סיכונים ותופעות לוואי בהלבנת שיניים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הלבנת שיניים 

הלבנת שיניים
היא פתרון קל ופשוט לכל מי ששיניו הוכתמו עם השנים הן בשל עישון כבד, שתייה ואכילה מרובה של חומרים המכילים צבעי מאכל, כגון קפה, תה ואלכוהול והן עקב נטילת תרופות שגרמו לפגיעה בציפוי השן. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון שיטות להלבנת שינים: חלק מהטיפולים עדינים ומשפרים מעט את צבע השיניים ומבוצעים על ידי המטופל באופן עצמאי בביתו, וחלק מהטיפולים אגרסיביים יותר, משפרים ממש את צבע השיניים ומבוצעים במרפאות השיניים על ידי רופאי השיניים שמשתמשים בחומרים מלבינים בריכוזים גבוהים יותר מאשר הריכוזים הנמצאים בחומרים הביתיים.

הלבנת שיניםנוסף על כך, בחלק מהטיפולים להלבנת שינים נעזרים רופאי השיניים במכשירים המקרינים קרן אור פלזמה, הלוגן או לייזר, מכשירים העוזרים להחדיר את החומר המלבין לשכבות עמוקות יותר של השן.על אף שטיפול הלבנת שינים יכול לשנות באופן ניכר את מראה השיניים ולהפוך את החיוך לאסתטי וליפה יותר, אפילו בתוך שעה קלה, כמו מקרה של טיפול הלבנת שיניים בלייזר, הטיפולים השונים להלבנת שיניים אינם נטולי סיכונים ותופעות לוואי ויש להביאם בחשבון בעת בחירת סוג ההלבנה.

סיכונים ותופעות לוואי בטיפולי הלבנת שינים

>> רגישות לחום וקור
בדרך כלל אם מתעוררת רגישות כזו לאחר הטיפול שאינה נובעת מחריצים ומסתימות בשיניים היא תעבור בתוך מספר ימים. אם הרגישות חריפה ואינה חולפת בתוך מספר ימים, יש להפסיק מיד את הטיפול ולפנות לרופא השיניים כדי למנוע התפתחות של דלקת חמורה.

>> תחושת שריפה בחניכיים ושפתיים
במהלך הטיפול להלבנת שיניים בחומרים מלבינים יש להימנע ממגע החומר בחניכיים ובשפתיים. החומר המלבין בריכוז גבוה עלול להביא לידי תחושת שריפה, הופעת שלפוחיות, שינויים בתחושת טעמים, גירויים ויובש בפה. במצב כזה יש להפסיק מיד את הטיפול, להשתמש במי פה המכילים פלואוריד ורק לאחר מספר ימים לשקול טיפול בחומרים בעלי ריכוז נמוך יותר.

למי לא מומלץ לעבור טיפולי הלבנת שינים?

>> לילדים מתחת לגיל 17
הטיפול להלבנת שיניים אינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 17, שכן השן עדיין בשלבי התפתחות, ופגיעה במוך השן (החלק הפנימי של השן) בשל השימוש בחומרי בלבנה בריכוז גבוהה, עלולה להגביר את הרגישות בשיניים.

>> לבעלי כתרים, גשרים ושיניים מלאכותיות
חומרי ההלבנה פועלים אך ורק על השיניים הטבעיות. כתרים ושיניים מלאכותיות אינם מגיבים לחומרים המלבינים ולא ישנו את צבעם במהלך הטיפול. מכאן שאנשים שיש בפיהם כתרים, גשרים ושיניים מלאכותיות ושיבצעו הלבנת שיניים, עלולים לקבל קשת רחבה מדי של גווני שן ומראה בלתי אחיד ולא אסתטי.

>> לסובלים מאלרגיות
במהלך הטיפול להלבנת שיניים יש שימוש במי חמצן ולטקס. אנשים שאלרגיים לחומרים אלה צריכים להימנע מהטיפול.

>> לבעלי שיניים בעייתיות
לאנשים הסובלים משחיקת שיניים, משיניים בעלות שכבת אמייל דקה, מחריצים, משברים בזגוגית השן ומסתימות רבות, עלול הטיפול להלבנת שיניים הנעשה באמצעות חומרי ההלבנה בריכוז גבוה להביא לידי רגישות ואף לכאבים, ולכן מומלץ להם להימנע מהטיפול.

>> נשים בהיריון או נשים מניקות
הלבנת שיניים אינה מתאימה לנשים בהיריון או לנשים מניקות. בכל מקרה מומלץ לפני כל טיפול של הלבנת שיניים להתייעץ ברופא שיניים כדי להתאים את סוג ההלבנה למצב השיניים, ובכך להימנע מתופעות לוואי לא רצויות.



לעיון נוסף בנושא הלבנת שינים

למאמרים נוספים בנושא הלבנת שיניים.
לצפייה בתמונות הלבנת שיניים לפני ואחרי.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il