ניתוח אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

INTRALASIK | הסרת משקפיים בלייזר בשיטת אינטראלאסיק

ניתוח אינטראלאסיק INTRALASIK להסרת משקפיים בלייזר, הינו הניתוח המתקדם, המדוייק והבטוח ביותר מבין הניתוחים להסרת משקפיים בלייזר ומהווה את המילה האחרונה בתחום ניתוחי הסרת משקפיים. בשיטה זו אין מגע ידי אדם ואין שימוש בסכין כירורגית. בשיטת האינטראלאסיק יש שימוש בשני סוגי מכשירי לייזר שונים שמשפרים את רמת הדיוק בניתוח ואת אחוזי ההצלחה שלו ומקטינים את אחוזי הסכנה ואת תופעות הלוואי.
 
למי מתאימה שיטת INTRALASIK?

INTRALASIK להסרת משקפיים בלייזרשיטת אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר מתאימה לאנשים הסובלים מקוצר ראייה, מרוחק ראייה וצילינדר, ולהבדיל משיטת לאסיק (LASIK) המתאימה רק לאנשים בעלי קרנית עין עבה, שיטת אינטראלאסיק מתאימה גם לאנשים שבעבר לא ניתן היה לטפל בהם, כמו אנשים בעלי קרנית עין דקה, בעלי אישונים רחבים במיוחד, קוצר ראייה ואסטיגמטיזם גבוהים, בעלי עיניים שקועות או בעלי מפתח עין קטן.

שלבי הניתוח בשיטת INTRALASIK

לפני תחילת הניתוח בשיטת אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר מרדימים את האזור על ידי טיפות עיניים מאלחשות המונעות כאב במהלך הניתוח. במהלך הניתוח משתמשים בשני סוגי מכשירי לייזר שונים המחליפים את ידיו של המנתח והמעלים את רמת הדיוק.

בשלב הראשון מבצעים באמצעות קרני לייזר חתך עדין בקרנית העין היוצר מאין "כיס" שנועד לאפשר גישה לקרנית העין העמוקה. בשלב השני המבוצע באמצעות מכשיר לייזר שני נעשה ליטוש של קרנית העין. הליטוש מעצב מחדש את קמירות הקרנית. רמת השיוף שמבצע המנתח באמצעות מכשיר הלייזר השני נקבעת על ידי הנתונים האישיים של המנותח שאותם הכניס המנתח למכשיר הלייזר והם משתנים מאדם לאדם ומותאמים באופן אינדיבידואלי.

לאחר שמסיים המנתח את תהליך שיוף הקרנית הפנימית הוא סוגר את ה"כיס" שיצר באמצעות החזרת שכבת הקרנית שחתך בתחילת התהליך למקומה. יש להדגיש כי אין צורך בתפרים - הפצע שנוצר יתאחה וייסגר מעצמו בתהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

ההבדל בין שיטת LASIK לשיטת INTRALASIK

שיטת האינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר מבוססת על שיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר והיא מתקדמת ובטוחה יותר. בשיטת לאסיק עושה המנתח חתך בקרנית העין בידיו תוך שימוש בסכין כירורגית עדינה. עצם השימוש הידני מקטין את רמת הדיוק בניתוח ומעלה את רמת הסיכון. בשיטת אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר, לעומת זאת, אין מגע ידי אדם ואין שימוש בסכין כירורגית. את הסכין הכירורגית מחליף מכשיר הלייזר המבצע את החתך בקרנית העין בדיוק מרבי ובכך מקטין את רמת הסיכון. הדיוק של מכשיר הלייזר מאפשר גם לאנשים בעלי קרנית דקה, שאינם מתאימים לניתוח בשיטת לאסיק, לעבור את הניתוח בבטחה.

יתרונות שיטת INTRALASIK

היתרון הבולט הראשון בשיטת אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר הוא שאין צורך במגע ידי אדם. הניתוח נעשה בשני שלבים על ידי שני מכשירי לייזר שונים המאפשרים רמת דיוק גבוהה ביותר והמצמצמים את הסיכון הכרוך בחיתוך הקרנית באמצעות סכין כירורגית המוחזקת על ידי המנתח. בשל הדיוק בשיטה זו אנשים רבים יותר יכולים לעבור את הניתוח. כעת לא רק בעלי קרנית עבה מתאימים לניתוח אלא גם אנשים בעלי קרנית דקה, עיניים שקועות, אישונים רחבים, קוצר ראייה גבוה או בעלי מפתח עין קטן נמצאים מתאימים לניתוח אינטראלאסיק.

היתרון השני הוא שתוצאת הניתוח מיידית וכבר בתום הניתוח הקצר שאורך מספר דקות משתפרת הראייה שהופכת ממוקדת וחדה יותר במהלך הימים שלאחר הניתוח. נוסף על כך, הניתוח אינו מלווה בכאב. אם בכל זאת חשים בכאבים קלים לאחר הניתוח ניתן להיעזר במשככי כאבים פשוטים. לאחר הניתוח לא יהיה צורך בשימוש בעזרי ראייה, כמו משקפיים ועדשות מגע.

סיכונים ותופעות לוואי בשיטת INTRALASIK

כמו בכל הליך כירורגי גם בשיטת אינטראלאסיק להסרת משקפיים בלייזר יש סיכונים ותופעות לוואי, אולם הם אינם שכיחים. זיהומים ודלקות עלולים להתפתח, אך הקפדה על הוראות הרופא ועל לקיחת תרופות תצמצם באופן ניכר סיכון זה.



לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il