Pilling לטיפול בפיגמנטציה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

pilling - פילינג לטיפול בפיגמנטציה

Pilling או פילינג הוא תהליך שבו גורמים במכוון לכוויה בעור, שלאחריה העור מתקלף ומתחדש. ההבדל בין סוגי הפילינג השונים: הפילינג השטחי, הפילינג הבינוני והפילינג העמוק, הוא בעומק הכוויה, במידת קילוף העור, בכמות הטיפולים הנדרשים לקבלת התוצאה, בתהליך ההחלמה, בתוצאה ובסוג המטפל.

>> פילינג שטחי הוא פילינג קל המבוצע לרוב על ידי קוסמטיקאיות, הכוויה היא שטחית והקילוף הוא עדין ביותר. הטיפול דורש בדרך כלל סדרה של שלושה עד שישה טיפולים עד לקבלת התוצאה הרצויה.

pilling - פילינג בינוני לטיפול בפיגמנטציה>> פילינג בינוני נעשה בטיפול בודד על ידי רופא בקליניקה, הכוויה עמוקה יותר מאשר בפילינג השטחי ומידת הקילוף גבוהה יותר, והוא מיועד לטיפול בכתמי פיגמנטציה הנמצאים בשכבה עמוקה יותר בעור ולטשטוש קמטוטים עדינים.

>> פילינג עמוק הוא הטיפול האגרסיבי ביותר מבין סוגי הפילינגים ונעשה על ידי רופא בבית החולים. בטיפול זה נגרמת כוויה עמוקה המצריכה אשפוז, ותהליך ההחלמה ארוך יותר ומיועד לטיפול בכתמים הנמצאים בשכבה עמוקה בעור ולטשטוש קמטים עדינים.

כיצד מבצעים פילינג הבינוני?

פילינג בינוני לטיפול בכתמי פיגמנטציה מבוצע אפוא על ידי רופא בקליניקה רפואית (אינו מצריך אשפוז). במהלך הטיפול הנעשה בשכיבה מורח הרופא ומשפשף חומצה אצטית טריכלורית TCA (Trichloro Acetic Acid) בריכוזים של בין עשרים לשבעים אחוזים. גובה הריכוז נקבע בהתאם לעומק הפילינג הרצוי והאזור המטופל (פנים, דקולטה/ אזור המחשוף וכפות הידיים). ככל שריכוז החומצה גבוה יותר, יהיה הפילינג עמוק יותר.

שיטה שנייה לביצוע פילינג בינוני היא באמצעות פנול בריכוזים נמוכים. הפנול הוא חומר כימי חזק המאופיין בריח חריף ובריכוזים גבוהים יותר, וניתן להשתמש בו לטיפולי פילינג עמוק. הפנול הוא חומר שדי קשה לשלוט בו, ולכן מצריך ניסיון ומיומנות רבים מצד הרופא. הטיפול עצמו קצר. תחילה מנקה הרופא את העור באמצעות מים וסבון ואחר כך באמצעות אלכוהול כדי להסיר כל לכלוך או איפור, ואז מורח הרופא שכבה דקה ואחידה של החומר הפעיל על העור למשך מספר דקות.

הטיפול עצמו כואב, במהלך המריחה ושפשוף החומר הפעיל על העור מורגשת צריבה (בדיוק כמו בעת כוויה) והאזור המטופל הופך אדמומי. בתום התהליך מורח הרופא וזלין על העור כדי למנוע תחושת יובש ואחר כך משוחררת המטופלת לביתה. יש להקפיד להימנע מחשיפה לשמש, שכן העור רגיש וחשיפה לשמש תמנע מהעור להחלים ואף עלולה לגרום להחמרה במצב.

למי מתאים פילינג בינוני?

הפילינג הבינוני מתאים אפוא לטיפול בפיגמנטציה בינונית, אך אינו מתאים לטיפול בפיגמנטציה שהתפתחה עקב שינויים הורמונליים (עקב היריון או שימוש בגלולות) ואינו מתאים לבעלות גוון עור כהה משום שישנה סכנה שהטיפול יגרום להיפר-פיגמנטציה, להופעת כתמים לבנים על העור.

ההחלמה לאחר טיפול פילינג בינוני

פילינג בינוני מקביל לכוויה בדרגה שנייה ומשך הריפוי שלו נמשך בין עשרה לחמישה-עשר יום. מיד לאחר הטיפול יהיה העור אדמומי ונפוח ובמהלך השבוע שלאחר הטיפול ירדו האדמומיות והנפיחות בהדרגה, העור יתייבש, ייווצר גלד חום והעור יתחיל להתקלף. כדי להקל על הרגשת היובש יש לדאוג שהפנים יהיו מרוחות בווזלין כל הזמן. כמו כן ניתן לשטוף את הפנים במים ובסבון, אולם כדי להימנע מזיהום ואלרגיות אין למרוח על הפנים כל חומר אחר במהלך תהליך ההחלמה.
 



לעיון נוסף בנושא פילינג - Pilling

למאמרים נוספים על פילינג.
לצפייה בתמונות של פילינג.
סרטון וידאו על טיפול פילינג בלייזר.
תמונות לפני ואחרי טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il