העלמת קמטים לתקופה זמנית | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

העלמת קמטים לתקופה זמנית

כיום ניתן להחליק, לטשטש ואפילו להעלים קמטים באמצעות הזרקות חומרים שונים: חלקם טבעיים, חלקם סינתטיים, חלקם נותנים תוצאה זמנית וחלקם תוצאה קבועה. במאמר זה אסקור את סוגי החומרים המשמשים למילוי קמטים לתקופה זמנית ואעמוד על יתרונם וחסרונם.

העלמת קמטים באמצעות הזרקות בוטוקס

העלמת קמטים | בוטוקסבוטוקס עשוי להעלים קמטים בעיקר באזור הפנים העליון, כלומר באזור המצח, הגלבלה (בין הגבות) ובצידי העיניים. כמו כן הוא מתאים לטפל בקמטים באזור הצוואר וניתן להשתמש בו לצורך הרמת גבות כטיפול משלים להחלקת קמטים באזור העיניים ולשיפור מראה הפנים הכללי.

הבוטוקס משתק את פעילות השרירים באזור שבו הוא מוזרק ומונע מהם מלהתכווץ לתקופה זמנית של ארבעה חודשים. הקמטים שנוצרו עקב פעילות השריר נעלמים עם שיתוקו וחוזרים להופיע לאחר שהבוטוקס נספג בגוף. לכן יש לחזור על פעולת ההזרקה כל שלושה-ארבעה חודשים.

היתרון בשיטה הוא שהתגובה היא מידית, הקמטים נעלמים מיד בתום הטיפול או בתוך יומיים-שלושה לכל היותר מתום הטיפול. יש להדגיש שהטיפול אינו כואב במיוחד ומלבד אדמומיות ונפיחות קלה עקב הדקירות (שברוב המקרים חולפות בתוך מספר דקות עד שעות), אין תופעות לוואי חמורות.

נוסף על העלמת קמטים קיימים, הזרקות חוזרות של בוטוקס לאזור הפנים יביאו לידי צמצום בהופעת קמטים חדשים עקב אי פעילות שרירים במשך תקופה ארוכה.

העלמת קמטים באמצעות הזרקת חומצות היאלורוניות

חומצה היאלורונית קיימת בגופנו באופן טבעי ברקמות השונות, בין היתר, בסחוסים, בנוזל המיימי של העין וברקמות העור, ולכן הזרקת חומצה היאלורונית מבחוץ לצורך מילוי קמטים אינה מזוהה על ידי הגוף כחומר זר הפולש לגוף. מכאן שאין סכנה של תופעות לוואי לאחר ההזרקה (למעט מקרים נדירים).

החומצה ההיאלורונית חיונית לרקמות הגוף השונות ומעניקה לחות לעור. מחקרים אחרונים הראו כי מנגנון הפעולה של החומצה ההיאלורונית לא רק נועד לקשירת מים אלא גם למנוע פירוק של הקולגן שנותר בעור ולעודד את הייצור הטבעי של קולגן חדש.

היתרון הגדול של הזרקת החומצה ההיאלורונית לצורך מילוי קמטים הוא התוצאה המידית שהחומר נותן. החומצה ההיאלורונית ממלאה את הקמטים מיד ברגע ההזרקה, ולכן הקמט נעלם מיד בתום הטיפול. מכאן שהזרקת חומצת היאלורונית מתאימה לפני אירועים חשובים כשהמטרה היא להעלים קמטים ולשפר ולהצעיר את מראה הפנים, ללא צורך בסדרה ארוכה של טיפולים שנמשכת על פני שבועות וחודשים.

היתרון הבולט אפוא הוא שהחומצה היאלורונית היא טבעית ואינה מביאה לידי תופעות לוואי. החיסרון, לעומת זאת, הוא שהחומצה ההיאלורונית נספגת בגוף ובספיגתה חוזרים הקמטים להופיע. לכן יש לחזור על פעולת ההזרקה כל שמונה-עשר חודשים בהתאם לסוג החומר שהוזרק. החומצה ההיאלורונית מתאימה להזרקה בכל אזור הפנים ויש להתאים את ריכוזה ואת עומק החדרתה לפנים, לסוג ולאופי הקמטים בכל אזור.

העלמת קמטים באמצעות הזרקת קולגן

קולגן הוא חלבון טבעי המשמש לבניית רקמות החיבור השונות בגופנו, כגון עצמות, סחוסים, גידים ועור, כאשר תפקידו של הקולגן להעניק נפח וחוזק לרקמות. עם השנים הקולגן הולך ופוחת, העור הופך לרפוי ומתחילים להופיע קמטים בפנינו. כיום מייצרים חומרי הזרקה מבוססי קולגן (הלקוח מרקמות החיבור של בקר) לשימוש בענף האסתטיקה לצורך מילוי קמטים, שקעים וגומות.

את הקולגן ניתן להזריק לפנים לצורך מילוי קמטים באזור קמטי ההבעה שלצד האף, לקמטוטים שמסביב לשפתיים, לאזור המצח, בין הגבות, לצידי העיניים, לסנטר, לצורך מילוי שקעים באזור העיניים, וכן לתוך השפתיים לצורך מילוין ועיצובן.

הקולגן אפוא הוא חומר טבעי ונספג בגוף, ולכן התוצאה המתקבלת היא זמנית, למשך שישה עד שניים-עשר חודשים. בספיגת הקולגן חוזרים הקמטים ומופיעים, והנפח הולך ואובד, ולכן יש לחזור על פעולת ההזרקה.

הקולגן נחשב לחומר בטוח יחסית שאינו גורם לתופעות לוואי חמורות, אולם יש להביא בחשבון שכשלושה אחוזים מהאוכלוסייה רגישים לחומר ועלולים לפתח אלרגיה עקב ההזרקה, ולכן רצוי לבצע תבחין עורי חודש לפני הטיפול המלא.

העלמת קמטים באמצעות הזרקת שומן עצמי

השומן העצמי לצורך מילוי קמטים בפנים נלקח מאזור אחר בגוף, כגון הישבן, הבטן והירכיים העשירים בתאי שומן. לאחר תהליך של ניקוי השומן מפסולת (כמו למשל דם) הוא מוזרק לפנים לצורך מילוי קמטים, עיבוי שפתיים, טיפול בעין שקועה, עיגולים שחורים מתחת לעיניים ומילוי נפחים.

התהליך נעשה בבית החולים בהרדמה מקומית הן של האזור שממנו נשאב השומן והן של האזור שאליו הוא מוזרק מחדש. התוצאה יכולה להישמר מספר שנים, אולם במקרים מסוימים יכול השומן להיספג בתוך מספר שבועות בלבד ואף לגרום לאסימטריה עקב ספיגה לא אחידה של שומן.
 



לעיון נוסף בנושא העלמת קמטים

למאמרים נוספים בנושא מילוי קמטים.
 

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il