הסרת שיער בפנים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הסרת שיער בפנים

הסרת שיער בפנים
 היא טיפול מבוקש מאוד, הן בקרב נשים והן בקרב גברים, המעוניינים להסיר לצמיתות שיער עודף מאזורים, כגון: שפם, סנטר, פאות וגבות אצל נשים ועצמות לחיים, בין הגבות, שפם וסנטר אצל גברים. אולם חשוב להבין, אזור הפנים הוא אזור הורמונלי ולכן יש סכנה שהתוצאה שתתקבל תהיה דווקא הפוכה, זאת כיוון שחימום האזור בזמן הטיפול עלול ליגרום להתעוררות של זקיקים רדומים, שיצמיחו שיערות חדשות, גם באזורים בפנים שהיו חלקים בעבר. מסיבה זו, מומלץ להתחיל טיפול הסרת שיער לצמיתות בפנים רק לאחר שמבצעים בדיקה הורמונלית ומוודאים שלא סובלים מחוסר איזון הורמונלי. (בד”כ שיעור יתר בפנים, פצעונים רבים, מחזור לא סדיר ושחלות פוליציסטיות הם תופעות המעידות על חוסר איזון הורמונלי, אולם לא תמיד יש לכך סימנים ברורים ולכן בכל מקרה, רצוי להתייעץ עם רופא לפני תחילת טיפולים באזור הפנים).

הסרת שיער בפנים בלייזר
הסרת שיער בפנים
בטיפול הסרת שיער בלייזר משתמשים במכשירי לייזר היורים קרן אור בעלת אורך גל אחד, עוצמתי וממוקד, כשכל האנרגיה המשוגרת מתרכזת באותו אורך גל שנחוץ לפגיעה במלנין/ חומר הצבע שבשערה. אנרגיית האור הנקלטת במלנין הופכת לאנרגיית חום, המועברת באמצעות השערה אל זקיק השערה, הנמצא בשכבת העור הפנימית - הדרמיס, מחממת אותו והורסת אותו. כך נמנעת צמיחה חדשה של שערות מאותו זקיק הרוס. מאחר וקרן האור הנפלטת ממכשיר הלייזר היא בעלת אורך גל אחד, כל האנרגייה נקלטת בשערה ואינה "מתבזבזת" מסביב, כפי שקורה בטיפולי הסרת שיער ב IPL.

הפנים כאמור, הם אזור הורמונלי ובכדי להמנע, ככל שניתן, מלעורר זקיקים רדומים שיגרמו לשיעור יתר, רצוי להשתמש במכשירי לייזר ממוקדים ולא במכשירי IPL. בכל מקרה, מדובר בסדרה של טיפולים המשתנה מאדם לאדם, בד"כ בין עשרה לעשרים טיפולים, המבוצעים בהפרש של חודש בין טיפול לטיפול, כשבמהלכם חשוב להישמר מפני חשיפה ישירה לשמש ולהפסיק כל מריטה של השיער מהשורש (שעווה, פינצטה, חוט או מכשיר ביתי להסרת שיער).

 הסרת שיער בפנים  ב IPL

להבדיל ממכשירי הלייזר להסרת שיער, מכשירי הסרת שיער IPL יורים קרן אור המורכבת ממספר אורכי גל שונים, כשרק חלק קטן מהם באורך גל המתאים לטיפולי הסרת שיער. אלה נקלטים בפיגמנט השערה ומועברים, באמצעות השערה, אל זקיק השערה שבתוך העור. שאר האנרגיה, שלא נקלטת על ידי פיגמנט השערה, נספגת בעור ובעצם "מתבזבזת". העובדה שקרן האור, הנפלטת ממכשירי הלייזר, ממוקדת יותר מקרן האור, הנפלטת ממכשירי ה IPL, הופכת את הטיפולים בלייזר ליעילים וכדאיים יותר בהשוואה לטיפולי IPL. גם כאן, מדובר בסדרה של בין עשרה לעשרים טיפולים, הנערכים אחת לחודש וכמו בטיפולי הלייזר, גם כאן יש להשמר מחשיפה ישירה לשמש ולהימנע ממריטת השער מהשורש במהלך הטיפולים.
 
הסרת שיער בפנים באפילציה 

אפילציה, הנקראת גם אלקטרוליזה, היא שיטה להסרת שיער באמצעות מחט חשמלית. המחט, המוחדרת על ידי האפילטורית ישירות לתוך שורש השערה, מעבירה זרם חשמלי שגורם לחימום כלי הדם העוטפים את השערה ומזינים אותה, עד שהם נקרשים. שורש השערה נהרס ומפסיק לייצר שערות חדשות. שיטה זו מומלצת בעיקר לטיפול באזורים קטנים בגוף ופחות מתאימה לאזורים גדולים.

הסרת שיער בפנים במחט חשמלית מומלצת במיקרים הבאים:

א. כאשר מדובר בשיער חסר פיגמנט/ צבע, כגון: שיער לבן, ג'ינג'י או בלונדיני. (במקרים כאלה, טיפולי הסרת שיער בלייזר ואינפרא אדום אינם אפקטיביים, כיוון  שקרן האור אינה נבלעת במלנין השערה ואינה מועברת אל זקיק השערה כדי לחמם ולהרוס אותו).

ב. כאשר מדובר בשערות בודדות בלבד, רצוי להשתמש במחט חשמלית שתיתן מענה ממוקד לכל שערה בנפרד ותמנע חימום מיותר של אזורים גדולים בפנים, כמו במקרה של טיפול בלייזר או אינפרא אדום. דבר זה יקטין את הסיכון להתעוררות זקיקים רדומים מסביב לשערה אותה רוצים להסיר והופעת שיעור יתר.

אפילציה היא שיטה מצויינת הנותנת מענה טוב להסרת שיער בפנים, במיוחד כאשר מדובר על שערות בודדות, אך חסרונותיה הם: א. השיטה יקרה (בדרך כלל מדובר בתמחור של עשרות שקלים לכל 15 דקות טיפול, עניין שיכול להגיע למאות עד אלפי שקלים עד לסיום התהליך וקבלת התוצאה הסופית). ב. הטיפול כואב. ג. טיפול לא נכון עלול לגרום לזיהום בשורש השערה. ד. הטיפול לא מתאים לאזורים גדולים בגוף.
 


 
לעיון נוסף בנושא הסרת שיער

למאמרים נוספים בנושא הסרת שיער
תמונות לפני ואחרי הסרת שיער ב- IPL
סרטון וידאו הסרת שיער בלייזר SHR


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il