ההשפעה הפסיכולוגית של סימני מתיחה בעור | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

סימני מתיחה בעור

לפני מספר חודשים התפרסמה כתבה מעניינת באחד המגזינים הנחשבים באנגליה העוסק בתחום הרפואה. הכתבה התייחסה לתוצאותיו של מחקר חדש שנעשה בעניין סימני מתיחה בעור (stretch marks) וההשפעה הפסיכולוגית שלהם על הסובלים מהתופעה. 

המחקר שנעשה על קבוצת מיקוד שכללה מיילדות ואחיות הראה נתון מדהים - אחת מכל שתי נשים סובלת מבעיות פסיכולוגיות מתמשכות בעקבות סימני מתיחה וצלקות, בעוד רק רבע מהנשים חשות שביעות רצון מהעצות שניתנו להן בנושא על יד אנשי מקצוע ורופאים. נוסף על כך, הביעו הנשים בקבוצת המיקוד את תסכולן מכך שאין הדרכה רשמית וראויה לטיפול בסימני מתיחה. 

טיפול בסימני מתיחהעל פי המחקר שבוצע בקרב מאה נשים הסובלות מסימני מתיחה בעור מחצית מהנשים העידו שהן סובלות מביטחון עצמי נמוך עקב הסימנים. כמו כן הן ציינו כי התופעה משפיעה באופן ישיר על אופן הלבוש שלהן וכי הן מנסות להסתיר את הסימנים מבני זוגן. זאת ועוד, עשרים ושישה אחוזים מהנשים העידו כי במהלך ההיריון היו מודאגות מאוד מנושא סימני המתיחה בעור, ושישים ושישה אחוזים מהנשים העידו כי לא קיבלו עצה מקצועית כלשהי בנושא.

כמו כן הדגישו הנשים בקבוצת המיקוד כי למרות שברור שהנושא של טיפול בסימני מתיחה וצלקות אינו בראש סדר העדיפויות הרפואי בכל הקשור לתהליך ההיריון והלידה, חשוב להבין שלתופעה יש לעתים השפעה פסיכולוגית על ההיריון ואפילו על הקשר שבין האם לתינוק. הנשים בקבוצה הדגישו את תסכולן הרב שנובע מחוסר יכולתן לייעץ בנושא ואת החשיבות הרבה לדעתן במתן ייעוץ לנשים הרות בכל הקשור לבעיות עור המתעוררות במהלך ואחרי ההיריון.

אחת המיילדות שנטלה חלק בקבוצת המיקוד אמרה כי התקשורת מתארת את הדוגמניות ונשים מפורסמות אחרות כמושלמות ונטולות פגמים, מה שגורם ללחץ על נשים צעירות רבות להיות בעלות גוף מושלם. הלחץ הזה שבו הן נתונות משפיע לדעתה על ההיריון ועל הקשר והחיבור של האימהות הטריות עם התינוק החדש, ולכן הוסיפה שחשוב שמומחים בתחום בריאות העור ידריכו את האחיות והמיילדות כדי שהן יוכלו לייעץ למטופלותיהן כיצד להתמודד עם סימני המתיחה בעור.

לסיכום, המחקר הדגיש את ההשפעה לטווח ארוך של צלקות וסימני מתיחה והדגיש כי נשים מצפות שהטיפול הרפואי-מקצועי יכלול ייעוץ כיצד למנוע ולטפל בתופעה.



לעיון נוסף בנושא סימני מתיחה בעור

למאמרים נוספים על סימני מתיחה.
תמונות לפני ואחרי טיפול סימני מתיחה.
סרטון וידאו - הסבר על טיפול העלמת סימני מתיחה.
סרטון וידאו - העלמת סימני מתיחה ע"י פחמן דו חמצני.
סרטון וידאו - העלמת סמני מתיחה באמצעות לייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il