יישור שיניים למבוגרים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

יישור שיניים למבוגרים

למרות הדעה הרווחת כי ישור שיניים ניתן לביצוע רק בגיל הילדות, הטיפול מתאים לכל גיל. לכן אם חשקה נפשכם בשיניים ישרות, חיוך יפה ואסתטי וכבר אינכם ילדים, זה בהחלט לא מאוחר מדי! יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שאצל אנשים מבוגרים עצמות הפנים והלסתות סיימו כבר את שלבי הצמיחה שלהן והן קבועות, ולכן במקרים מסוימים תהליך יישור השיניים יכול להיות ארוך יותר וייתכן שידרשו יותר מסוג אחד של טיפולי יישור.

יישור שיניים למבוגריםחשוב להבין כי יישור שיניים למבוגרים חשוב מאוד לא רק מבחינה אסתטית אלא גם מבחינה בריאותית; במצב סגירה לא תקין של הלסתות והשיניים נגרם לחץ הן על החניכיים והן על העצמות התומכות בשיניים, מה שעלול לגרום לדלקת חניכיים ולכאבים. נוסף על כך, השיניים הן חלק ממערכת העיכול ומטרתן לאפשר לעיסה וטחינה של המזון והכנתו לקראת שלבי העיכול. מזון שלא נטחן ולא רוסק לחתיכות קטנות, נכנס למערכת העיכול, מקשה על תהליכי העיכול ועלול להביא לידי בעיות נוספות. יש להדגיש כי יש אנשים שהגייתם לקויה ושדיבורם אינו ברור אם בשל סגירה לא תקינה של הלסתות, אם בשל מרווחים גדולים מדי בין השיניים.

השלבים בטיפול יישור שיניים

בשלב הראשון על המטופל לעבור בדיקה אצל רופא שיניים המומחה ביישור שיניים הנקרא אורטודנט כדי לבדוק את מצב השיניים ואת אופן סגירת הלסתות וכן לקבוע את הטיפול המתאים. הרופא ישלח את המטופל למכון של צילומי שיניים כדי לבצע צילומים מסוגים שונים של הפנים, הלסתות והשיניים, וזאת בשביל לקבל תמונה מקיפה וברורה יותר של המצב.

נוסף על כך, הרופא לוקח את המידות המדויקות של השיניים באמצעות סד הממולא בחומר צמיגי. (את הסד עם החומר הצמיגי מכניס הרופא אל הפה של המטופל, ממתין מספר דקות עד שהשיניים נעטפות בחומר הצמיגי שמתקשה בינתיים ואז שולף את הסד מהפה, ומהתבנית המוקשית שנוצרת לוקח הרופא את המידות המדויקות של שיני המטופל).

יישור שיניים למבוגרים בעזרת גשר כסוף

השיטה הבסיסית ביותר לביצוע יישור שיניים למבוגרים היא בעזרת הגשר הכסוף המסורתי. מדובר באותו הגשר המוכר לכולם, אשר מורכב מקוביות כסף ("סמכים") המורכבות על השיניים ומחוברות בניהן בעזרת חוט שעשוי אף הוא מכסף. שיטת הגשר הכסוף היא ככל הנראה השיטה הבסיסית ביותר לביצוע יישור שיניים, ולכן מחירה הוא הזול ביותר. אולם על אף מחירה הנמוך יחסית והאפקטיביות הרבה של שיטה זו מבוגרים רבים אולי יעדיפו ליישר את שיניהם באמצעות אחת השיטות האחרות ליישור שיניים, אלו שבהן הגשר מוצנע ולא פוגם באסתטיקת המטופל כמו הגשר הכסוף.

 יישור שיניים למבוגרים בעזרת גשר שקוף

בנוסף לגשר הכסוף המסורתי, יש דרך נוספת לבצע יישור שיניים למבוגרים והיא נערכת בעזרת גשר שקוף. מדובר בטיפול יישור שיניים אפקטיבי באותה המידה כמו הגשר הכסוף, אך דיסקרטי יותר ובולט פחות, כך שאסתטיקת המטופל נפגעת פחות במהלך הטיפול. קיימים למעשה מספר טיפולים אשר נכנסים להגדרה של "גשר שקוף", מהם שניים פופולאריים במיוחד בארץ:

הראשון הוא גשר שאינו שונה בהרבה מהגשר הכסוף, אולם במקום קוביות הכסף שמודבקות על השיניים מודבקות קוביות חרסינה לבנה שהופכות את הגשר לפחות בולט. החסרונות של שיטה זו הוא שהגשר עדיין מורגש כיוון שחוט המתכת העובר בין הטבעות הוא כסוף. שנית טבעות שקופות הן חלשות יותר מטבעות המתכת הכסופות ולכן מתאימות למקרים קלים יותר.

טיפול יישור השיניים השקוף השני הוא שיטת
Invisalign והוא נחשב כפריצת דרך של ממש – מדובר בסדרה של פלטות שקופות ונשלפות (המוחלפות אחת לשבועיים) אשר מולבשות על השיניים ומיישרות אותן אט אט. גם שיטה זו אינה חפה מחסרונות, הראשון שבהם הוא כמובן המחיר, שנחשב לגבוה ביחס לגשר הכסוף, ובאופן כללי לטיפול יישור שיניים. כמו כן, שיטה זו רלוונטית לטיפולים פשוטים יחסית של יישור שיניים, והיא מצריכה שיוף של השיניים במהלך התהליך. על מנת לברר האם אחד משני הטיפולים הללו מתאימים לכם מומלץ להתייעץ עם אורתודנט מוסמך.

יישור שיניים למבוגרים בעזרת גשר פנימי

שיטה דיסקרטית נוספת לביצוע יישור שיניים למבוגרים היא בעזרת גשר פנימי. מדובר למעשה במעין גשר "הפוך", במקום שהגשר יורכב על קדמת השיניים ויבלוט בכל פעם שמחייכים או מדברים, הגשר ההפוך מורכב בחלקו הפנימי של השיניים, כלומר בחלק שבתוך חלל הפה. זהו למעשה טיפול יישור שיניים פנימי שכמעט בלתי נראה כלפי חוץ, ולכן הוא הבחירה המועדפת על מבוגרים רבים. גם טיפול זה איטי ויקר ביחס לגשר הרגיל, אך הוא כעקרון זול יותר מטיפול בשיטת invisalign ומתאים למקרים שבהם הפלטות השקופות לא יכולות לעזור. גם שיטה זו אינה מתאימה לכל אדם, ולכן בעת ההתייעצות עם האורתודנט יש לברר האם טיפול זה רלוונטי או לא.



לעיון נוסף בנושא יישור שיניים למבוגרים

למאמרים נוספים בנושא יישור שיניים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il