כתמי שמש | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

כתמי שמש

בארץ מדברית כמו ישראל, שבה השמש חזקה ובוהקת בשמיים כמעט כל ימות השנה, אין זה מפליא לגלות שישראלים רבים סובלים מהתופעה הידועה בתור כתמי שמש. מדובר כמובן באותם הכתמים הכהים שמופיעים במקומות שונים על גופנו לאחר החשיפה לקרני שמש ופוגעים באחידות גוון עורנו. החדשות הרעות הן שככל הנראה רוב הישראלים יחוו כתמי שמש בשלב כזה או אחר של חייהם, אך החדשות הטובות הן שאפשר לטפל בהם ואפילו למנוע את היווצרותם מלכתחילה.

כיצד נוצרים כתמי שמש?

מפתיע לגלות זאת, אולם כתמי שמש הם תוצאתו של מנגנון הגנה של הגוף. קרינת השמש, ובעיקר השמש הישראלית החזקה, עשויה להסב נזק רב לגופנו. לפיכך, הגוף פיתח מנגנון הגנה שנועד לסנן את כמות הקרינה שמזיקה לגופנו – בכל פעם שאנו נחשפים לשמש גופנו יוצר פיגמנט בשם מלנין המצטבר באזורים החשופים לשמש. תפקידם של פיגמנטי המלנין לבלוע את הקרינה (בדרך כלל באורכי גל קצרים) ולהגן על גופנו מפניה. הצטברות זו של פיגמנטי המלנין באזור החשוף לשמש הוא שמכהה את צבע עור גופנו - כך למעשה נוצר השיזוף. כלומר, כתמי שמש הם הצטברות של פיגמנט מלנין בנקודות מסויימות בגופנו.

סוגי כתמי שמש

קיימים מספר סוגים עיקריים של כתמי שמש. הסוג השטחי ביותר הם כתמי שמש שנוצרים על האפידרמיס, שכבת העור העליונה של הגוף. אלו הם למעשה הנמשים שמופיעים על הפנים, הצוואר והכתפיים לאחר החשיפה לשמש, ולרוב הם יעלמו לאחר זמן מה. לעיתים נוצרים כתמי שמש עקשנים יותר על האפידרמיס, ואלו יעלמו רק לאחר זמן ממושך יותר או בעזרת טיפולי פילינג העלמת כתמי שמש.

סוג נוסף של כתמי השמש הם כתמי הגיל, שמתחילים להופיע משלב מסוים על עורם של רוב האנשים. אלו הם כתמי שמש שנוצרו על השכבות העמוקות יותר של העור, עקב שנים של חשיפה לקרינת השמש. אלו כתמים שלרוב לא יעלמו מעצמם אלא רק באמצעות טיפול. הסוג השלישי הנפוץ של כתמי שמש הם כתמי הריון, שקרויים גם "מלזמה". כתמים אלו נוצרים על פניהן של נשים הרות או כאלו הנוטלות תרופות הורמונאליות, ויחמירו ככל שהחשיפה לשמש תגדל.

כתמי שמש – יש מה לעשות!

אף על פי שנראה שאין מנוס מהמפגש עם כתמי שמש בשלב כזה או אחר של חיינו בארץ ישראל שטופת השמש, חשוב לדעת שיש מה לעשות כנגדם. בראש ובראשונה ניתן למנוע את הופעתם, או לכל הפחות לצמצם את חומרתם ושלב הופעתם. לשם כך, יש להשתדל להימנע מחשיפה לשמש חזקה, לטפח את עורכם באמצעות קרמים וטיפולי פילינג תקופתיים, וגם להקפיד על תזונה נכונה ושתייה מרובה של מים.

מן הראוי לציין גם שמעשנים נוטים לסבול מכתמי שמש יותר מלא-מעשנים, כך שזהו תמריץ נוסף להפסקת העישון. אם בכל זאת כתמי שמש או גיל הופיעו כל פניכם וגופכם ואתם מעוניינים להסירם, תשמחו לשמוע שקיימים טיפולים רבים המאפשרים זאת. בכתמים קלים ניתן לטפל בבית או אצל הקוסמטיקאית בעזרת שלל תכשירים וטיפולי פילינג שטחיים. בכתמים קשים ועמוקים יותר ניתן לטפל באמצעות טיפולי פילינג בינוני ועמוק אשר מתבצעים במרפאות על ידי רופאים מוסמכים. במילים אחרות – יש מה לעשות כנגד כתמי שמש, ואין צורך להתפשר על מראה עור גופנו...!



לעיון נוסף בנושא פיגמנטציה וכתמי שמש

למאמרים נוספים בנושא פגימנטציה.
תמונות לפני ואחרי טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פילינג בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il