ניתוח שאיבת שומן | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוח שאיבת שומן

הרפואה האסתטית מציעה כיום לא מעט פתרונות הן לנשים והן לגברים, המסייעים להם במצבים שונים ומאפשרים להם להחזיר לגופם את המראה החלק, המתוח ולעיתים גם הצעיר יותר. ניתוח שאיבת שומן הנעשה על ידי רופא פלסטיקאי המתמחה בכך הינו כזה המתאים למטופלים בריאים ללא מחלות כרוניות קשות וללא עודף משקל רב. ניתוח זה איננו מחליף דיאטה או פעילות גופנית והוא נועד לאלה, המעוניינים להיפטר ממצבורי שומן באזורים שונים בגוף, שאינם נעלמים למרות שמירה על משקל תקין וגם פעילות ספורטיבית.

למי מתאים ניתוח זה

ניתוח שאיבת שומן מתאים כאמור לאנשים בריאים ובעלי משקל גוף תקין. הוא מתאים לאלה שאינם סובלים מצלוליט או מרפיון העור ולכל מי שמלאו לו 18 ומעלה. לנשים המעוניינות לעבור את הניתוח אולם מתכננות להיכנס להריונות נוספים, מומלץ לדחות אותו לאחר ההיריון. כדאי לעבור את הניתוח לפני גיל 40, לפני שעור הגוף מאבד מהאלסטיות שלו, אלסטיות הנדרשת כדי להשיג את התוצאות הרצויות. בכל מקרה, נשים מעשנות או גברים מעשנים, עליהם להפסיק לעשן כשבועיים לפני הניתוח. מטופלים הנוטלים ויטמינים, תרופות מדללות דם או תוספים כלשהם, חשוב שיפסיקו בנטילתם גם כן שבועיים לפני הניתוח. הניתוח מתאים לכל מי שרוצה להיפטר מעודפי שומן באזור הבטן, הזרועות, הירכיים, הישבן וגם הברכיים.

כיצד זה נעשה

ניתוח זה אורך בין שעה לשעתיים לערך. את הניתוח מקדימה פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח כדי לבדוק את משקל גופו של המטופל, את גובהו, את האזורים שבו יש לבצע את השאיבה וגם את מצבו הבריאותי הכללי. לפני הניתוח מסמן הרופא על גופו של המטופל כמעין מפה טופוגרפית, בהתאם לאזורים שבהם יש לבצע את שאיבת השומן. ניתוח זה נעשה על ידי ניפוח אתרי השאיבה באמצעות תמיסה מיוחדת הכוללת מי מלח סטריליים וכן חומר אלחוש לכיווץ כלי הדם שבמקום. הניפוח נעשה על ידי צינורית קטנה ארוכה ודקה, המוחדרת דרך חתכים קטנטנים אל מתחת העור. לאחר החדרתה מבצע הרופא את שאיבת השומן במקביל לשאיבת הנוזל שהוחדר קודם לכן ובסיומה מבצע חתך קטן שנושר לאחר מספר שבועות. במידה והניתוח מתמקד באזור הבטן, יש ללבוש מיד לאחריו מחוך מיוחד השומר על האזור, מאפשר החלמה מהירה יותר וגם מונע הצטברות של נוזלים במקום.

תוצאות הניתוח

ההחלמה מניתוח זה אורכת בממוצע כחודש ימים. המחוך שאותו יש ללבשו מיד לאחר הניתוח יוצר לחץ על המקום ובכך מאפשר את קיבועו של העור באופן מתוח ואחיד בכל אזור השאיבה. מיד לאחר הניתוח צפויה להופיע נפיחות באזור, אולם זה נעלמת לאחר תקופה קצרה. מומלץ שלא לעסוק בפעילות גופנית במשך תקופה של חודש ולאחריה לחזור אליה בהדרגה. במקום עשויים להופיע סימנים כחולים שנעלמים במשך זמן וגם רגישות קלה. חשוב לזכור שמדובר בהליך שאיננו מחליף כאמור דיאטה או פעילות גופנית וכדי לשמור על תוצאותיו חשוב להקפיד על אורח חיים בריא, על תפריט מאוזן וספורט, הכולל תרגילים המחזקים את השרירים ומחטבים את הגוף.

חשוב לדעת

ניתוח שאיבת שומן מצריך הכשרה מתאימה וניסיון בתחום. חשוב לפנות אך ורק למכונים רפואיים ולרופאים המתמחים בכך, רופאים בעלי ניסיון של שנים. חשוב, וכבר בפגישת הייעוץ המקדימה, לבדוק מול הרופא האם ישנן תופעות לוואי הנלוות לניתוח והאם ישנן סכנות כלשהן. במקרה של כאבים עזים במקום הניתוח, זיהום, דימום או כל תופעה אחרת שאיננה חולפת, חשוב לפנות אל הרופא המטפל בהקדם כדי לקבל את המענה המתאים.





לעיון נוסף בנושא המסת שומן, שאיבת שומן והצרת היקפים


למאמרים נוספים בנושא שאיבת שומן.
למאמרים נוספים בנושא הצרת היקפים.