סוגי פילינג | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

סוגי פילינג

פילינג
הוא טיפול קוסמטי שבמהלכו מוסרות שכבות עור של הגוף - לרוב העליונות ולעיתים גם העמוקות יותר. במישור האסתטי קילוף העור מאפשר לגוף ליצור שכבות עור חדשות, שמשוות למטופל מראה צעיר ורענן. בהתאם לסוג הטיפול העור יהפוך לגמיש וחינני יותר, קמטים וכתמים על העור (כתמי פיגמנטציה) יחלשו או ייעלמו, ואפילו צלקות יהפכו לפחות בולטות. בנוסף לפן האסתטי, קילוף העור משפר את זרימת הדם, וכך למעשה משפר את בריאות הגוף באופן כללי ומעניק למטופל מרץ ואנרגיה מחודשים.

קיימות שיטות רבות לבצע פילינג, כמו גם דרגות עומק שונות של טיפול. כל אחת מהשיטות הללו צופנת בחובה יתרונות וחסרונות ומתאימה לאנשים שונים בהתאם לצרכיהם. בשורות הבאות יסקרו העיקריות שבהן:

טיפולי פילינג ביתיים

את טיפולי הפילינג הבסיסיים ביותר כל אחד יכול לבצע בביתו, ללא עזרת מומחה. ניתן למצוא בחנויות קוסמטיקה ואתרי אינטרנט שונים שלל תכשירים ומכשירים שבעזרתם ניתן לקלף את שכבות העור העליונות – משחות טבעיות בעלות חומציות קלה, קרמים עם גרגרים שעימם יש לקרצף את העור, אבנים ומברשות שאיתם יש לגרד את העור ועוד. אלו הם טיפולים בסיסיים שמקלפים את השכבות העליונות של העור במידה שטחית למדי, והם מסייעים ביצירת עור רך, נקי ונעים. מומלץ לבצע טיפול פילינג ביתי בעזרת אחד או יותר מהתכשירים הללו אחת למספר שבועות, אולם הם לא יוכלו לסייע בהעלמת כתמים או קמטים – לשם כך יש לבצע טיפולים יסודיים ועמוקים יותר.
 
טיפול פילינג אצל הקוסמטיקאית

פילינג
ברמה יסודית ועמוקה יותר ניתן לבצע ברוב מכוני הקוסמטיקה. ברשות הקוסמטיקאית תכשירים שונים (הנמכרים רק לקוסמטיקאיות מורשות) שמאפשרים קילוף עמוק יותר של עור הגוף (כמו חומצות טבעיות או כימיות), מכשירים ייעודיים שבעזרתם היא מבצעת את הטיפול, וכמובן גם הידע המקצועי הדרוש לביצוע פילינג יעיל ובטוח. בעזרתה של קוסמטיקאית מיומנת ניתן לבצע טיפולים אפקטיביים מאוד אשר יעלימו קמטים וכתמים עד רמה מסויימת, ואף ידרשו תקופת החלמה בהן על המטופלים להמנע מחשיפה לשמש למספר ימים. אף על פי כן, לטובת טיפול בבעיות עור חמורות יותר, כמו קמטים עמוקים, כתמים מרובים וקשים או צלקות, יש צורך בטיפולי פילינג אגרסיביים יותר. טיפולים שכאלו מבוצעים על ידי רופאים מוסמכים במרפאות פרטיות או ציבוריות.

>> קילוף כימי קל 
הנו קילוף שטחי, יבהיר כתמים עקשנים אך ידרוש החלמה של כשבוע, במהלכה על המטופלים להמנע מחשיפה לשמש.

טיפול פילינג אצל רופא

>> פילינג כימי
במידה ואכן קיימות בעיות עור חמורות יותר, יתכן וטיפולים באמצעות חומצות כימיות כמו חומצת פנול או חומצת TCA שיערכו על ידי רופאים מוסמכים הם הפתרון. במהלך טיפולים אלו הרופא המטפל ימרח חומצות כימיות על האזורים אשר דורשים טיפול (בין אם יהיה זה טיפול נקודתי או טיפול בכל הגוף), וחומצות אלו למעשה גורמות לכוויות. הכוויות גורמות לעור להתקלף ותחתיו יצמח עור חדש ורענן. הטיפול יעשה באחת משלוש רמות, שכל אחד מהם גורם לכוויות בדרגה שונה. ככל שהכוויה תהיה חמורה יותר היא מחד תגרום להתחדשות עור עמוקה יותר, אך מאידך תגרום  לכאבים ותדרוש תקופת החלמה ארוכה יותר .

>> קילוף כימי בינוני
יבהיר כתמים וצלקות ויעלים קמטוטים עדינים אך ידרוש החלמה של כחודש. יש לקחת בחשבון שטיפול זה נחשב כבר להליך מורכב יחסית, ולכן הוא עשוי להוביל לסיבוכים רפואיים, אם כי מקרים שכאלה נדירים למדי.

>> קילוף כימי עמוק
הוא כבר הליך רפואי מורכב הרבה יותר – ההליך גורם לכוויות בדרגה חמורה למדי שבעזרתן ניתן לטפל באופן יעיל במיוחד כמעט בכל בעיות הפיגמנטציה הנפוצות (כולל קמטים וצלקות בפנים ובגוף). אולם בהתאמה לכך, ההליך דורש הרדמה מלאה, אשפוז למספר ימים ותקופת החלמה בת כחצי שנה בבית בה אסור להחשף לשמש ישירה וצפוי לגרום לכאבים קשים למדי.

>> פילינג בלייזר ו- IPL
אלטרנטיבה לטיפול הפילינג בחומצה הוא טיפול פילינג לייזר או IPL. הלייזר הפך להיות בן בית בכל מכון אסתטיקה רפואית מתקדם בשנים האחרונות, ופילינג הוא אחד השימושים הפופולאריים שלו. הלייזר הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר לטיפול בפיגמנטציה נקודתית, כלומר כזו אשר לא התפשטה על פני שטח נרחב מדי. ה- IPL הוא פיתוח טכנולוגי נוסף אשר החל להכנס לשירות הרפואה האסתטית לאחרונה. המכשיר יוצר אור חזק ומרוכז במיוחד אשר בידיים הנכונות יכול להיות טיפול הפילינג הנכון. בדומה לטיפול עם חומצה, שני המכשירים הללו משמשים לטיפולי פילינג ברמות שונות (כולל בינוני ואפילו עמוק) וגורמים לכוויות שמהן יש להתאושש זמן ממושך באמצעות מנוחה והמנעות מחשיפה לשמש לאורך פרק הזמן שיומלץ על ידי המטפלים.
 
לסיכום

כמעט לכולם מומלץ לבצע טיפולי פילינג ביתיים מדי שבוע, ולבקר אצל הקוסמטיקאית אחת לתקופה. במידה ואתם מעוניינים לטפל בבעיה אסתטית שמטרידה אתכם זה זמן רב, או מעוניינים להתחדש ולהתרענן, מומלץ גם להתייעץ עם רופא, ולברר בעזרתו פרטים נוספים אודות טיפולי הפילינג המורכבים יותר.

 


 
לעיון נוסף בנושא פילינג

למאמרים נוספים על פילינג.
סרטון וידאו על פילינג לייזר.
תמונות לפני ואחרי פילינג בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il