור בנוי מכמה סוגי תאים המעניקים לו את גמישותו: תאי שומן, קולגן ואלסטין. עם השנים מתדלדלים תאים אלה ואיכותם הולכת ויורדת. היווצרותם של הקמטים נובעת משילוב של גנטיקה וגורמים סביבתיים.

>> גנטיקה
בין שאר ה"מתנות" שאנו מקבלים בירושה גנטית נמצאים גם הקמטים. סביר להניח שילדים להורים בעלי עור פנים חלק ייהנו גם הם מעור חלק ומתוח, יותר מאשר ילדים להורים בעלי עור פנים מלא בקמטים ובחריצים. עם זאת המודעות לטיפוח העור גבוהה יותר מבעבר, עניין שיכול לעזור לדחות את הופעת הקמטים לגיל מאוחר יותר.

אולם לגנטיקה אין בלעדיות על הקמטים, ויש גורמים נוספים המשפיעים על הופעתם, כמו הגורמים הסביבתיים: החשיפה לזיהום, למזג אוויר קיצוני של חום, קור ויובש, לעישון (אם אקטיבי ואם פסיבי) שמפחית את זרימת הדם לעור ואת היכולת של העור להתחדש ולתקן נזקים ותורם בכך להופעת הקמטים ועוד.

>> מצב נפשי
מצבי לחץ, מתח וסטרס, כעס ואפילו צחוק או חשיבה עמוקה גורמים להופעתם של קמטי הבעה. גם מחסור בשינה תורם להופעת קמטים. אמנם על הגורם הגנטי אין לנו שליטה, אך בנוגע לגורמים הסביבתיים ניתן לשלוט באופן יחסי באמצעות שמירה על אורך חיים בריא, על תזונה נכונה, על שינה סדירה, על פעילות גופנית, על רגיעה ושלווה נפשית. כל אלה יכולים לעזור לנו בהחלט להילחם נגד הופעת הקמטים.

>> תזונה לקויה
מחסור בוויטמינים, מחסור בנוזלים, שינויים קיצוניים במשקל הגוף ומשקל גוף נמוך במיוחד מזרזים את הופעת הקמטים. על כן חשוב מאוד להרבות בשתיית מים נקיים, לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה.

>> חשיפה לשמש 
השמש היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היווצרותם של קמטים. ככל שאדם יחשף יותר לשמש בימי חייו כך עורו יהיה חרוש יותר קמטים שיופיעו מוקדם יותר בחייו.

>> זיהום אויר 
האמת העצובה היא שרוב האוויר שסביבנו מזוהם במידה כזו או אחרת. שלא במפתיע, כאשר אוויר רווי חומרים רעילים שונים בא במגע קבוע עם עור הפנים, הוא פוגע בגמישותו וחיוניותו וכך יוצר קמטים. 

>> עישון 
כבר כמעט אין אדם שלא יודע שעישון פוגע בבריאות ובכושר הגופני. אולם לא הרבה מודעים לכך שעישון, כולל עישון פאסיבי, נחשב אף הוא כאחד הגורמים המרכזיים להיווצרות קמטים. הסיבה לכך היא שהעישון מאט את זרימת הדם בעור הפנים, מונע התחדשות תאים ופוגע ביכולתו של הגוף לתקן נזקים שנגרמו לו. 

לא לדאוג מהקמטים - יש מה לעשות!

נראה אם כן שישנם גורמים רבים שיכולים לגרום להופעתם של קמטים. האם יש מה לעשות כנגדם? בראש ובראשונה חשוב להבין שבסופו של דבר לכל אחד מאיתנו יהיו קמטים – הרי ההזדקנות היא תהליך טבעי של הגוף, ואי אפשר לעוצרו לחלוטין. אף על פי כן, ניתן לצמצם את כמות הקמטים שיופיעו בפניו של אדם ולעכב את הופעתם פשוט באמצעות אורח חיים בריא – המנעו מחשיפה ממושכת לשמש החמה, השתדלו להיות באוויר הצח, המנעו מעישון, מתח ודאגה, והקפידו על משטר תזונה מאוזן ובריא (כולל כמות מעטה של קפאין, אלכוהול ותרופות לא נחוצות). כמו כן, השתדלו שלא להכניס את עצמכם למצבי לחץ ומתח, ואל תשכחו מדי פעם לנשום עמוק ולהרגע.

אם בכל זאת קמטים חורצים את פניכם והייתם מעוניינים להחליק או להסיר אותם – כיום קיימים טיפולים רבים שיכולים לעניין אתכם, החל מטיפולי פילינג אצל הקוסמטיקאית וכלה בניתוח מתיחות פנים והזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית אצל רופא מומחה.
 



לעיון נוסף בנושא קמטים


למאמרים נוספים על מילוי קמטים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il