ניתוח לייזר בעיניים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח לייזר בעיניים

הרפואה המערבית מציעה כיום לא מעט פתרונות, המספקים מענה לבעיות רפואיות שונות. מי שסובל מבעיות ראייה ומרכיב משקפיים, יכול כיום לעבור ניתוח לייזר בעיניים. ניתוח זה מתבצע על ידי רופאים, המתמחים בכך והוא יכול להיעשות בכמה שיטות. השיטה הנבחרת נקבעת בהתאם למצב העיניים וסוג בעיית הראייה שממנה סובל המטופל. ניתוח לייזר בעיניים אפשרי לבני 18 ומעלה שאינם סובלים מבעיות בריאות שונות, כמו סכרת, מחלות לב ועוד. הניתוח מחליף, כאמור, את המשקפיים ואת עדשות המגע וההחלמה ממנו מהירה.

מהו ניתוח לייזר בעיניים

ניתוח לייזר בעיניים הוא ניתוח נפוץ מאד. ישנם כמה סוגים שונים של ניתוחי לייזר לעיניים, כשניתוח לייזר מסוג לאסיק הוא הפופולארי ביותר שבהם. ניתוח זה מתאים במקרים של בעיות קוצר ראייה שונות, בעיות ראייה לרחוק וגם במקרים של ליקויים מסוגים שונים בראייה. ניתוח זה מאפשר למטופל, מיד לאחריו, להיפטר לחלוטין מהמשקפיים ומעדשות המגע וליהנות מראייה תקינה. הניתוח מתמקד בקרנית העין. לפני הניתוח מזליף הרופא ישירות על העין טיפות עיניים מאלחשות, המנטרל את רגישות קרנית העין ומאפשרות לו לבצע את ההליך כולו מבלי שהמטופל יחוש בכאב. במהלך הניתוח יוצר המנתח מעין כיס בקרנית העין באמצעות חתך דק דרכו הוא מגיע ללטש את השכבה הפנימית של קרנית העין באמצעות מכשיר הלייזר. בתום הליטוש מחזיר המנתח את שכבת הקרנית העליונה למקומה ע״י סגירת הכיס שיצר. ליטוש השכבה העמוקה של קרנית העין ע״י מכשיר הלייזר הוא שגורם לשיפור בראייה בתום ההחלמה. 

שיטות נוספות של ניתוח לייזר בעיניים הן הלאסק, הדומה מאד ללאסיק וגם היא מתמקדת בעיצוב קרנית העין ובתיקון הראייה. אולם שלא כמו הלאסיק, בשיטה זו יש להמתין שבוע בין הטיפול בעין אחת לשנייה. שיטה נוספת היא ה – Z  לאסק, הנחשבת לשיטה חדשנית יחסית וגם למדויקת מאד. בשיטה זו נעשה שימוש בלייזר מיוחד המשגר פולסים קצרים אל הקרנית היוצרים כמעין רקמה דקה, המוסרת מהעין בקלות רבה ומאפשרת ללייזר לעצב את הקרנית מחדש. ה – PRK היא שיטת טיפול נפוצה נוספת הכוללת את תיקונה של הקרנית אולם מבלי ליצור שכבת קרום עליה.

למי מתאים הניתוח

ניתוח לייזר בעיניים מתאים למטופלים בריאים שאינם סובלים מבעיות בריאות שונות או ממחלות כרוניות קשות. הוא מתאים לאלה המעוניינים להיפטר מהמשקפיים או מעדשות המגע ומחפשים הליך טיפולי עם סיכויי הצלחה מרביים. לפני הניתוח יש להיפגש עם הרופא המנתח הבוחן את מצבן של העיניים ואת הראייה. במהלך פגישה זו מבצע הרופא בדיקה מקיפה הבוחנת את מצב רשתית העין, האישונים, הקרנית ועוד. הבדיקה גם בוחנת את עובי הקרנית, כדי לקבוע באיזו שיטת טיפול לבחור. במסגרת הפגישה מסביר הרופא למטופל באשר לסיכונים ולסיבוכים האפשריים לאחר הניתוח ובאשר לתוצאותיו. הסיבוכים והסיכונים האפשריים לאחר הניתוח הם ירידה באיכות הראייה, עיניים יבשות, דלקות חוזרות ונשנות בעין, הילה סביב מקור אור וגם הבזקים של אור. במקרים מסוימים תופעות אלו, במידה ואכן מופיעות, נעלמות עם הזמן אולם במידה ולא, ניתן להתמודד איתן באמצעות ניתוח נוסף לשיפור הראייה. חשוב לזכור שמדובר בתופעות שאינן שכיחות ולכן הסיכוי שיופיעו הוא קלוש מאד. בכל מקרה, יש לבחור אך ורק ברופא מומחה בעל ניסיון בביצוע ניתוח מסוג זה ובעל הכשרה מתאימה.

לאחר הניתוח

ישנן מספר מגבלות שיש לקחת בחשבון לאחר הניתוח. אסור לשפשף את העיניים, אסור לרחוץ באמבט חם, לעסוק בפעילות גופנית מאומצת ואסור גם לנהוג. הראייה לאחר הניתוח מטושטשת מאד, אולם טשטוש זה חולף בדרך כלל בתוך 24 שעות. בכל מקרה, מומלץ שלא לנהוג במשך מספר ימים עד התייצבות הראייה והביקור אצל הרופא המנתח. מומלץ להרכיב מגן מיוחד על העיניים במהלך השינה ולהימנע ממריחת קרמים סביב העין.




לעיון נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר

למאמרים נוספים בנושא הסרת משקפיים


 
    twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il