סיכונים ותופעות לוואי בניתוחי חזה | לצפייה בסרטונים

לצפייה בוידאו

ניתוחי חזה - סיכונים ותופעות לוואי

כמו בכל ניתוח פלסטי גם בניתוחי חזה יש סיכונים ועלולות להתפתח תופעות לוואי. אם החלטת לבצע לניתוח הגדלת חזה, חשוב שתקראי ותכירי את הסיכונים ואת תופעות הלוואי העלולים להתפתח בעקבות הניתוח על מנת שתהיי מוכנה להתמודד עמם בעת הצורך, בצורה הטובה והרגועה ביותר ובכך תשפרי את סיכויי החלמתך.
 
>> דימומים
במהלך הניתוח להגדלת החזה מכניס המנתח את שתלי הסיליקון לחזה דרך כיס שהוא יוצר על ידי הפרדת הרקמות. הרקמות עשירות בכלי דם, וכדי למנוע דימום במהלך ההפרדה צורב המנתח כלי דם רבים. אם בתום הניתוח ממשיך דימום, ישאיר המנתח צינורית ניקוז קטנה למספר ימים. במקרים נדירים מתפתחת נפיחות מוגברת עקב הדימום ואז יש צורך לבצע ניתוח חוזר ולנקז את עודפי הדם.ניתוחי חזה - סיכונים ותופעות לוואי בניתוח הגדלת חזה

>> זיהומים ודחיית השתל
בניתוח הגדלת חזה מוכנסים לגוף עצמים זרים, קרי שתלים, העלולים לגרום להתפתחות של זיהום. כדי למנוע מצב של זיהום ניתן ליטול אנטיביוטיקה ביום הניתוח ולמשך שלושה ימים נוספים. במקרה שהתפתח זיהום חמור ייתכן שיהיה צורך להזריק אנטיביוטיקה היישר לווריד, ובמקרים קיצוניים להוציא את השתל לחודשים אחדים כדי לאפשר לגוף להחלים.

>> פתיחת תפרים
בניתוחי חזה משתמשים בדרך כלל בתפרים נמסים הנספגים בגוף ואין צורך להוציאם. אם התפרים נפתחים, יש צורך לחזור מיד אל הרופא לצורך תפירה חוזרת כדי למנוע זיהום והצטלקות לא טובה של החתך.

>> דליפת שתל
קיימים מספר סוגי שתלים הנבדלים בין היתר בחומר המילוי שלהם. בעבר כאשר המנתחים הפלסטים היו משתמשים בשתלי מי מלח, דווחו מקרים של קריעת השתלים ודליפתם. כיום משתמשים רוב המנתחים בשתלי סיליקון עמידים הממולאים בג'ל סיליקון קוהסיבי שאינו אמור לדלוף גם במצב של קרע בשתל. במקרה שבו משנה השד את צורתו או שיש חשש לדליפה ניתן לבדוק זאת על ידי ביצוע בדיקת אולטרה סאונד או בדיקת MRI. אם התגלתה דליפה מהשתל, יש צורך בניתוח חוזר לשם החלפת השתל.

>> חוסר תחושה
שינוי בתחושה או חוסר תחושה בשד ובעיקר באזור הפטמה לאחר ניתוח הגדלת חזה הוא תופעה שכיחה. ברוב המקרים התחושה חוזרת לאחר מספר חודשים. במקרים נדירים יותר יהיה הנזק בלתי הפיך ולמרות שהפטמה תמשיך להזדקר התחושה אינה חוזרת. התופעה שכיחה יותר במקרים שבהם בוצעו החתכים באזור הפטמה ופחות בחתכים שבוצעו באזור קפלי השד.

>> התקשות קופסית
כאשר מוכנס עצם זר לגוף, עוטף אותו הגוף ברקמה. כך קורה גם כשמוכנסים שתלי סיליקון לחזה - הגוף עוטף את שתלי הסיליקון במעטפת, ובמקרים מסוימים מעטפת זו מתעבה, מתקשה, מתכווצת וגורמת להתקשות ולתחושה לא נעימה בשד. בעבר הייתה התופעה שכיחה מאוד, אולם כיום התופעה היא פחות מחמישה אחוזים מהמקרים. לא ברור עדיין מדוע מתרחשת התופעה. ברוב המקרים היא מופיעה בחצי השנה הראשונה לניתוח, אך עלולה להופיע גם מספר שנים אחר כך. כדי להקל על התופעה ממליצים רופאים רבים לבצע עיסוי בשד שלוש פעמים ביום למשך שנה (יש רופאים הממליצים להמשיך את העיסוי פעם ביום כל החיים). אם יש התקשות ועיוותים רציניים של השד, יש צורך לבצע ניתוח תיקון שבמהלכו מוציא המנתח את השתלים, מרחיב את הקופסית שעוטפת את השתל ורק אחר כך מחזיר את השתל למקומו.

>> צניחת שדיים
גם לאחר הניתוח להגדלת החזה ממשיכים השדיים את תהליך ההזדקנות, ולכן צניחת שדיים היא מצב טבעי. עם זאת מצב זה יכול להחמיר במקרים שבהם הוכנסו לשדיים שתלים גדולים מאוד או שהעור דק ורפוי או במצב שבו הייתה צניחת שדיים עוד לפני הניתוח, ושלא נעשתה הרמת חזה יחד עם הגדלת החזה.

>> שתלים וסרטן
על פי דיווחי הרופאים אין הוכחה לקשר שבין מחלת הסרטן לשתלי הסיליקון המוחדרים לחזה בניתוחי הגדלת חזה. אולם יש להביא בחשבון שבעת בדיקת ממוגרפיה מסתיר השתל חלק מהשד, ולכן התוצאה עלולה שלא להיות מדויקת. מסיבה זו חשוב בעת ביצוע הבדיקה ליידע את הבודק על הימצאותם של השתלים בחזה כדי שהבדיקה תיעשה באופן מדוקדק יותר. אם מתעורר חשד כלשהו, מומלץ לעשות בדיקת אולטרסאונד או אפילו בדיקת MRI שבהן נוכחות השתלים מפריעה פחות לתוצאות הבדיקה.

>> הצטלקות
הצטלקות לא יפה של החתכים עלולה להיות עקב תפירה לא נכונה של החתכים או בשל סוג העור ודרך ההצטלקות הטבעית של הגוף שמשתנה מאדם לאדם. יש אנשים המצטלקים היטב ויש המפתחים צלקות בולטות כמו אותן צלקות קלואידיות. לפיכך רצוי לאחר הניתוח להשתמש במדבקות ובמשחות שמטרתן לעזור לתהליך ההצטלקות.

>> פגיעה ביכולת הנקה
בניתוחי הגדלת חזה שבהם מוכנסים השתלים דרך חתכים בקפלי השדיים, או בניתוחים שבהם מוכנסים השתלים דרך חתכים לצידי בתי השחי, הסיכוי לפגיעה ביכולת ההנקה נמוך מאוד. אולם הסיכוי גדל בניתוחים שבהם מוכנסים השתלים דרך חתכים באזור עטרת הפטמה, שכן אז תיתכן פגיעה בצינוריות החלב.

>> פטמות בולטות
לאחר ניתוח הגדלת חזה יש מקרים שבהם הפטמות נשארות זקורות בולטות. בחלק מהמקרים חולפת הבעיה מעצמה ובחלק מהמקרים - לא. כמו כן ניתן להסתיר את הפטמות הבולטות על ידי הדבקת מדבקות משי מיוחדות מתחת לחזייה או הבגד.

>> אסימטריה
אסימטריה בשדיים נובעת ממיקום לא מדויק של השתלים. התופעה שכיחה יותר בניתוחי הגדלת חזה שבהם מוקמו השתלים מתחת לשריר ופחות בניתוחים שבהם הוכנסו השתלים מעל השריר. כדי לתקן מצב זה יש צורך בניתוח חוזר ולמקם מחדש את השתל במקום הרצוי.

>> קפלים בשתל
לעתים אצל נשים רזות או אצל נשים שבהן הוכנס השתל מעל השריר (או במקרים שחציו של השתל הוכנס מעל השריר וחציו מתחת לשריר בשיטת ה DUAL-PLANE) ניתן להרגיש קפלים בשתל. אין דרך לטפל בתופעה זו, והיא בדרך כלל בולטת באזור התחתון ובצידי השדיים.
 



לעיון נוסף בנושא ניתוחי חזה

למאמרים נוספים על הגדלת חזה.
תמונות של הגדלת חזה.
סרטון וידאו על הגדלת חזה.
סרטון וידאו על סוגי שתלים.


     twitter.com/PerfectWoman100   http://www.facebook.com/www.perfectwoman.co.il