מהו בוטוקס BOTOX וכיצד הוא פועל | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

BOTOX - בוטוקס

בוטוקס הוא שם מסחרי לרעלן בשם בוטוליניום טוקסין המשמש בשנים האחרונות לטיפולים קוסמטיים ורפואיים בארץ ובעולם. חלבון זה מיוצר באופן טבעי על ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטוליניום.

כיצד פועל הבוטוקס?

BOTOX בוטוקסבעת הזרקת הבוטוקס לתוך השריר הבוטקס חוסם את שחרורו של חומר בשם אצטילכולין, שהוא סוג של מוליך עצבי, המשתתף בהעברת מסרים במערכת העצבים ובמערכת הקשורה להנעת השרירים הרצונית בגוף.

באמצעות הזרקת בוטוקס בכמויות זעירות מאוד לתוך השרירים בפנים, ניתן לשתק את השרירים ובעקבות זאת קמטי ההבעה, שנוצרו באזור הפנים העליון, נעלמים לתקופה של כארבעה חודשים. את התוצאה של העלמת הקמטים ניתן לראות כבר בתום הטיפול, אך לעתים יש להמתין מספר ימים נוספים.

למי מיועד הטיפול בבוטוקס?

הטיפול בבוטוקס מיועד לנשים וגברים בגילאי 18 עד 65 (על פי חברת אלרגן המייצרת את הבוטוקס) המעוניינים לשפר את מראה הפנים, על ידי העלמת קמטי הבעה באזור הפנים העליון, במצח, בצידי העיניים ובין הגבות, בהליך קצר, פשוט, לא פולשני, אשר אינו מצריך ניתוח או הרדמה.

מתי החלו להשתמש בבוטוקס?

מסוף שנות השמונים של המאה הקודמת החלו טיפולי בוטוקס לשמש לצרכים רפואיים בעיקר לטיפול בתופעות הקשורות בהפרעות שרירים אופטיים, כגון מצמוץ יתר, עין עצלה ופזילה. בשנת 2002 חל מהפך בענף הקוסמטיקה כאשר ה- FDA האמריקני (גוף ממשלתי הכפוף למשרד הבריאות האמריקני המרכז, בין היתר, את הפיקוח על מוצרי קוסמטיקה ותרופות) נתן את אישורו להתחיל בטיפולי בוטוקס לצרכים קוסמטיים.

מאז סחף הבוטוקס את עולם הקוסמטיקה ומיליוני נשים ברחבי העולם החלו להזריק בוטוקס לפנים כדי להחליק ואף להעלים לחלוטין את הקמטים באזור הפנים: קמטי הבעה באזור המצח, קמטים בין הגבות (הגלבלה) וקמטים בצידי העיניים. כיום משתמשים בבוטוקס למטרות נוספות, כגון טיפול בהזעת יתר, בבית השחי, בכפות הידיים, בכפות הרגליים, וכן בהזרקות בוטוקס לאזור הקרקפת לטיפול במיגרנות.

לאן ניתן להזריק את הבוטוקס?


מאחר שהבוטוקס גורם לשיתוק השריר שאליו הוא מוחדר, הוא מתאים להעלמת קמטים בפנים הנובעים מפעילות יתר של השרירים ואינו מתאים לטיפול בקמטוטים עדינים ובקמטים סטטיים שמקורם במבנה העור ושאינם נובעים מפעילות של השרירים. את הבוטוקס ניתן להזריק לאזור המצח, בין הגבות (הגלבלה) ולצידי העיניים ולהחליק באזורים אלה את הקמטים.

כמו כן ניתן להזריק בוטוקס לאזור הצוואר ולאזור הגבות לשם הרמתם מעט. לא ניתן להזריק בוטוקס לקמטי ההבעה (בצידי האף) ובלחיים משום שאז ישותקו השרירים ויתקבל מראה בובתי ולא טבעי. המטרה היא אפוא לשתק את השרירים שגורמים לקמטים מיותרים המקנים מראה זקן, ולא לשתק את השרירים המיועדים למימיקה ולהבעה. קמטים אלה ניתן למלא בחומרי מילוי שאינם משתקים את השרירים ועל כך נפרט במאמרים הבאים.

 



לעיון נוסף בנושא בוטוקס BOTOX

למאמרים נוספים על הזרקת בוטוקס.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il