ניתוח אף לפני ואחרי - טיפים חשובים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח אף לפני ואחרי - טיפים חשובים!

אם החלטת שאת מעוניינת לבצע ניתוח אף, עשית סקר שוק, בחרת כבר מנתח אף וקבעת תאריך, כל מה שנשאר לך הוא לחכות ליום הגדול! בינתיים ריכזתי עבור מספר טיפים עבור ניתוח אף לפני ואחרי שמנסיון אישי שלי יכולים לעשות הבדל גדול בהרגשתך לפני ואחרי הניתוח המיוחל.
אז שיהיה בהצלחה!

טיפים לפני ניתוח אף פלסטי 

>> בקשי מהמנתח הפלסטי לראות את תיק העבודות שלו, כך תוכלי להתרשם מעבודותיו ומניסיונו. כמו כן בקשי לשוחח ואף להיפגש עם מנותחות של אותו מנתח על מנת שתוכלי לשוחח עמן בעצמך, לראות במו עינייך את תוצאות הניתוח ולהתרשם משביעות רצונן (או אי שביעות רצונן).

>> חשוב מאוד לבצע בדיקת דם בסמיכות למועד הניתוח כדי לבדוק את המצב הרפואי. (במקרים מסויימים יבקש הרופא בנוסף לבדיקות הדם גם בדיקות לדרכי הנשימה).

>> יש להפסיק נטילה של כדורים מדללי דם או ויטמינים כשבועיים טרם הניתוח אף.

>> יש להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני הניתוח ורצוי אף לפני כן במידת האפשר. עישון יכול לסכן את תהליך ההחלמה.

>> הביאי עימך לבית החולים חולצה מכופתרת או עם רוכסן קדמי, בכדי שבעת לבישתה לאחר הניתוח תמנעי מלהעבירה מעל הראש והפנים, ותימנעי פגיעה מיותרת באף הרגיש.

>> בימים הראשונים שלאחר ניתוח פלסטי באף יתכן ותתקלי בקושי לצחצח שיניים. לכן הכיני מראש בקבוק מי פה שיעזור לך לשמור על היגיינת הפה כתחליף למשחת השיניים.

>> הכיני מראש חפיסת כדורים נגד כאבים, כגון אקמול או אופטלגין לכל צרה שהיא. אם תחושי מעט כאב, אין צורך שתסבלי - קחי כדור אחד כל שש שעות (או על פי הנחיית הרופא).

>> בימים הראשונים שלאחר הניתוח אף יהיה קושי לחפוף את השיער (האף יהיה מגובס או עם סד ותצטרכי לשמור עליו מפני רטיבות). במקרה זה אני ממליצה לך לחפוף ולסדר את השיער ואף לבקר אצל הספר שלך יום לפני הניתוח ולו רק לשם ההרגשה הטובה והעלאת המורל לפני הניתוח המלחיץ.

>> כחודש לאחר ניתוח אף יש להימנע ממאמץ גופני או מכל פעולה שמביאה לידי נשימה מאומצת, לכן את כל הפעולות בבית, בעבודה ובכלל, המצריכות מאמץ גופני כגון: ניקיון, ספונג'ה, קניות בסופר וכו' בצעי לפני הניתוח. החלמה מניתוח אף היא זמן מצויין לתת לבעלך לפנק אותך! 

>> יש לצום לפחות 8 שעות לפני הכניסה לניתוח. חומרי ההרדמה עלולים לגרום להקאה.

 טיפים אחרי ניתוח אף פלסטי

>> לאחר הורדת הגבס יהיה האף נפוח מאוד. אל תיבהלי. זה בהחלט נורמלי. תהיי סבלנית משום שהנפיחות תרד במהלך החודשים הראשונים שלאחר ניתוח האף. האף יקבל את צורתו הסופית כחצי שנה עד שנה ממועד הניתוח.

>> ניתן להשתמש בקומפרסים קרים כדי להקל מעט על הנפיחות באזור האף.

>> אם את מרכיבה משקפיים, כדאי שתדאגי להצטייד בעדשות מגע. לאחר הניתוח יהיה האף נפוח ורגיש ותצטרכי להימנע מלחבוש משקפיים חודש ימים.

>> רצוי להימנע מלחשוף את אזור האף למוקדי חום, כגון שמש, מייבש שיער, תנור, וזאת כדי למנוע שטפי דם.

>> בימים הראשונים שלאחר הניתוח מומלץ לישון בראש מעט מורם. זה ימנע הצטברות של נוזלים, נפיחות ובצקות באזור האף.

>> במקרה של הצטברות של נזלת, חל איסור על קינוח האף כחודש לאחר הניתוח, הלחץ המופעל בעת קינוח האף עלול לגרום לתפרים הפנימיים להקרע. (את הנזלת והליחה שהצטברו ינקז הרופא כבר בפגישה הראשונה עימו).

>> כחודש לאחר ניתוח אף פלסטי יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת ובעיקר מפעילות שגורמת לנשימה מאומצת. זכרי, למרות שברוב המקרים (למעט ניתוח אף פתוח) אין צלקות חיצוניות הנראות לעין, הרי שבתוך האף יש חתכים שנתפרו בחוטים נספגים ויש לתת להם זמן להתאחות ולהחלים.

 



 לעיון נוסף בנושא ניתוח אף פלסטי

למאמרים נוספים בנושא ניתוח אף.
תמונות ניתוח אף לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח אף.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il