הסרת שיער ב IPL | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

IPL - Intense pulsed light

הנורמה או צו האופנה בארצות שונות ובעיקר בארצות חמות כמו ישראל מובילים נשים וגברים רבים לרצות להסיר שיער מאזורים שונים בגוף כדי ליהנות מעור חלק ונטול שיער הנחשב למטופח, לנקי, לחושני ולסקסי. עקב הביקוש ההולך וגובר לטיפולי הסרת שיער, החלו בארצות שונות בעולם ובראשן ישראל לפתח מכשירים מבוססי קרן אור להסרת שיער (IPL  ולייזר), אשר בניגוד לשיטות הקונבנציונליות ששמרו את התוצאה לתקופה קצרה (כגון הסרת שיער בשעווה או בסכין גילוח), נותנים תוצאה קבועה על ידי הריסת זקיקי השיער, ובכך מונעים מהשיער לצמוח שוב מאותם זקיקים שנהרסו.

הצלחת הטיפולים והביקוש ההולך וגדל אליהם הביאו לידי המשך פיתוח מכשירים שונים לטיפולי הסרת שיער בלייזר ו IPL, ומדי שנה  מיוצרים מכשירים מדור מתקדם יותר המותאמים גם עבור אנשים בעלי גוון עור כהה, וגם עבור אנשים בעלי שיער בהיר שבעבר לא יכלו ליהנות מטיפולי הסרת שיער בטכנולוגיית קרן אור עקב סכנה מוגברת לכוויות. 

הסרת שיער לצמיתות ב IPL  פוטותרמוליזה = טכנולוגיית קרן אור להסרת שיער

יש קבוצה של מכשירים להסרת שיער מבוססי טכנולוגיית קרן אור המכונה פוטותרמוליזה. מטרת המכשירים האלה היא לחמם את זקיק השערה הנמצא בתוך העור. כדי להגיע אל זקיק השערה מתביית האור על הפיגמנט הכהה בשם מלנין (צבע) המצוי בשערה, מחמם אותה, והיא מוליכה בסופו של דבר את החום אל תוך הזקיק שנהרס מעוצמת החום. בין המכשירים השונים המיוצרים כיום בטכנולוגיית קרן אור נמצאים מכשירי הלייזר, מכשירי ה-IPL הנקראים גם מכשירי אינפרא אדום, או אינפרא רד, וכן מכשירים המשלבים לייזר IPL במכשיר אחד.

מה זה IPL?

IPL = Intense pulsed light פעימות אור בתדירות גבוהה. מכשיר זה המבוסס קרן אור עושה שימוש במנורת פלאש המבזיקה בתדירות גבוהה הבזק אור שאינו מסוכן המתפזר על פני מגוון אורכי גל שחלקם מתאימים להסרת שיער וחלקם לאפליקציות אחרות שניתן להשיג על ידי אורכי הגל הנוספים המשתחררים בכל הבזק.

מכשיר ה IPL פותח בשנות התשעים של המאה העשרים לטיפול בבעיות ורידים בולטים ברגליים. אולם במהלך הטיפולים גילו הרופאים כי באותם אזורים שבהם נעשה הטיפול להעלמת הוורידים הבולטים באמצעות מכשיר ה-IPL, הפסיק השיער לצמוח. כיום משתמשים במכשירי ה IPL בעיקר לצורך הסרת שיער לצמיתות וכן לטיפולי פוטורג'וביניישן לחידוש ולהצערת עור הפנים.

מכשיר ה IPL פועל בשיטה דומה למכשיר הלייזר, אך רק בשיטה זו מכשיר ה IPL פולט קרן אור בעלת אורך גל משתנה, בניגוד ללייזר הפולט אורך גל אחד ממוקד ועצמתי יותר. הטיפול ב IPL מתאים לאנשים בעלי גוון עור כהה משום שהמכשיר משדר אורכי גל נמוכים וחלשים יותר מהלייזר, אולם הטיפול מתפרס על פני מספר טיפולים גבוה יותר והוא בעל אחוזי הצלחה נמוכים יותר מהלייזר. יש להדגיש שמכשירי ה IPL זולים בהרבה ממכשירי הלייזר ומאושרים לשימוש גם על ידי קוסמטיקאיות.

מה ההבדל בין לייזר ל-IPL?

ההבדל בין קרן האור במכשיר ה IPL הפועלת על אורכי גל שונים ובין קרן הלייזר הוא שהיא פועלת על אורך גל אחד ממוקד, ומכאן עוצמת הלייזר גבוהה בהרבה מעוצמת קרן האור במכשיר ה IPL. בשל הבדל זה אחוזי ההצלחה של מכשיר הלייזר גבוהים יותר והם 90%-85%, לעומת אחוזי ההצלחה של מכשיר ה-IPL  80%-85%. לעומת זאת יכול מכשיר ה-IPL  להתאים יותר לאנשים בעלי גוון עור כהה. 

נוסף על כך, מכשיר ה IPL מקצר את זמן הטיפול משום שהוא עובד על שטח גדול יותר בכל פולס (אולם הוא ממוקד פחות מהלייזר ובכך מקטין את אחוז הצלחת הטיפול). גם מחירו של מכשיר ה IPL נמוך בהרבה ממחירו של מכשיר הלייזר, ולכן נמצא לרוב בשימוש אצל קוסמטיקאיות. עם זאת רוב הרופאים בעלי תקציב גבוה יותר יעדיפו לעבוד במכשירי לייזר חזקים שיבטיחו שביעות רצון גבוהה יותר בתום סדרת הטיפולים.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת שיער ב IPL והסרת שיער בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב IPL
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il