ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

PRK - ניתוח הסרת משקפיים בלייזר

PRK היא אחת השיטות הוותיקות והבטוחות ביותר מבין השיטות הקיימות להסרת משקפיים בלייזר. בשיטה זו מסירים שכבה דקה של האפיתל לרוב באמצעות מכשיר לייזר אך ניתן גם בדרכים אחרות, ואז משייפים באמצעות לייזר את שכבת הקרנית שמתחת לאפיתל.

למי מתאימה שיטת PRK?

 PRK לניתוח הסרת משקפיים בלייזרניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר (PRK - Photo Refractive Keratotomy) מתאים למגוון גדול של אנשים, גם לאלה שאינם מתאימים לניתוח בשיטת LASIK. בשיטה זו ניתן לטפל בבעלי קרנית עין דקה או בינונית, עיניים שקועות, מספר גבוה, צילינדר ועיניים יבשות.

שלבי הניתוח בשיטת PRK

ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר אינו כואב. לפני תחילת הניתוח מרדימים את האזור על ידי טפטוף טיפות עיניים מאלחשות לתוך העיניים. במהלך הניתוח מרגיש המנותח מעט לחץ למשך כדקה בכל עין, אך אינו חש כאב. לאחר שהאזור הורדם מסיר המנתח שכבה דקיקה ביותר מקרנית העין, שזו השכבה החיצונית של העין הקרויה אפיתל אשר מתחדשת בעצמה. כיום מסירים רוב הרופאים את שכבת האפיתל באמצעות מכשיר לייזר מדויק, אולם יש רופאים הממשיכים לדבוק בשיטה המכנית.

בשלב השני של ניתוח PRK להסרת משקפיים משייף המנתח את שכבת הקרנית שהייתה מתחת לשכבת האפיתל שהוסרה באמצעות מכשיר לייזר מדויק. מכשיר הלייזר מכוון על ידי הרופא לפני תחילת הניתוח בהתאם לנתוני העיניים של המנותח. נתונים אלה הם אינדיווידואלים לכל מנותח ומנותח. הלייזר מלטש ומעצב מחדש את קימור הקרנית, דבר המביא לידי שיפור הראייה שהופכת לחדה וממוקדת יותר. בתום תהליך השיוף מולבשת על העין עדשה טיפולית למשך כארבעה ימים למניעת שפשוף הקרנית עד לצמיחה מחדש של שכבת האפיתל.

ההבדל בין שיטת Lasik לשיטת PRK

ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר נחשב לבטוח יותר מניתוח Lasik (לאסיק) להסרת משקפיים בלייזר המבוצע בעומק קרנית העין משום שהוא מבוצע על פני שטח הקרנית בלי לחדור לעומקה. לכן בניגוד לניתוח Lasik המתאים לאנשים בעלי קרנית עין עבה, בניתוח PRK ניתן לטפל גם באנשים בעלי קרנית עין דקה. עם זאת תהליך ההחלמה מעט ארוך יותר.

יתרונות שיטת PRK

ניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר הוא הניתוח הבטוח מבין הניתוחים הקיימים להסרת משקפיים בלייזר משום שפעולתו שטחית והוא אינו פועל בעומק קרנית העין. יתרון נוסף לניתוח PRK הוא שמאחר שיש סכנה נמוכה יותר לפגיעה בקרנית העין, ניתן לטפל במגוון גדול יותר של אנשים, כמו אלה בעלי קרנית עין דקה, מפתח עין קטן, בעלי עיניים שקועות, בעלי מספר גבוה וגם הסובלים מצילינדר ומיובש בעיניים.

חסרונות שיטת PRK

החיסרון הבולט בניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר ביחס לניתוח Lasik להסרת משקפיים בלייזר הוא זמן החלמה ארוך יותר המלווה לעתים באי נוחות ואף בכאב (ניתן להיעזר במשככי כאבים במידת הצורך). נוסף על כך, מאחר שהמנתח הסיר את שכבת האפיתל בניתוח PRK, מולבשת בסוף התהליך עדשה רפואית למספר ימים לצורך הגנה מפני מגע בקרנית או שפשוף העפעף בקרנית ועד לצמיחה חוזרת של שכבת האפיתל מעצמה. חסרון נוסף הוא שלעומת השיפור המידי בראייה המתקבל בניתוח Lasik להסרת משקפיים בלייזר, בניתוח PRK להסרת משקפיים בלייזר השיפור בראייה לוקח זמן רב יותר - בין מספר שבועות למספר חודשים, עד לקבלת ראייה חדה וממוקדת.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים.


www.youtube.com/user/PerfectWomancoil?feature=mhum     twitter.com/PerfectWoman100      http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il