סנטר כפול | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

סנטר כפול


השמנת יתר באזור הצוואר, המכונה לעיתים "סנטר כפול", היא תופעה שכיחה, העשויה להופיע בכל גיל, אולם נפוצה בעיקר בגיל השלישי. הסנטר הכפול הינו, למעשה, שכבה של שומן, שנמצאת ממש מתחת לעור, היוצרת כמעין אשליה של סנטר שני, או סנטר כפול. הסיבות להיווצרותה של שכבת שומן זו ודווקא באזור הסנטר יכולות להיות השמנת יתר, הגיל כאמור, ולעיתים גם סיבה גנטית. ניתוח סנטר כפול הינו ניתוח המתבצע על ידי רופא פלסטיקאי והוא כולל שאיבת שומן מאזור הצוואר. מדובר בהליך כירורגי קל יחסית, הנעשה תחת הרדמה מקומית בלבד. לצידו מוצעות שיטות נוספות כדי להיפטר מעודפי השומן, אולם אלו נחשבות לפחות פופולאריות.

למי מתאים ניתוח סנטר כפול

את הניתוח מקדימה פגישת ייעוץ ראשונית עם הרופא המנתח, הבוחן את המקום עצמו, את טיב העור ואת חוסר הסימטריה באזור. עור גמיש וחזק יבטיח תוצאות טובות יותר בניתוח ולכן יש לבחון את מצבו לפני הניתוח. ניתוח סנטר כפול איננו נעשה לפני גיל 18 ויש להמתין איתו עד לסיום הגדילה ועד להתייצבותו של המשקל הסופי. ניתוח זה איננו מחליף דיאטה או פעילות גופנית והוא מתאים אך ורק לאנשים בריאים, בעלי משקל תקין שאינם מצליחים להיפטר מעודפי השומן באזור הסנטר, לא באמצעות דיאטה ולא באמצעות פעילות גופנית.

כיצד מתבצע הניתוח

הניתוח כולל שאיבת שומן מאזור הסנטר וניפוחו באמצעות תמיסה מיוחדת ולאחר אלחוש המקום. הרופא המנתח מבצע מספר חתכים קטנים משני צידיו של הסנטר ובעזרת צינורית קטנה שואב את השומן יחד עם התמיסה שהוזרקה אליו. לאחר השאיבה סוגר הרופא את החתכים שביצע על ידי תפרים, הנושרים מהמקום בתוך שבועיים בלבד. בתום ההליך נדרש המטופל ללבוש מחוך מיוחד על הסנטר כדי למנוע הצטברות של נוזלים במקום ולאפשר לרקמות העור להחלים כראוי. ההתאוששות מהניתוח מהירה יחסית, אולם צפויים בשבוע הראשון כאבים קלים במקום, נפיחות ולעיתים גם שטפי דם. במקרים מסוימים ישנה גם הפרשה דמית מהחתכים, אולם מדובר בהפרשה טבעית שכיחה מאד. מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת לאחר הניתוח במשך תקופה של שבוע עד שבועיים כדי למנוע היווצרות של קרישי דם.

ישנן כיום שתי שיטות נוספות המאפשרות אף הן להיפטר מעודפי השומן בסנטר: הראשונה היא באמצעות הזרקה של חומר ממיס שומן מיוחד ישירות לאזור הסנטר והשנייה היא המסת שומן בעזרת גלי רדיו. שיטה זו איננה פולשנית וכוללת חימום המקום והמסת התאים השומניים בעזרת מכשיר מיוחד הפולט גלי רדיו. לפני שבוחרים באחת מתוך השיטות המוצעות כיום חשוב להתייעץ עם רופא פלסטיקאי ולבחון יחד איתו את הפתרונות השונים ואת תוצאותיו של כל פתרון. חשוב לפנות אך ורק לרופא מומחה בעל ניסיון בתחום.

חשוב לזכור

צורתו הסופית של הסנטר תראה רק לאחר תקופה מסוימת, בדרך כלל לאחר מספר חודשים מתום הניתוח. מכיוון שרקמות העור נמצאות בתהליך של ריפוי, המראה הסופי ותוצאותיו של הניתוח אינם ניכרים בסיומו אלא לאחר זמן מה. הפנים, ובמיוחד אזור הסנטר, עשויים להיות נפוחים ובחלקים מסוימים בו אף להיראות נפולים. בדומה לכל הליך כירורגי אחר, גם כאן עשויים להיות סיבוכים, אולם מדובר בסיבוכים נדירים מאד. ירידה בתחושה באזור השאיבה, דימום, שטפי דם וגם זיהום עשויים להופיע לאחר הניתוח אם כי, כאמור, הסיכויים לכך נמוכים מאד. במידה ואלה מופיעים, יש לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

 


 
לעיון נוסף בנושא מתיחת פנים

 

למאמרים נוספים בנושא מתיחת פנים
תמונות ניתוח מתיחת פנים לפני ואחרי.
סרטון וידאו של ניתוח מתיחת פנים.


 
    twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il