Invisalign | יישור שיניים שקוף שכבש את העולם! | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

Invisalign | אינויזליין - יישור שיניים שקוף

בזמן האחרון השם invisalign - אינויזליין נשמע יותר ויותר בקרב אורטודנטים ואנשים שמתעניינים ביישור שיניים. מדובר בשיטה חדשנית ליישור שיניים אשר מבוססת על הרכבת פלטות שקופות על שיני המטופל, ואלו לאורך זמן מבצעות את פעולת יישור השיניים במקום גשר המתכת הישן. יודעי דבר טוענים ששיטת invisalign למעשה חוללה מהפכה בכל תחום האורתודנטיה, מאחר ובעזרתה ניתן ליישר שיניים ללא הרכבת גשר מסורבל בולט ולא אסתטי.

מהי שיטת Invisalign?

שיטת יישור שיניים אינויזליין פותחה בארצות הברית בשנת 1997, ונכון לעכשיו מדובר בטכנולוגיה הרפואית המודרנית ביותר ליישור שיניים. הטיפול מתחיל בביקור אצל אורתודנט אשר הוסמך במיוחד לבצע יישורי שיניים באמצעות טכנולוגיה זו. האורתודנט יבצע בדיקת התאמה של המטופל ומצב המנשך שלו  ובמידה והמטופל נמצא מתאים, ניתן להתחיל בתהליך.

תחילה האורתודנט יבצע שורת מדידות והדמיות מחשב של שיני המטופל, כולל הדמיה של המצב הסופי הרצוי של השיניים ישרות ושל צורת השיניים והמנשך בנקודות שונות בדרך ליעד זה. את כל הנתונים והדמיות המחשב הללו ישלח האורתודנט לארצות הברית, לחברת invisalign, שם הן יוזנו לתוך מחשבים ומכשירי ייצור ייחודיים, אשר ייצרו סדרת פלטות שקופות שתשלח בחזרה לאורתודנט. לאחר הגעת הפלטות המטופל יוזמן שוב לפגישה עם האורתודנט, ויקבל ממנו את הפלטה הראשונה בסדרה, זו אשר מותאמת למצב שיניו ההתחלתי.

פעולת הפלטה למעשה זהה לזו של גשר לשיניים – היא מפעילה לחץ קל על השיניים בכיוונים ועוצמות שונות, ואט-אט מזיזה אותן בכיוון הרצוי, עד ליצירת מנשך ישר ובריא. אחת ל- 2-3 שבועות יזומן המטופל אל האורטודנט לביקורת והחלפת פלטה, שכן כל אחת מהפלטות שיצרה עבורו חברת
invisalign מותאמת לפרק זמן ספציפי ולמצב מסויים של השיניים. בסופו של התהליך שיניו של המטופל יתיישרו, ולמעשה יגיעו למצב הרצוי אותו תכנן מראש האורתודנט בשלב הראשוני של הטיפול.

מדוע לבחור בשיטת Invisalign?

חשוב להדגיש שיישור שיניים בשיטת invisalign לא מתאים לכל מטופל, אלא רק למקרים קלים יחסית של יישור שיניים. כמו כן, הטיפול יקר יותר מטיפולי יישור שיניים אחרים ודורש שיוף של השיניים. מדוע אם כן בכל זאת כדאי לבחור בשיטה זו? זאת תודות למספר יתרונות ייחודיים ששום שיטת יישור שיניים אחרת לא יכולה להציע כיום:  

>> אסתטיות 
כפי שצוין לעיל, הפלטות שמיישרות את השיניים הן שקופות. הן כמעט ולא מורגשות או ניתנות להבחנה, כך שחזותו של המטופל לא תפגע במהלך חודשי הטיפול (בניגוד לטיפול עם גשר כמובן, שנוכחותו מורגשת למדי).

>> אין גשר
תהליך הרכבת הגשר על השיניים הוא תהליך ממושך ולא נעים במיוחד. בשיטת Invisalign אין צורך להדביק קוביות מתכת או להתקין גומיות וחוטי כסף על שיני המטופל – רק להכניס פלטה לתוך הפה.

>> נוחות 
הפלטות השקופות כמעט שאינן פוגעות בתפקוד היום-יומי של המטופל, הן מורגשות ומטרידות הרבה פחות מהגשר. גם כשהן מורכבות ניתן לאכול ולדבר ללא הפרעות. בנוסף, במידה והמטופל מעוניין בכך הוא יכול להסירן בכל רגע (לרוב לטובת אכילה, ניקוי הפה או הפלטה), ולהרכיבן בחזרה.

>> ביקורות מהירות ונטולות כאבים 
יתרון נוסף של שיטת I
nvisalign הוא בביקורות אצל האורתודנט. עבור מטופלים עם גשר, ביקורות הן תהליך ממושך אשר כולל החלפת גומיות ומתיחות של כבלי המתכת שבפיהם. אולם עבור מטופלים בשיטת Invisalign הביקורות כוללות לרוב רק בדיקה מהירה שהכל מתקדם כשורה וקבלת פלטה חדשה.

ניתן לראות שלא בכדי שיטת Invisalign הופכת להיות אהודה יותר ויותר על ידי אורתודנטים, ובעיקר על ידי המטופלים. בעזרתה ניתן לבצע יישור שיניים נוח, אסתטי ונטול כאבים. מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ כבר עכשיו עם אורתודנט על מנת לוודא אם גם אתם יכולים ליישר את שיניכם בעזרתה.



לעיון נוסף בנושא יישור שיניים Invisalign

למאמרים נוספים בנושא יישור שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il