כתמים בפנים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

כתמים בפנים

אם נביט סביב נגלה שלאנשים רבים יש כתמים בפנים אשר פוגעים באסתטיות חזותם. כתמים אלו עשויים להופיע אצל גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, ובכל נקודה בפנים – במצח, בלחיים, ואפילו בשפה העליונה והסנטר. מדוע נוצרים כתמים בפנים אצל כל כך הרבה אנשים שונים? ומה אפשר לעשות כדי להמנע מהם? בשורות הבאות תמצאו את כל התשובות.
 
קבוצת הסיכון לכתמים בפנים: כולנו...!

כתמים בפנים הם תופעה רפואית שונה מרוב האחרות, וזאת עקב סוגיית קבוצת הסיכון. לרוב התופעות הרפואיות קיימת קבוצת סיכון, שבה נכללים אלו בעלי הסיכון הגבוה ללקות בה (כלומר אנשים בגיל מסויים, מוצא, בעלי הרגלים או תכונות גנטיות שונות, ועוד). אך כפי שצויין לעיל, נראה שכתמים בפנים הם תופעה כללית שפוגעת בכל האנשים ללא הבדלה. מחקרים רפואיים שונים מעידים על כך שאמנם כתמי הפנים עשויים להופיע אצל רוב האנשים, אולם הסיבה להופעתם, אופיים וחומרתם משתנה מאדם לאדם.

>> צעירים
קבוצת הסיכון הראשונה להופעת כתמים בפנים הם אנשים צעירים, כולל ילדים. אנשים צעירים נמצאים זמן רב יחסית תחת השמש וזהו הגורם הראשי להיווצרות כתמים שכאלו הנקראים גם כתמי שמש. כתמים אלא הם לרוב קלים יחסית, שכן הם נוצרים על שכבות העור העליונות (האפידרמיס) ולכן בדרך כלל יעלמו לאחר ימים ספורים מעצמם, זאת תודות לקצב תחלופת תאי העור הגבוהה בקרב צעירים.

>> מבוגרים
קבוצת הסיכון השנייה הם אנשים מבוגרים. בשלב מסויים, לרוב החל מאמצע שנות העשרים והלאה, יחלו להופיע כתמים בפניהם של מרבית האנשים. גם כתמים אלו נוצרו עקב חשיפה להשמש, אולם בניגוד לכתמים השטחיים שעל פני הצעירים, אלו הם כתמים שנוצרו על שכבות העור העמוקות יותר, בעקבות שנים של חשיפה הדרגתית לשמש. כתמים אלו עקשנים וחזקים יותר, מחמירים עם הגיל, ולרוב לא נעלמים ללא טיפול הולם.

>> נשים הרות או נשים שנוטלות תרופות הורמונאליות
זוהי קבוצת הסיכון השלישית להופעת כתמים בפנים. עקב השינויים ההורמונאליים שחלים בגופן של נשים הרות או בקרב כאלו שנוטלות תרופות הורמונאליות (כמו גלולות למניעת הריון) נוטים להופיע על פניהן של הנשים כתמי פיגמנטציה. אלו לרוב יופיעו באזור המצח והלחיים והשפם. בדרך כלל הם נעלמים מעצמם עם תום ההריון או הטיפול התרופתי, אך לעיתים הם דורשים טיפול להסרתם. כמו כן, חשוב לציין שכתמים אלו מתעצמים ככל שהחשיפה לשמש גדלה.

>> בהירי עור
על אף שאין אדם שחסין כנגד הופעתם של כתמים על פניו ועורו, בהירי העור נוטים הרבה יותר לסבול מהם (מה גם שהכתמים הכהים הרבה יותר בולטים על גבי העור הבהיר). זאת מאחר שעור כהה מסוגל לספוג הרבה יותר קרינת שמש מאשר עור בהיר, ולכן נתון פחות להשפעות הלוואי שלו.

>> מעשנים
תת-קבוצת סיכון להופעת כתמים בפנים הם מעשנים, שכן הכימיקלים הרבים שבסיגריות והטבק בשילוב עם החשיפה לשמש מגדיל את הסיכון לפתח כתמים שכאלו.
 
לא חייבים לסבול מכתמים בפנים!

נראה שרובם ככולם של כל האנשים נמצאים בקבוצת סיכון לפיתוח כתמים בפנים בשלב כזה או אחר. אף על פי כן, אף אחד לא חייב לסבול מהכתמים הללו, שכן קיימות שיטות יעילות שמסוגלות למנוע את הופעתם או לטפל בהם לאחר שהופיעו.

>> מניעה
המנעו מחשיפה ממושכת לשמש חזקה, טפחו את עורכם באופן קבוע והקפידו לשתות הרבה ולאכול אוכל בריא ומזין. כמו כן, הפסיקו לעשן, או לפחות הפחיתו את כמות הסיגריות שאתם מעשנים.

>> טיפול
אם בכל זאת אתם סובלים מכתמים עקשניים בפנים, פנו לקוסמטיקאית לקבלת טיפולי פילינג. אם הכתמים עדיין לא יורדים מומלץ לפנות לקליניקה אשר מתמחה ברפואה אסתטית ולהתעניין בטיפולי פילינג עמוקים יותר המבוססים על חומרים כימיים או על טיפולי פילינג בלייזר ומבוצעים על ידי רופאים מומחים.

במילים אחרות, יש מה לעשות נגד כתמים בפנים. כל מה שצריך לעשות הוא לשמור על עצמכם בהתאם לכללים הפשוטים שלעיל, או לפנות לאנשי המקצוע הנכונים שיכולים לעזור לכם לטשטש את הקמטים העקשנים שמופיעים על הפנים.
 



לעיון נוסף בנושא הבהרת כתמים בפנים

למאמרים נוספים בנושא פגימנטציה.
תמונות לפני ואחרי טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פילינג בלייזר.
 

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il