הסרת שיער SHR | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת שיער SHR  - שלבי הטיפול

טיפולי הסרת שיער SHR מתבצעים בסדרה של בין 6-14 טיפולים בממוצע, כאשר כמות הטיפולים משתנה בין אדם לאדם ובין אזור לאזור בגוף. בדרך כלל באזורים בהם השערות עבות וכהות, כגון: בית שחי/ מפשעות/ שוקיים וחזה (לגברים) יהיה צורך בפחות טיפולים, ובאזורים בהם השערות עדינות ובהירות, כגון: ידיים/ בטן/ ישבן/ ירכיים/ פנים (אצל נשים) יהיה צורך ביותר טיפולים, (רוב האנשים טועים וחושבים שהמצב בדיוק הפוך! אך דווקא שיער עדין וחסר פיגמנט הוא הקשה יותר להסרה בלייזר).
הסרת שיער SHR
אורך הטיפול משתנה גם הוא בהתאם לאזור הטיפול: טיפול באזור קטן, כגון: בית שחי/ מפשעות/ עורף/ צוואר, ינוע בין 5-15 דקות וטיפול באזור גדול, כגון: רגליים/ גב וכתפיים/ חזה ובטן, ינוע בין 60 - 40 דקות. 
 
לפני טיפול הסרת שיער SHR יש לגלח את אזור הטיפול כיוון שהטיפול מתבצע על אזור חלק משיער. הטיפול מתבצע בשיטת In-Motion (תנועה רציפה וממושכת) באמצעות ידית מקוררת הפולטת חום הדרגתי ומבוקר, המחמם את העור לטמפרטורה הדרושה להרס זקיק השערה, תוך שמירה על העור והרקמות הפנימיות מפני פגיעה ומניעת כאב ופציעה. מאחר והידית מקוררת והטיפול אינו כרוך בכאב, אין צורך בשימוש בקרחונים/ מכשירי קירור נוספים או מריחת משחות אלחוש למינהן, כפי שנהוג בטיפול הסרת שיער בלייזר במכשירים מתחרים. בתום הטיפול אין צורך במריחה משחת הרגעה וניתן לחזור לשגרת היום יום. (מומלץ להשמר מחשיפה לשמש במשך כשבוע לאחר הטיפול).
 
מועמדים לטיפול הסרת שיער SHR

טכנולוגיית SHR פועלת בשני שלבים: בשלב הראשון - אנרגיית האור נספגת במלנין שבזקיק השערה ומשמידה אותו. בשלב השני - אנרגיית האור הופכת לחום, המתפשט ברקמת העור שמסביב לזקיק השערה וגורם לניתוק של הנימים מהזקיק. הניתוק מפסיק את הזנת השערה ובכך היא למעשה מושמדת לתמיד. כלומר, על מנת שאנרגיית החום תגרום להרס השערה, לצמיתות, יש צורך בנוכחות מלנין/ חומר הצבע בשיערה ולכן ניתן לטפל רק בשער בעל פיגמנט (חום/ שחור). לא ניתן לטפל בשיער חסר פיגמנט: לבן/ ג'ינג'י או בלונדיני, שכן אז, לאנרגיית החום הנפלטת בטכנולוגיית SHR, אין דרך להגיע אל הזקיק שנמצא בשכבה האמצעית של העור - הדרמיס. 

גילוח השער לפני הסרת שיער SHR 

יש לגלח את השיער באזור הטיפול טרם הטיפול ורצוי ערב קודם לכן, על מנת למנוע טיפול על עור מגורה או פצוע מסכין הגילוח. הגילוח נועד לשתי מטרות: הראשונה - למנוע נפילת שיערות חמות על עור ובכך למנוע כוויות וכאב מיותר. השנייה - למנוע בזבוז של אנרגיית חום על החלק החיצוני של השערה, זה שמעל לפני העור, ובכך לאפשר למקסימום אנרגייה להגיע לחלק הפנימי של השערה, זה שמתחת לפני העור, וכמובן אל זקיק השערה - אותו אנו מעוניינים להרוס במהלך הטיפול, וכך לעצור את צמיחתן של שיערות חדשות. בין הטיפולים ניתן לגלח את השער כמה שרוצים, אולם אסור לבצע פעולות מריטה, הגורמות לתלישת השערה מהזקיק, כגון: שעווה/ פינצטה/ חוט/ מכשירים חשמליים להסרת שיער/ מחט חשמלית.
 
המרווחים בין הטיפולים של הסרת שיער SHR

כשבוע עד שבועיים לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר יוצאת השערה (זו שנותרה לאחר הגילוח מתחת לפני העור) אל מעל לפני העור ואז נושרת בקלות. אז מתחיל מחזור חדש של צמיחת שערות שאורך כחודש וחצי ויותר. זו הסיבה שיש להמתין לפחות חודשיים בין טיפול לטיפול, על מנת שהטיפול יהיה אפקטיבי. במהלך הטיפולים קצב צמיחת השערות קטן ואז מומלץ לרווח בין זמני הטיפולים ולהמתין לצמיחת שיער מלאה לפני הטיפול הבא בסדרה. 
 
שיזוף במהלך טיפול הסרת שיער SHR

אחד היתרונות הבולטים של מכשירי הסרת שיער הפועלים בטכנולוגיית SHR, בשונה ממכשירים הפועלים בטכנולוגיות מתחרות אחרות, שאינן מתאימות לטיפול באנשים כהי עור או שזופים, הוא שניתן לבצע טיפולים גם בתקופת הקיץ, כאשר העור שזוף, ולכן אין צורך לעצור את רצף הטיפולים במהלך הקיץ, אלא ניתן להמשיך את הטיפולים ברציפות במשך כל ימות השנה. (יחד עם זאת, יש להמתין כשבועיים לאחר השיזוף האחרון ולהמנע מטיפול על עור עם שיזוף טרי או על עור צרוב ומגורה. כמו כן יש להמנע משיזוף כשבוע לאחר הטיפול).

הסרת שיער SHR לצמיתות

לשערה שלוש מצבים: אנגן - שלב הגדילה, קטגן וטלוגן. במהלך הטיפול להסרת שיער בטכנולוגייה SHR, ניתן לטפל ולהרוס רק שיער הנמצא בשלב הגדילה, שלב האנגן. מאחר ולא כל השערות בגוף נמצאות תמיד באותו שלב גדילה, לא ניתן לטפל בכל השערות בטיפול אחד. זו הסיבה שיש צורך בסדרה של טיפולים, כדי להגיע להפחתה משמעותית של צמיחת השיער באזור הטיפול.

הסרת שיער בטכנולוגיית SHR מבטיחה כ80% הצלחה, וכמו בשאר הטכנולוגיות המתחרות להסרת שיער בלייזר/ אינפרא אדום, לא ניתן להביטח הסרה של 100% מהשיער לצמיתות ובמיקרים מסויימים יהיה צורך לבצע טיפולי תחזוקה תקופתיים לשימור התוצאה הראשונה. אין זה אומר שהטיפול אינו יעיל, נהפוך הוא, נכון להיום מכשירים להסרת שיער הפועלים בטכנולוגיית SHR הם המתקדמים והיעילים ביותר בשוק , אולם יש לקחת בחשבון שבתום הטיפול כנראה שנבחין יותר באותן שיערות פלומתיות, עדינות וחסרות פיגמנט - אלה שלא שמנו לב אליהן מלכתחילה. (אנו מבחינים לרוב בשיער הכהה והצפוף שעוטף את השיער הדק והעדין, וכאשר שערות אלה נושרות, השיער הפלומתי שנותר, נגלה לעין ביתר קלות).
 
האם הסרת שיער SHR מטפלת גם בצמיחה הפוכה ופצעונים?

לא מעט אנשים סובלים מצמיחה של שיערות הפוכות, הצומחות כלפי פנים העור, ויוצרות מורסות (אבצס מוגלתי) הגורם לגירוי וכאב בעור. לכל אותם אנשים, יש לי בשורה משמחת! בטיפולי הסרת שיער בטכנולוגיית SHR, חודרת אנרגיית החום לתוך הפצע ומשמידה את זקיק השערה שבתוכו ובכך מאפשרת לאזור להחלים מבלי שתחל צמיחה חוזרת של שערה הפוכה. הטיפול מתאים במיוחד לאזורים המועדים לפורענות, בהם עוברת סכין הגילוח, כגון: בית שחי, פנים, מפשעות ורגליים.
 



לעיון נוסף בנושא הסרת שיער

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער.
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב- IPL.
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il