הרמת חזה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

הרמת חזה

בין אם בעקבות ירידה דרסטית במשקל, לידות רבות והנקות, או אפילו בעקבות הגיל, ניתוח הרמת חזה יכול להיות פתרון מתאים לנשים רבות. ניתוח זה כולל את עיצובם המחודש של השדיים והוא נועד להחזיר להם את המראה הזקוף והמעוצב יותר. הניתוח מתבצע על ידי רופא פלסטיקאי והוא נעשה תחת הרדמה מלאה. הוא מתאים לנשים בריאות, שאינן סובלות ממחלות כרוניות שונות, אינן מעשנות או סובלות ממשקל עודף וגם לכאלו שאינן מתכננות הריון ולידה בטווח הזמן הקרוב לניתוח.

למי מיועד ניתוח הרמת חזה

ישנן סיבות שונות המובילות לא מעט נשים לבחור בהליך של ניתוח הרמת חזה. ירידה דרסטית במשקל שגרמה לחזה להיראות נפול יותר, הריונות והנקות רבות וגם הגיל, שמשפיע על מראה השד. עם השנים, העור מאבד מהאלסטיות שלו, השדיים מאבדים מצורתם ומנפחם. בעזרת ניתוח זה אפשר להחזיר לשד את המראה הזקוף שלו ולהחזיר לו גם את נפחו, במידה ובוחרים לשלב גם ניתוח להגדלת שדיים. קהל היעד המתאים לניתוח הן נשים הסובלות משדיים נפולים, כשהפטמה בכל אחד מהשדיים אינה נמצאת במרכזם כי אם בחלקם התחתון, באזור הקפל התת שדי או אפילו תחתיו.

כיצד מתבצע הניתוח

ניתוח זה נעשה תחת הרדמה מלאה והוא אורך כשלוש שעות בדרך כלל. לפני הניתוח נערכת פגישה מקדימה בין המנותחת לרופא הפלסטיקאי, המיועד לבצע את הניתוח, במהלכו בוחן הרופא את מצבה הבריאותי של המטופלת וגם דן איתה באשר לציפיותיה מהניתוח, לסכנות הנלוות לו ולתוצאות הצפויות. הרופא מבצע מדידה של השדיים במצב עמידה וגם בודק את מצבו ואיכותו של העור, האם מדובר בעור דק, עור עבה וגמיש, האם ישנם סימני מתיחה ועוד. הניתוח יכול להיעשות בכמה שיטות: בשיטה הראשונה נעשה שימוש בשתלי סיליקון בלבד. ניתוח זה מתאים לנשים הסובלות מנפילה קלה של השד. השיטה השנייה כוללת הרמת חזה ישירות דרך הפטמה והיא מתאימה לנשים הסובלות גם כן משדיים נפולים באופן מינימאלי ומשדיים שאינם גדולים. במסגרת הניתוח מבצע הרופא חתך סביב פטמת השד, דרכו מוחדר שתל סיליקון. השיטה השלישית כוללת גם היא חתך סביב הפטמה ולכיוון הכפל התת עורי (במעין צורת עוגן) והכנסת שתל הסיליקון דרכו. מדובר בשיטה פופולארית מאד, המתאימה כמעט לכל הנשים. השיטה הרביעית היא שיטה מורכבת יותר המתאימה לנשים הסובלות משדיים נפולים מאד, במסגרתה מוציא הרופא כמות גדולה יותר של עור.

ההחלמה מניתוח הרמת חזה

מיד לאחר הניתוח על המטופלת ללבוש חזיית ספורט מיוחדת, התומכת במקום, במשך שישה שבועות. ההחלמה מהניתוח עשויה להמשך מספר שבועות והיא כרוכה בדרך כלל גם בנפיחות במקום, אולם זו חולפת מאליה לאחר חודש עד שישה שבועות בדרך כלל. מומלץ במשך תקופה של לפחות עשרה ימים לנוח בבית, להימנע מפעילות מאומצת וגם משכיבה על הבטן. בשבוע הראשון שלאחר הניתוח כדי שלא להרים את הזרועות אל מעל לקו הראש וגם להימנע מנהיגה והרמת חפצים כבדים. תוצאותיו של הניתוח ניכרות רק לאחר מספר חודשים, לאחר שחלפה הנפיחות במקום והשדיים קיבלו את צורתם הסופי. במקרים מסוימים נדרש ניתוח מתקן, אותו ניתן לעבור לאחר חצי שנה לפחות מתום הניתוח הראשון.

סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי

חשוב לדעת שישנם סיבוכים אפשריים לאחר הניתוח, בדומה לכל הליך כירורגי אחר. כמו: דימומים, זיהומים העשויים להופיע במקום הניתוח, פתיחה חלקית של התפרים, אסימטריה בשדיים וגם הצטלקות. מדובר בתופעות נדירות מאד, אולם במידה ומופיעות חשוב לפנות אל הרופא המטפל בהקדם. הקפדה על מנוחה ועל המלצותיו של הרופא כחלק מההחלמה לאחר הניתוח מקטינה את הסיכוי להופעתן של תופעות הלוואי ולהופעת הסיבוכים השונים.




לעיון נוסף בנושא ניתוחי חזה

למאמרים נוספים בנושא הקטנת חזה
למאמרים נוספים בנושא הרמת חזה


 
    twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il