כמה עולה ניתוח אף? | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

כמה עולה ניתוח אף?

ובכן אין מחיר אחיד! ההפרשים לפעמים בין מנתח אף אחד לאחר יכול להגיע לאלפי שקלים. טווח המחירים הממוצעים נע בין 20,000 - 8,000 ש"ח אולם כיום חלק מהביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות מממנים עד 50% מעלותם של ניתוחים פלסטיים שונים ובין היתר ניתן לבצע ניתוח אף במחיר השתתפות עצמית של בין 8,000 - 5,000 ש"ח בלבד. (תנאי הזכאות להשתתפות הקופה בעלות הניתוח משתנה מקופה לקופה). מנתחים פלסטיים רבים גובים כיום עבור ניתוח אף מחירים שונים הנבדלים באלפי שקלים. ההבדל במחירים תלוי במיומנות הרופא, מיקום הניתוח ואורך הניתוח שנקבע גם לפי סוג הניתוח - ניתוח אף פתוח או ניתוח אף סגור, ואורך האשפוז (יומי או לילי). כידוע ניתן כיום בעזרת ניתוח אף פלסטי להקטין אף ארוך, לישר אף נשרי, להצר נחיריים רחבות, לרפא חבלה, לעדן אף דומיננטי ואפילו להסדיר קשיי נשימה. כמו אומן מיומן, מנתח אף מקצועי יכול להפוך את הפנים של המטופל ליצירת אמנות, וכמו באמנות, גם כאשר מדובר בניתוח אף, יש יותר מטכניקה אחת לביצוע הניתוח....! כיום עומדות לפנינו שתי שיטות עיקריות לניתוח אף: ניתוח אף פלסטי בשיטה "הסגורה" וניתוח אף פלסטי בשיטה "הפתוחה". לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות משלה וכל אחת מתאימה למצבים שונים

ניתוח אף פתוח

במהלך ניתוח פלסטי באף המבוצע בשיטה הפתוחה, מבצע המנתח חתך חיצוני בבסיס האף שיוצר הפרדה של העור שעוטף את האף. לאחר ביצוע החתך מרים המנתח את העור וכך הוא מקבל גישה ישירה ומלאה לכל העצמות והסחוסים שבאף. לאחר שהרופא מרים את העור הוא יכול לעצב את האף בהתאם למה שסוכם עם המטופל. טכניקה זו מתאימה למצבים מסוימים. כך למשל, מנתחים מעדיפים להשתמש בשיטה זו כאשר יש צורך לתקן נזקים שאירעו בניתוח קודם בסחוס התחתון או כאשר יש לערוך תיקון רציני אחר. כמו כן, מומלץ לבחור בשיטה הפתוחה כאשר, רוצים להוריד גידול סרטני או כאשר יש צורך להשתיל עצם או סחוסים.

>> יתרונות ניתוח אף פלסטי בשיטה הפתוחה
היתרון החשוב ביותר ניתוח אף בשיטה הפתוחה היא שהמנתח זוכה לגישה מלאה וראייה טובה יותר של מרכיבי שלד האף. כמו כן, השיטה הפתוחה מאפשרת למנתח לתקן באופן מדויק מאוד כשלים של ניתוח קודם. היא יעילה כאשר יש צורך לטפל בקצה האף וכאשר יש להשתיל סחוסים.

>> חסרונות ניתוח אף פלסטי בשיטה הפתוחה
אחד החסרונות הבולטים של השיטה הפתוחה היא הצלקת שנותרת חשופה בבסיס האף. בד"כ צלקת זו מטשטשת בהדרגה עם הזמן וכמעט נעלמת, יחד עם זאת היא תבלוט יותר אצל אנשים שמפתחים צלקות קלואידיות או אנשים בעלי עור כהה. יתרה מכך, שיטה זו לא מתאימה למעשנים כבדים ואף אינה מאפשרת לערוך את כל השינויים הקוסמטיים. כך למשל, בשיטה הפתוחה לא ניתן לשנות את זווית הסלידה של האף או את הזוית של הנחיריים. כמו כן, החלמה מניתוח אף פתוח ארוכה יחסית להחלמה מניתוח אף בשיטה הסגורה.

ניתוח אף סגור

ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה נחשב לפופולארי יותר. בטכניקה זו הניתוח נערך דרך הנחיריים וחללו הפנימי של האף, לכן החתכים הם פנימיים ובלתי נראים. בשיטה הסגורה המנתח לא מבצע חיתוך חיצוני ואין הפרדה חיצונית בין שלד האף לבין העור שעוטף את העצמות ומבנה האף.

>> יתרונות ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה
ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה אינו מותיר צלקות גלויות ומשך ההחלמה -  קצר יחסית. כמו כן, במידה ויש עור עודף הוא יתכווץ ויתאים את עצמו לאף החדש במהרה.

>> חסרונות ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה
ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה אינו יעיל כאשר יש צורך בהסרת עודפי עור או כאשר יש צורך לשייף סחוסים. יתרה מכך, למנתח יש גישה מוגבלת למקומות מסוימים באף וחופש הפעולה של המנתח מוגבל למדי. 

לסיכום

השאלה כמה עולה ניתוח אף כאמור תלויה בסוג הניתוח.ניתוח אף פלסטי בשיטה הפתוחה אורך זמן רב יותר (דבר המעלה את עלויות שכירת חדר הניתוח) ומצריך מיומנות טובה יותר של המנתח ולכן נחשב לניתוח מעט יקר יותר מניתוח אף בשיטה "הסגורה". הבחירה בטכניקה זו או אחרת לצורך ביצוע ניתוח אף פלסטי תלויה בכמה גורמים עיקריים: מטרתו של הניתוח, הסיבות לביצוע הניתוח – סיבות רפואיות או קוסמטיות, העדפותיו של המטופל והכי חשוב, מיומנותו של הרופא המנתח. לכל רופא מנתח יש את הגישה המועדפת עליו, כאשר ניתן להגיד בהכללה, שמרבית הרופאים מעדיפים לערוך ניתוח אף פלסטי בשיטה הסגורה.
 


 
לעיון נוסף בנושא ניתוח אף פלסטי

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il