סימני מתיחה בהריון | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

סימני מתיחה בהריון

סימני מתיחה בהריון
הם תופעה כואבת ושכיחה. במהלך חודשי ההיריון גדל הגוף במהירות רבה, העור שאינו עומד בקצב הגדילה המהיר אינו מספיק לייצר רקמות עור חדשות בכמות הנחוצה ובעקבות זאת נוצרים קרעים בשכבה הפנימית של העור, המאפשרים לעור לגדול למידת הצורך. אותם פסים/ סימני מתיחה הם בעצם קרעים בשכבה התחתונה והפנימית של העור. בתחילת ההריון ובמהלכו צבעם של הפסים שנוצרו עקב הקרעים הוא ורוד אך עם הזמן נוצרת בין הקרעים שכבת עור חדשה בצבע לבן והפסים הורודים הופכים לבנים.

על פי מחקרים שמונים אחוזים מהנשים יסבלו מסימני מתיחה בהריון בשלב זה או אחר, אולם תופעה זו אינה בלעדית לנשים בהיריון והיא מופיעה גם אצל נערים בגיל ההתבגרות בעת גדילתם וכן בקרב ספורטאים המתאמנים בפיתוח הגוף והרמת משקולות ומגדילים בקצב מהיר אזורים שונים בגופם, כגון חזה, כתפיים וזרועות.

סימני מתיחה בהריוןגורמים המשפיעים על גמישות העור

הסיבה לקריעת העור והופעת סימני מתיחה בהריון היא שהעור אינו גמיש מספיק כדי להתרחב בהתאם לקצב גדילת הגוף. לגמישות העור מספר גורמים:

>> גיל היולדת

אצל אישה בשנות העשרים המוקדמות לחייה העור גמיש יותר מאשר אצל אישה בשנות השלושים לחייה, ולכן הסיכוי להופעת סימני מתיחה בהריון אצל נשים צעירות נמוך יותר.

>> גנטיקה

ידוע כי לגנטיקה השפעה רבה על הופעת סימני המתיחה ובת לאם שסבלה בעצמה מסימני מתיחה בהריון תהיה בעלת סיכוי גבוה יותר לסבול מהתופעה, לעומת בת לאם שלא סבלה מסימני מתיחה בהריון.

>> גדילה בהריון

לנשים שעולות במשקל באופן מוגזם במהלך ההריון או נשים הנושאות תאומים או שלישייה בבטנן יש סיכוי גבוה יותר לסבול מסימני מתיחה בשל מתיחה גדולה יותר של העור.

>> תזונה ונוזלים
מים חיוניים מאוד לשמירה מפני התייבשות העור ומעניקים לו לחות טבעית. לכן מחסור בשתייה מביא לידי התייבשות העור, מה שמגדיל את הסיכוי לקריעתו ולהופעתם של סימני מתיחה בהריון. כמו כן תזונה היא מרכיב חשוב מאוד בהתפתחות העור. יש לצרוך מזון עשיר בוויטמינים, כגון ויטמין E, A, C (פרות, ירקות,דגנים מלאים) ופשתן טחון או שמן שתורמים מאוד להזנת העור ולשמירה על גמישותו. תזונה לקויה ומחסור בוויטמינים אלה יעלה את הסיכוי להופעת סימני מתיחה בהריון.

כיצד ניתן למנוע סימני מתיחה בהריון?

תחילה נציין שהריון ראשון של יולדת ללא הופעת סימני מתיחה אינו מבטיח הריון שני ללא סימנים אלה. לעומת זאת אם בהריון הראשון של היולדת הופיעו סימני מתיחה, סיכויים רבים שהם יופיעו גם בהריון השני. 

נשים רבות מורחות את גופן בקרמים שונים בתקווה שאלה יעזרו להן למנוע או לטשטש סימני מתיחה בהריון, אך זוהי אשליה בלבד. יש להבין שמטרת העור היא להגן עלינו מפני קרינת השמש וחיידקים וכמעט דבר אינו יכול לחדור אליו, זאת הסיבה שאיננו מתנפחים גם אם נשהה שעות ארוכות בתוך מי הים או הבריכה, מאחר שהמים לא יחדרו לשכבה הפנימית של העור. 

רוב הקרמים והשמנים הנמכרים ברשתות השונות תוך הבטחה למנוע או לטפל בבעיית סימני המתיחה אינם מצליחים לחדור לשכבה הפנימית של העור ומיועדים לטיפול בשכבה העליונה של העור. לכן הם מתאימים אולי לליחוח השכבה העליונה של העור, אך אינם יכולים למנוע את סימני המתיחה המופיעים בשכבה הפנימית של העור.

אז מה כן ניתן לעשות?

>> ניתן למרוח את העור בקרמים המיועדים למניעת סימני מתיחה ולא להזנה של העור. קרמים אלה חודרים לשכבה הפנימית של העור ומגמישים אותו ובכך מונעים את הופעת סימני המתיחה.
 
>> שתייה מרובה של מים והקפדה על תזונה נכונה ימנעו מהעור להתייבש, יעניקו לו לחות טבעית ויקטינו את הסיכוי לקרעים בעור ולהופעת סימני מתיחה.

>> אם הופיעו סימני מתיחה, רצוי לטפל בהם מיד עם הופעתם. אז הסיכוי להעלמת סימני מתיחה חדשים גבוה יותר מאשר הסיכוי לטפל בסימני מתיחה ישנים.
 
>> אחד הסימפטומים להופעת סימני מתיחה הוא גירוד. נסי להימנע מכך. הגירוד יוצר הפרדה בין רקמות העור המבוקע ומקשה על השתקמותו.

>> מים חמים מייבשים את העור. לכן נסי להימנע ממקלחות חמות מדי.

>> נסי להקפיד על עלייה מתונה במשקל גופך. הדבר יסייע לגוף להתאים את קצב גדילת תאי העור לקצב גדילת הגוף וימנע קרעים בעור.

>> הקפידי על פעילות גופנית שעוזרת לשמור על גמישות וחיוניות העור ולהקטין את הסיכוי לקריעת העור ולהופעת סימני מתיחה.
 



לעיון נוסף בנושא סימני מתיחה בהריון

למאמרים נוספים בנושא סימני מתיחה.
תמונות לפני ואחרי טיפול סימני מתיחה.
סרטון וידאו - הסבר על העלמת סימני מתיחה.
סרטון וידאו - העלמת סימני מתיחה ע"י פחמן דו חמצני.
סרטון וידאו - העלמת סמני מתיחה בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il