פיגמנטציה בפנים | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

פיגמנטציה בפנים

פיגמנטציה
הוא השם המדעי לתהליך שבו נוצרים כתמים על גבי העור. זהו תהליך טבעי אשר מתרחש בגוף עקב מספר סיבות:

>> כתמי שמש
הסיבה הנפוצה ביותר לפיגמנטציה בפנים היא חשיפה לשמש. במהלך החשיפה הגוף מנסה להגן על עצמו מפני קרינת השמש, ולכן הוא מייצר פיגמנט בשם מלנין, אשר מכהה את העור - זוהי למעשה פעולת השיזוף. כתמי השמש נוצרים עקב ריכוזי מלנין במקומות שונים על השכבה העליונה של העור (אפידרמיס), ונחשבים בתור פיגמנטציה קלה.

>> כתמי גיל
אלו הם למעשה כתמי שמש מורכבים ועמוקים יותר. הם שכיחים בקרב אנשים מבוגרים, והופכים לרבים וגדולים יותר עם השנים. כתמי הגיל נמצאים על השכבות העמוקות יותר של העור, ונוצרים עקב חשיפה ממושכת בת שנים רבות לאור השמש.

>> כתמי הריון
סוג נוסף של פיגמנטציה, אשר כמשתמע משמו, שכיח אצל נשים בהריון, או כאלו הנוטלות תרופות הורמונליות (כמו גלולות למניעת הריון). הכתמים הללו מופיעים לרוב על הפנים, וממוקמים אף הם בשכבות העמוקות יותר של העור. הסיבה להיווצרותם היא קשורה לשילוב בין החשיפה לשמש והשינויים ההורמונאליים המתרחשים בגופה של אשה הרה או תחת תרופות הורמונאליות.
 
פיגמנטציה עקשנית – מה עושים?

במקרים מסויימים של פיגמנטציה קלה הנובעת מכתמי שמש או כתמי הריון הכתמים יעלמו כעבור זמן מה מעצמם כשם שהופיעו, אולם כשהפיגמנטצייה מעט יותר עמוקה הכתמים נותרים על העור ופוגמים במראהו. בנוסף, ככל שהשנים עוברות מופיעים יותר ויותר כתמי הריון וגיל, ואלו לא יעלמו כל כך בקלות. למרבה המזל, הרפואה המודרנית מאפשרת לכל אדם לעשות טיפולי פילינג אשר מסייעים בהבהרת ואף העלמתם כליל של כתמי פיגמנטציה.

>> פילינג להעלמת פיגמנטציה בפנים

כיום, תודות לטיפולי פילינג, כבר אין צורך לסבול מכתמי פיגמנטציה אשר פוגעים באסתטיקת העור. פילינג הוא טיפול שבמהלכו מקולף עור המטופל באמצעים שונים. הקילוף מאפשר לגוף ליצור שכבות עור חדשות ורעננות, ללא כתמי פיגמנטציה או פגעי עור אחרים. הסוג הראשון של טיפולי פילינג הוא זה שכל אחד יכול לבצע בביתו או אצל הקוסמטיקאית. במהלכם יעשה שימוש בתכשירים קוסמטיים שונים והעור יגורד בעזרת מברשות ומכשירים מיוחדים. אלו טיפולים שמומלץ לבצע פעם בזמן מה לשם שמירה על עור רענן ובריא, אולם הם לרוב לא יוכלו לסייע כנגד כתמים עקשניים יותר.

להעלמת כתמי פיגמנטציה עקשניים יש להעזר בטיפולי פילינג מורכבים יותר – כאלו אשר מבוססים על חומצה או מכשור קוסמטי - רפואי מתקדם, כמו לייזר או IPL. טיפולים אלו מבוצעים אך ורק על ידי רופא מוסמך, ובמהלכם, לאחר אלחוש או הרדמה, המטפל יוצר כוויה על האזור הרצוי. העור שנכווה מתקלף לאחר זמן מה, ותחתיו נוצר עור חדש ובריא, בו כתמי הפיגמנטציה טושטשו או אפילו נעלמו כליל. חשוב להבהיר שבהתאם לעומק הטיפול המטופל יחוש אי נעימות ואפילו כאבים במהלך הטיפול ולאחריו. כמו כן, הם דורשים תקופת החלמה בת מספר ימים עד שבועות, כמו גם הימנעות ממושכת מאור שמש ישיר. 

נכון להיום מדובר בטיפולים האפקטיביים ביותר בטיפול בכתמי פיגמנטציה עקשניים (וגם קמטים וצלקות). לפיכך, במידה ואתם מעוניינים לטפל בכתמים שכאלו או לשפר את מראה עורכם באופן כללי, מומלץ לברר פרטים נוספים על טיפולים אלו אצל רופא מוסמך או מרפאה בה מתבצעים טיפולים שכאלו.
 



לעיון נוסף בנושא הבהרת פיגמנטציה בפנים

למאמרים נוספים בנושא פגימנטציה.
תמונות לפני ואחרי טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פיגמנטציה בלייזר.
סרטון וידאו על טיפול פילינג בלייזר.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il