יישור שיניים לילדים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו
יישור שיניים לילדים
 
אילו רק יותר הורים היו יודעים עד כמה ישור שיניים לילדים יכול לעזור לילדיהם בהמשך חייהם, הם בוודאי היו לוקחים אותם לאורתודנט בהקדם האפשרי. אכן, כיום כבר אין ספק – ניתן למנוע מנשך לא ישר כבר בגילאים מוקדמים, ולמנוע שורה של בעיות דנטאליות אשר מטרידות בני נוער ומבוגרים רבים. 

שיניים עקומות מעבר להיותם לא אסתטיות עשויות לגרום בין היתר לקשיים בדיבור ובאכילה, להצטברות אוכל בין השיניים שעשוי לגרום להתפתחות של מחלות חניכיים וחורים בשיניים. זאת ועוד, מנשך עקום עשוי לגרום לשורת בעיות חמורות יותר אשר עשויות לדרוש טיפולי שיניים יקרים וכואבים, כמו שן כלואה שעשויה לגרום לכאבים בפה ואף לפגוע בשאר השיניים שסביבה והלסת. אולם כאמור, אחוז ניכר מכל הבעיות הללו עשוי להמנע אם רק ההורים ישכילו לבצע לילדיהם ישור שיניים כבר בגיל מוקדם.
 
 מתי כדאי להתחיל בטיפולי ישור שיניים לילדים?
 
הגיל המוקדם ביותר בו ניתן להתחיל טיפולי ישור שיניים לילדים הוא 7 שנים. ליתר דיוק, זהו הגיל בו מומלץ להתייעץ עם אורתודנט בפעם הראשונה. אין זה וודאי שהאורטודנט ימצא לנכון להתחיל טיפול לכל ילד בגילאים רכים שכאלו, אך הוא כן יוכל לבדוק ולמצוא בעיות מתפתחות שניתן לעקור מן השורש לפני שיחמירו (כמו חוסר מקום לצמיחת שיני הבשר, תיקון בעיות אורתודנטיות שגורמות לכאבים או חוסר נעימות לילד ועוד).

טיפולים מוקדמים שכאלו עשויים לחסוך כאבים, אי נעימות וכסף רב בעתיד, וכמובן גם יקצרו באופן משמעותי טיפולי ישור שיניים מורכבים וארוכים יותר שיהיה צורך לבצעם אילולא הטיפול המוקדם. מבנה הפה והמנשך של הילד עוד מתעצב בשלב מוקדם זה של חייו, ולכן מומלץ להביא אותו למעקב ובדיקה אצל האורתודנט אחת למספר חודשים או שנה. באופן זה אתם, ההורים, תוכלו להבטיח שילדיכם יזכו לחיוך היפה שהם ראויים לו, ולבריאות שאתם מאחלים להם.
 
 ישור שיניים לילדים גדולים ובני נוער
 
אמנם ניתן ואף מומלץ להתחיל בתהליך של ישור שיניים לילדים כבר בגיל 7, אולם כמובן שניתן להתחיל להביא ילדים בגילאים מבוגרים יותר לביקורת והתייעצות עם אורתודנט. למעשה, לרוב תהליך היישור עצמו (כלומר הרכבת הגשר) לא יתחיל אלא רק בגיל 11-12 ומעלה, שכן זהו השלב בו המנשך וצורת הפה התגבשו דיים וניתן להתחיל בטיפול מקיף.

התועלת של יישור השיניים בגיל זה עודנה גבוהה במיוחד, שכן טיפול במהלך שנות העשרה יעורר הדים חיוביים לבריאות הפה וימנע סיבוכים וטיפולים מורכבים בהמשך. במישור המיידי, ישור שיניים לילדים מעל גיל 11 יסייע בפתרון בעיות דיבור, אכילה, יסייע בבריאות השיניים, יסייע בגמילה מהרגלים כמו מציצת אצבעות או כסיסת ציפורניים, וכמובן גם יעניק לילדים חיוך מקסים ושובה לה – נקודת זכות חשובה בגילאים אלו, כאשר הילדים מתחילים לפתח חיי חברה עצמאיים ולהתעניין בבני ובנות המין השני.
 
 



לעיון נוסף בנושא יישור שיניים לילדים

למאמרים נוספים בשנוא יישור שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il