העלמת קמטים בפנים לתקופה ארוכה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

העלמת קמטים בפנים לתקופה ארוכה

כיום ניתן להחליק, לטשטש ואף להעלים קמטים באמצעות הזרקות חומרים שונים: חלקם טבעיים, חלקם סינטטים, חלקם נותנים תוצאה זמנית וחלקם תוצאה קבועה. במאמר זה אסקור את סוגי החומרים המשמשים למילוי קמטים ונותנים תוצאה לתקופה ארוכה ואעמוד על יתרונם וחסרונם.

העלמת קמטים בפנים באמצעות הזרקות סיליקון

קמטים בפנים | סיליקוןסיליקון משמש להעלמת קמטים בפנים וכיוון שהוא חומר סינתטי שאינו נספג בגוף, הוא נותן תוצאה ארוכת טווח, לעשר-עשרים שנה ויש שטוענים שאף לכל החיים. את הסיליקון ניתן להזריק לאזור קמטי ההבעה (צידי האף), המצח, הלחיים, מסביב לשפתיים ולתוך השפתיים לצורך הרמתם ועיצובם.

סיליקון, להבדיל מחומרים אחרים, כגון חומצות היאלורוניות, אינו חומר מילוי. את הסיליקון יש להזריק בסדרה של חמישה-שישה טיפולים במרווח של שבועיים לפחות בין טיפול לטיפול, ולכן התוצאה הסופית מתקבלת לאחר כחודשיים וחצי שלושה לכל המוקדם. לאחר החדרת טיפות הסיליקון לאזור המטופל, הגוף מייצר סיבי קולגן שעוטפים את טיפות הסיליקון. פעולה זו יוצרת נפח ומביאה לידי מילוי וטשטוש הקמטים, ולא חומר הסיליקון עצמו.

יש מחלוקת בין הרופאים בעניין הזרקת הסיליקון לפנים ובטיחותו. נכון לכתיבת שורות אלה השימוש בסיליקון לצורך החלקת קמטים בפנים מאושר על ידי משרד הבריאות בישראל למרות התנגדותם של רופאים רבים. יש ארצות בעולם שאסרו את השימוש בסיליקון לצורך החלקת קמטים בפנים (ה-FDA האמריקני וה-CE האירופי אוסרים את השימוש בסיליקון לצורך החלקת קמטים באזור הפנים), בגלל תופעות לוואי שהופיעו אצל מטופלים שעברו הזרקות סיליקון בעבר, תופעות כגון היווצרות של גבשושיות קשות וכן נדידת הסיליקון לאזורים אחרים. תופעות אלה עלולות להופיע גם לאחר שנים רבות ולאו דווקא בטווח הקצר לאחר הזרקת הסיליקון.

העלמת קמטים בפנים באמצעות ביואלקמיד

ביואלקמיד הוא חומר כימי העשוי מפולימר הסופח אליו נוזלים כשהוא מוחדר לגוף. הביואלקמיד הוא חומר רך למגע התואם את רקמות הגוף. הביואלקמיד משמש למילוי קמטים בפנים, להענקת נפח ללחיים, לעיצוב הסנטר, למילוי ועיצוב שפתיים ולתיקון פגמים באזורים אחרים בגוף. החומר אמנם שומר על התוצאה לטווח ארוך של חמש שנים ואף יותר, אולם בשנים האחרונות הפסיקו רופאים רבים להשתמש בו עקב דיווחים של מטופלים על הופעת גושים ונדידתם לאזורים אחרים בפנים ובגוף.

העלמת קמטים בפנים באמצעות ארטיקול

ארטיקול הוא חומר סינתטי המופק מתערובת של כדוריות מיקרוסקופיות ותמיסת קולגן. כאשר הארטיקול מוזרק לעור הוא מעורר את הגוף לייצר סיבי קולגן באופן מוגבר, העוטפים את החומר וגורמים למילוי הקמטים. ניתן להשתמש בארטיקול לצורך מילוי והעלמת קמטים עמוקים, לטיפול בצלקות שקועות ולצורך עיבוי שפתיים. התוצאה המיטבית מתקבלת לאחר שלושה חודשים ונשמרת בין שלוש לחמש שנים. עם זאת החומר אינו מתאים למילוי קמטים עדינים, כמו קמטי המניפה, קמטים עדנים שלצידי העיניים. כמו כן מאחר שהחומר מכיל קולגן יש חשש לתגובה אלרגית, ולכן יש לבצע תבחין עורי חודש לפני הטיפול, ורק אז לבצע את הטיפול המלא. יש להדגיש שהשימוש בארטיקול אינו נפוץ כיום בארץ.



לעיון נוסף בנושא קמטים בפנים

למאמרים נוספים על מילוי קמטים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il