עיגולים שחורים מסביב לעיניים | עיניים שקועות | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

עיגולים שחורים מסביב לעיניים 

עיניים שקועות
או עיגולים שחורים מסביב לעיניים מקנים לפנים מראה עייף וזקן ומהווים בעיה אסתטית המציקה לנשים רבות כבר בגיל צעיר. הבעיה יכולה להיגרם ממספר סיבות: סיבה גנטית, מבנה עצמות הפנים שיוצר צל המוטל על העין ומתחתיה, או הידללות של רקמות באזור העיניים. לעתים העיניים אינן שקועות ממש אלא רק נראות כך, משום שהעור שמתחתן כהה יותר מגוון העור בשאר חלקי הפנים. כהות זו יכולה להיגרם בשל נימי דם מורחבים, פיגמנטציה של העור, שינויים הורמונליים, מחסור בוויטמינים (ברזל וויטמין בי), מחלות שונות ובשל הפרעות בשינה ועייפות.
 
הזרקות לטיפול בעיניים שקועות - עיגולים שחורים מסביב לעיניים

עיגולים שחורים מתחת לעיניים, עיניים שקועותתחילה חשוב לאבחן את הסיבה לכהות מתחת לעיניים כדי לשלול בעיה רפואית או תזונה לקויה. אם בעיית העיניים השקועות אינה נובעת מסיבה רפואית אלא ממבנה פנים היוצר צל על העין ומתחתיה, או מהידללות של רקמות באזור העיניים ניתן להזריק חומרי מילוי שיעניקו נפח לאזור השקע של העין, וכן יהוו חיץ בין כלי הדם ובין העור באזור, ובכך יעזרו לטשטש את הכהות שמתחת לעיניים.

ניתן להשתמש בחומרי מילוי זמניים המורכבים מחומצות היאלורוניות (כגון: פרלן, רסטילן וג’ובידרם), היתרון בשימוש בחומצות היאלורוניות הוא שהן נמצאות באופן טבעי בגופנו, ולכן אינן מעוררות תגובות אלרגיות. החיסרון בשימוש בחומצות היאלורוניות הוא שהחומר זמני, נספג בגוף בהדרגה ולאחר מספר חודשים (בהתאם לסוג החומר) הנפח נאבד והעיגולים השחורים מתחת לעיניים חוזרים להיות כפי שהיו לפני ההזרקה. לכן יש לחזור על הטיפול כל מספר חודשים כדי לשמור על התוצאה לאורך זמן.

ניתוח פלסטי לעיניים שקועות

ניתן לטפל בעיניים שקועות/ עיגולים שחורים מסביב לעיניים ולמלא את הנפח החסר מתחת לעיניים על ידי ניתוח פלסטי שבו מזריקים שומן עצמי מתחת לעפעפיים התחתונות הנלקח מאזור נסתר אחר בגוף, כמו אזור הירכיים או הישבן. היתרון של הזרקת שומן עצמי לעיניים שקועות הוא שאם השומן נקלט היטב ואינו נספג בגוף, התוצאה שתתקבל יכולה להחזיק שנים רבות, ולא יהיה צורך לחזור על הפעולה כל מספר חודשים, כמו במקרה של הזרקת חומצות היאלורוניות.

סיכונים ותופעות לוואי

בטיפול בעיניים שקועות/ עיגולים שחורים מתחת לעיניים על ידי הזרקות יכולים להיווצר נפיחויות ושטפי דם קלים שייעלמו בתוך מספר שעות עד מספר ימים. כמו כן יכולה להיווצר חוסר סימטריה בין שתי העיניים בשל הזרקות לא מדויקות, אך לרוב ניתן לתקן זאת בהזרקה חוזרת, וכאמור החומר זמני ומכאן שגם התוצאה.
 



לעיון נוסף בנושא עיגולים שחורים מסביב לעיניים

למאמרים נוספים בנושא עיניים שקועות.
תמונות לפני ואחרי טיפול בעיניים שקועות.
סרטון וידאו בנושא מילוי לחיים ועיניים שקועות.
 

     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il