ניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

LASIK | ניתוח לאסיק להסרת משקפיים בלייזר

שיטת לאסיק (LASIK) להסרת משקפיים בלייזר היא השיטה הפופולרית והנפוצה ביותר בעולם לתיקון ראייה באמצעות לייזר ומשתמשים בה כבר קרוב לעשרים שנה. בשיטה זו מלטש המנתח באמצעות מכשיר הלייזר את קרנית העין הפנימית ומעצב מחדש את צורתה וקימורה. הליטוש מביא לידי כך שהראייה משתפרת והופכת לחדה וממוקדת יותר ללא צורך בעזרי ראייה, כמו משקפיים או עדשות מגע. במהלך הניתוח מוקרן הלייזר לכל עין בנפרד למשך שניות ספורות בלבד והניתוח כולו אורך כרבע שעה.

למי מתאימה שיטת LASIK?

LASIK להסרת משקפיים בלייזרשיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר (LASIK = Laser Assisted In Situ Kertomileusus) מתאימה לאנשים בעלי קרנית עבה יחסית, הסובלים מקוצר ראייה ומרוחק ראייה וצילינדר. הסיבה שיש צורך בקרנית עבה היא שבשיטה זו מבצעים חתך ומסירים רקמות עמוקות מהקרנית.

שלבי הניתוח בשיטת LASIK

לפני תחילת הניתוח להסרת משקפיים בשיטת לאסיק מטפטפים לעיניים טיפות עיניים מאלחשות המרדימות את המקום כדי למנוע כאבים, כך שבמהלך הניתוח מרגיש המטופל מעט לחץ ותחושת אי נוחות באזור, אך לא מרגיש כאב. לאחר שהאזור הורדם מבצע המנתח פיצול בקרנית העין על ידי כך שהוא חותך בעזרת מיקרוקרטום להב כירורגי מדויק, שכבה דקה מאוד של הקרנית ומרים אותה מצד אחד תוך שהיא מחוברת עדיין מהצד השני. כך יוצר המנתח מאין" כיס" שדרכו הוא מגיע לשכבת הקרנית הפנימית של העין, משייף אותה ומסיר ממנה רקמות.

השיוף שעושה המנתח בקרנית העין הפנימית מבוצע בעדינות ובדיוק מרבים בעזרת מכשיר לייזר. רמת השיוף שעושה המנתח באמצעות מכשיר הלייזר נקבעת על ידי נתוניו האישיים של המנותח שאותם הכניס המנתח למכשיר הלייזר, והם משתנים מאדם לאדם ומותאמים באופן אינדיווידואלי. לאחר שמסיים המנתח את תהליך שיוף הקרנית הפנימית הוא סוגר את ה"כיס" שיצר באמצעות החזרת שכבת הקרנית שחתך בתחילת התהליך למקומה. אין צורך בתפרים משום שהפצע שנוצר יתאחה וייסגר מעצמו בתהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

תהליך ההחלמה מניתוח LASIK

ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בשיטת לאסיק קלה מאוד. לאחר הניתוח לרוב אין כאבים ואם יש כאבים קלים או תחושת אי נוחות, ניתן להיעזר במשככי כאבים פשוטים. במשך שלושה שבועות לאחר הניתוח יש להקפיד על שימוש בטיפות עיניים אנטיביוטיות כדי למנוע זיהום ולעזור לעיניים להחלים.

היתרונות של שיטת LASIK

היתרון הבולט הראשון של שיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר הוא מהירות הפתרון - שיפור מיידי בראייה כבר בתום הניתוח, ראייה שתהפוך ממוקדת וחדה יותר ככל שיחלפו הימים שלאחר הניתוח. היתרון הבולט השני הוא ההתאוששות המהירה מהניתוח אשר בדרך כלל אינה מלווה בכאב. אם בכל זאת חשים בכאבים קלים לאחר הניתוח, ניתן להיעזר במשככי כאבים פשוטים. לאחר הניתוח לא יהיה צורך בשימוש בעזרי ראייה, כמו משקפיים ועדשות מגע.

החסרונות של שיטת LASIK

יש מספר חסרונות בשיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר: ראשית, לא ניתן להגיע לראייה של 6/6 בקרב כל המטופלים בשיטת לאסיק, כך שהתוצאה המקסימלית היא אינדיווידואלית ועשויה להשתנות מאדם לאדם. שנית, השיטה נחשבת לבטוחה פחות לעומת שיטות לאסק, PRK  ו- ASA.

סיכונים ותופעות לוואי בשיטת LASIK

כמו בכל הליך כירורגי גם בשיטת לאסיק להסרת משקפיים בלייזר יש סיכונים ותופעות לוואי שאותם יש להביא בחשבון. הסכנות הן בחיתוך לא נכון של קרנית העין, בקביעת פרמטרים לא מדויקים לרמת השיוף של מכשיר הלייזר, בצלקות, בראייה אכורה, ברגישות לאור, בדלקות, בזיהומים וביובש בעיניים. כדי לצמצם ולהקטין את רמת הסיכון יש לבחור במנתח מנוסה ומיומן.



לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il