ניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

LASEK | שיטת לאסק להסרת משקפיים בלייזר

ניתוח לאסק LASEK להסרת משקפיים בלייזר מתאים לטיפול בבעיות של קוצר ראייה, רוחק ראייה וצילינדר וכן מתאים גם לאנשים בעלי קרנית דקה. שיטה זו משלבת טיפול במכשיר לייזר מדויק תוך שהיא פועלת על שכבת הקרנית החיצונית ואינה פוגעת בעומק הקרנית, ומכאן בטיחותה הגבוהה. הניתוח קצר ואורך כעשרים דקות לשתי עיניים.

למי מתאים ניתוח LASEK?

הסרת משקפיים בלייזרניתוח Lasek להסרת משקפיים בלייזר מתאים לבעלי קרנית דקה או שטוחה, לבעלי מספרים גבוהים ולסובלים מקוצר ראיה ומרוחק ראיה וצילינדר. בשיטה זו עושה המנתח מתלה בשכבה החיצונית של העין, האפיתל ואינו חודר לשכבת הסטרומה הפנימית יותר.

שלבי ניתוח LASEK

לפני תחילת הניתוח בשיטת לאסק להסרת משקפיים בלייזר מרדימים את האזור על ידי טיפות עיניים מאלחשות המונעות כאב במהלך הניתוח. בשלב הראשון של הניתוח מחליש המנתח את החיבור בין שכבת האפיתל (השכבה החיצונית של קרנית העין) לשכבת הבאומן (שמתחת לאפיתל) באמצעות אלכוהול. לאחר החלשות החיבור יוצר המנתח מתלה (flap) בתאי האפיתל ודרכו הוא מתחיל ללטש את קרנית העין באמצעות מכשיר הלייזר המדויק.

הליטוש מעצב מחדש את קמירות הקרנית ובתום התהליך מחזיר המנתח את המתלה למקומו. רמת השיוף שמבצע המנתח באמצעות מכשיר הלייזר השני נקבעת על ידי הנתונים האישיים של המנותח שאותם הכניס המנתח למכשיר הלייזר והם משתנים מאדם לאדם ומותאמים באופן אינדיווידואלי. בשלב השלישי מונחת על קרנית העין עדשת מגע טיפולית למשך מספר ימים אשר תוסר בעת הביקור הבא אצל הרופא.

ההבדל בין ניתוח LASEK לניתוח LASIK

בניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר מבוצע חתך שטחי בשכבת האפיתל החיצוני בלבד. שכבת האפיתל היא השכבה החיצונית של העין המסוגלת להתחדש מעצמה. לעומת זאת בניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר מבצע המנתח חתך בשכבת האפיתל והסטרומה של קרנית העין, כלומר החתך הוא עמוק יותר ומתאים לבעלי קרנית עבה.

היתרונות של ניתוח LASEK

היתרון הבולט של ניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר שהוא מתאים במקרים רבים גם לאנשים בעלי קרנית דקה, שטוחה, מספר גבוהה, יובש בעיניים, אשר מסיבות אלה ואחרות אינם מתאימים לניתוח בשיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר. היתרון הבולט השני בשיטה זו הוא הביטחון. מאחר שההליך כולו נעשה בשכבה חיצונית יותר של הקרנית ואין חדירה לעומקה של הקרנית, הוא נחשב לבטוח יותר.

החסרונות של ניתוח LASEK

החיסרון הבולט בניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר הוא זמן החלמה ממושך יותר מאשר בשיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר. תיתכן תחושת אי נוחות גדולה יותר, צריבה ואף כאבים בזמן ההחלמה. במידת הצורך ניתן להיעזר במשככי כאבים פשוטים להקלה על הכאבים. כמו כן יש צורך להרכיב עדשות מגע טיפוליות למשך ארבעה ימים לאחר הניתוח ולחזור לרופא לשם הסרתן.

השיפור בראייה בשיטת לאסק יורגש בחלוף ארבעה ימים עד שבוע, בעוד בשיטת לאסיק הוא מורגש מיד בתום הניתוח. כמו כן צפויים לעבור עוד מספר שבועות עד חודשים עד שהמספר יתייצב והראייה תהיה חדה וממוקדת, ללא צורך במשקפי ראייה או עדשות מגע. כמו כן ניתן אמנם להגיע לראייה של 6/6, אך לא בקרב כל המטופלים בשיטת לאסק להסרת משקפיים בלייזר. חדות הראייה לאחר הניתוח בשיטה זו תלויה בנתונים האינדיווידואלים של כל אדם ואדם.

סיכונים ותופעות לוואי בניתוח LASEK

כמו בכל הליך כירורגי גם בניתוח לאסק להסרת משקפיים בלייזר יש סיכונים ותופעות לוואי, אולם הם אינם שכיחים. זיהומים ודלקות עלולים להתפתח, אך הקפדה על הוראות הרופא ועל לקיחת תרופות תצמצם באופן  ניכר סיכון זה.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.

www.youtube.com/user/PerfectWomancoil?feature=mhum     twitter.com/PerfectWoman100      http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il