הזרקת בוטוקס לפנים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הזרקת בוטוקס

מי מאתנו לא מוציאה כספים רבים מדי חודש בחודשו כדי להראות יפה יותר, צעירה יותר ומושכת יותר? יום אחר יום מחפשות נשים בכל רחבי העולם אחר חידושים והמצאות בתחום האסתטיקה בתקווה להסוות את גילן ולהיפתר סוף-סוף מסימני הגיל. בשנים האחרונות התפתח "טרנד" חדש של טיפולי הזרקת בוטוקס להחלקה ואף העלמת קמטים בפנים.

השיטה תפסה תאוצה רבה בכל העולם בעיקר לאחר שנת 2002 אז נתן ה-FDA האמריקני (גוף ממשלתי הכפוף למשרד הבריאות האמריקני המרכז, בין היתר, את הפיקוח על מוצרי קוסמטיקה ותרופות) את אישורו להשתמש בבוטוקס לצרכים קוסמטיים. הטיפול בבוטוקס תפס תאוצה כה רבה בעיקר בשל יתרונותיו הבולטים על פני שיטות אחרות אשר היו קיימות עד אז בשוק.

הזרקת בוטוקס לפנים

בוטוקסטיפול הזרקת בוטוקס לפנים הוא טיפול קצר, אינו פולשני ואינו מצריך אשפוז או הרדמה. הטיפול כמעט ואינו כואב, מאפשר חזרה מהירה לשגרת החיים היום-יומית מיד בתום הטיפול ללא צורך במנוחה ונותן תוצאה הנשמרת למספר חודשים. בשל יתרונות אלה הפך הטיפול לנפוץ ומבוקש מאוד ובשל הביקוש הרב שנוצר החלו יותר ויותר רופאים ללמוד את הנושא ולהציע את שירותיהם.

ככל שהתחרות בשוק הלכה וגברה בין הרופאים שהציעו את שירותיהם כך ירד המחיר לטיפולי בוטוקס ויותר ויותר יכלו נשים מהמעמד הבינוני להרשות לעצמן להתפנק בטיפולי בוטוקס ולהתארגן בקבוצות קטנות בבתים פרטיים כדי שרופא יבצע טיפול קבוצתי לכל החברות במחיר מוזל - כך נוצר לו טרנד מסיבות בוטוקס.

גם תעשיית הבידור בהוליווד לא נשארה אדישה ומפורסמים רבים החלו לפקוד את המרפאות בדרישה לטיפולי בוטוקס. שמות השחקנים שעליהם דיווחו העיתונים הצהובים בארה"ב שעברו הזרקות בוטוקס היו ניקול קידמן, אליסה מילאנו, כריסטיאן סלייטר, מייקל דאגלס, פטריק דמפסי, קיאנו ריבס ועוד רבים וידועים.

אז מהו בעצם הבוטוקס?

BOTOX בוטוקס הוא שם מסחרי לחלבון, רעלן בשם בוטוליניום טוקסין שמופק על ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטוליניום. את הבוטוקס המוכר מייצרת חברת אלרגן ואת הדיספורט, סוג אחר של בוטוקס מעט זול יותר, מייצרת חברה מתחרה. כיום משתמשים בבוטוקס למספר מטרות, חלקן רפואיות וחלקן קוסמטיות.

בענף הקוסמטי משתמשים בבוטוקס לשם החלקה והעלמה של קמטים באזור הפנים העליון: המצח, צידי העיניים ובין הגבות, וכן לשם הרמת גבות, העלמת קמטים בצוואר ולעתים לתיקון אסימטריה קלה בשפתיים. אולם לבוטוקס שימושים נוספים בעולם הרפואה, כגון טיפול בהזעת יתר, מיגרנות, עיניים עצלות ועוד, ועל כך נרחיב במאמר "בוטוקס לטיפול בבעיות רפואיות".

כיצד פועל הבוטוקס?


קמטים בפנים נוצרים בשל הכיווצים החוזרים של השרירים ולכן כדי להעלים את הקמטים יש להפסיק/ לשתק את פעולת השרירים. במהלך הטיפול מוזרק הבוטוקס לתוך השריר באזור שבו מעוניינים להעלים את הקמט. כשהבוטוקס חודר לשריר הוא חוסם את התקשורת בין העצב לשריר וחוסם את שחרורו של חומר בשם אצטילכולין - סוג של מוליך עצבי המשתתף בהעברת מסרים במערכת העצבים ובעיקר במערכת הקשורה להנעת השרירים הרצונית בגוף.

השריר, שאינו מקבל את התשדורת מהעצב, מפסיק להתכווץ וכך נעלם הקמט שנוצר בעקבות כיווצי השריר. הקמט חוזר להופיע כעבור מספר חודשים, עם ספיגתו של הבוטוקס בגוף, לכן יש לחזור על טיפולי הזרקת בוטוקס כל שלושה עד ארבעה חודשים. מומלץ לחזור על הטיפול מעט לפני שכל החומר נספג והשריר מתחיל לפעול שוב. חזרה על פעולת ההזרקה ושיתוקו של השריר שוב ושוב, יעלימו את הקמטים הקיימים, ימנעו מקמטים חדשים להופיע ויאריכו את זמן הפעולה של הבוטוקס.
 



לעיון נוסף בנושא הזרקת בוטוקס

למאמרים נוספים על בוטוקס.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il